کد مطلب: ۳۷۸۶۵۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد عجیب سپرده‌گذاری یک بانک داخلی در بانک‌های خارجی

رشد عجیب سپرده‌گذاری یک بانک داخلی در بانک‌های خارجی

صورت مالی سال گذشته بانک گردشگری نشان دهنده کاهش 97 درصدی سپرده‌گذاری آن نزد بانک مرکزی و افزایش سپرده نزد سایر بانک‌ها و موسسات اعتباری است. میزان سپرده‌گذاری بانک گردشگری در سال گذشته نزد بانک‌های دیگر بیش از چهار برابر شده که حجم عظیمی از این سپرده‌ها معادل 97 درصد، نزد بانک‌های خارجی (ارز) بوده است.

بانک گردشگری یک بانک غیردولتی تجاری بوده که هم‌اکنون اکثریت سهام آن با مالکیت 6.3 درصدی، متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سهامی عام) است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ منتشره از سوی سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران (کدال)، بانک گردشگری در سال گذشته طبق صورت‌های مالی منتشره، دارای 37.2 هزار میلیارد تومان دارایی بوده که حدود 41 درصد از آن معادل 15.4 هزار میلیارد تومان به صورت وام‌ و مطالبات در دست اشخاص غیردولتی بوده که در بین آن‌ها تسهیلات پرداختی با نرخ سود 24 درصد و بیشتر نیز دیده می‌شود.

562

میزان تسهیلات بانکی بانک گردشگری به افراد غیردولتی

همچنین بانک گردشگری در سال گذشته 355 میلیارد تومان مطالبه (در قالب بازار بین‌بانکی) از بانک‌هایی مانند آینده و دی و موسسه کوثر با نرخ سود حدود 20 درصد داشته که این میزان در مقایسه با سال 1396 معادل 122 درصد رشد داشته است.

741

میزان وام‌های بین‌بانکی بانک گردشگری

نکات قابل توجه در صورت مالی این بانک، کاهش 97 درصدی سپرده‌گذاری بانک نزد بانک مرکزی و افزایش سپرده نزد سایر بانک‌ها و موسسات اعتباری است.

میزان سپرده‌گذاری بانک گردشگری نزد بانک‌های دیگر در سال گذشته با بیش از 360 درصد افزایش از 335 میلیارد تومان به بیش از 1.5 هزار میلیارد تومان رسیده که حجم عظیمی از این سپرده نزد بانک‌های خارجی (ارز) بوده است.

215

میزان سپرده‌های بانک گردشگری نزد بانک‎‌های خارجی 333 میزان سپرده‌های بانک گردشگری نزد بانک‎‌های داخلی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.