کد مطلب: ۶۰۳۹۸۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سیگنال‌های ارزی جدید رئیسی / اولین واکنش دلار چه بود؟

سیگنال‌های ارزی جدید رئیسی / اولین واکنش دلار چه بود؟

رئیس جمهور در گفتگو تلویزیونی شب گذشته خود با اشاره تلویحی به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و عدم استقراض از بانک مرکزی و رویکرد به مذاکرات به بازار ارز سیگنال داد، واکنش بازار ارز چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابراهیم رییسی شب گذشته در سومین گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم، در پاسخ به این سوال که چه نمره‌ای به ۱۰۰ روز فعالیت دولت خود می‌دهید، گفت: نمره را باید مردم بدهند. داوری و قضاوت مردم در این رابطه منصفانه و عادلانه است.

رئیس‌جمهور در اظهارات اخیر خود روی موضوع کنترل بازار تاکید داشته و در سه حوزه دلار ۴۲۰۰ تومانی، استقراض از بانک مرکزی و مذاکرات اینطور گفته است:

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

دولت تمهیداتی اندیشیده تا بتواند دست دلال‌ها را قطع کند و منافع این دلار مستقیم به جیب مردم برود. در دولت بنا داریم در نظام توزیع و هم در تخصیص اعتبارات جریان دلالی و سوداگری را قطع کنیم و به طرف این برویم که مردم بهره‌مند شوند.

استقراض از بانک مرکزی

رئیس جمهور همچنین درباره استقراض از بانک مرکزی هم عنوان کرد: استقراض از بانک مرکزی به معنای خلق پول و دارای آثار تورمی است که مردم در سفره‌های خود احساس می‌کنند.

او در ادامه گفت: اگر استقراض از بانک مرکزی داشتیم، مردم در چند ماه در سفره خود آن را حس می‌کردند. قرار شد از این به بعد نسبت به خلق پول، افزایش نقدینگی و هر اقدام تورم‌زا به جد حساس باشیم و در بودجه ۱۴۰۱ هم تلاش شد ساختارهای بودجه طوری تنظیم شود که ضدتورم باشد.

تحریم‌ها

رییس دولت سیزدهم درباره مذاکرات برای رفع تحریم‌‌ها در این گفتگو تلویزیونی گفت: از آغاز دولت دو کار را آغاز کردیم؛ یکی خنثی‌سازی تحریم‌ها بود که در قرارگاهی با مسئولیت معاون اول رییس‌جمهور در دستور کار قرار گرفت و دیگری موضوع رفع تحریم‌ها بود.

واکنش بازار ارز

صحبت‌های رئیس‌جمهور تلویحا به این موضوع اشاره دارد که دولت به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است و قصد ندارد از بانک مرکزی استقراض کند. یعنی دولت به دنبال کنترل تورمی است که تاثیر خود را روی همه‌ی بازارها از جمله بازار ارز می‌گذارد، اما واکنش بازار ارز این موضوع را تصدیق نمی‌کند.

واکنش قیمت دلار در بازار آزاد به صحبت‌های دیشب رئیس جمهور افزایشی بود و در ۲۴ ساعت گذشته قیمت ارز ۳۰۰ تومان افزایش یافت. در بازار امروز قیمت هر دلار آمریکا به ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. این در حالی است که نرخ اعلامی صرافی ملی تغییر زیادی را نداشته و در محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان مانده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سهامدار

    مسئولان محترم اقتصادی، حواستان هست چند وقتی است خروج پول هم از بازار سرمایه و هم از صندوق های درآمد ثابت شدت گرفته. به نظر شما مقصد این پول ها کجاست؟
    با توجه به ماهیت اسپات گونه صرافی های رمز ارز داخلی و ریزش رمز ارز ها، این پول سرگردان یا به صرافی های خارجی می‌رود یا صرف خرید دلار و خودرو و کالای غیر مولد می‌شود، قیمت ها را بالا می‌برد و افسار تورم را رها می‌کند.
    چه بر سر اقتصاد آورده‌اید؟!

  • ناشناس

    سریع فوری انقلابی دلار شده 31 تومن .خیلی جالبه ک مجری جرات نداشت ازش بپرسه چرا دلار از طمانی ک شما رییس جمهور شدید5000 تومان رفته روش ینی به عبارتی 20 درصد گرانی دلار در این 4 ماه

    • ناشناس

      فعلا بخش رسانه ای دولت جهت بزرگنمایی کارهای صورت نگرفته بنا شده ودارد این مسولیت را صدا وسیما ایفا می کند غیر از دلار پراید از۱۴۰ شده ۱۸۰ وخیلیهای دیگر

  • مهدی

    ریسی هیچی سر در نمیاره

  • ناشناس

    جناب رئیس جمهور خیلی سخت نیست عوامل رو شناسایی کردن چطور وقتی که دلار گران میشود تمام اجناس به خصوص خودرو به شدت گران میشوند ولی با پائین آمدن دلار بسیاری از اجناس به خصوص خودرو ارزان نمیشود یعنی شما در مقام رئیس جمهور مافیا بازار که دو خودرو ساز یکی از آنها میباشد راشناسایی نکرده اید شما در مقام رئیس دولت باید بااین دوخودرو ساز که به شدت دربازار ارز ودیگر بازارها تشنج ایجاد میکنند برخورد کنید واقعا باعث تاسف هست که یک ایرانی باید پول خودرو باکیفیت درخارج از کشور رادرداخل به خودروهای بی کیفیت داخل ایران بدهد

  • ناشناس

    افتضاح هس.کسی نیس مملکت اقتصاد بلد باشه؟؟!