کد مطلب: ۶۰۳۷۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دست‌های پشت پرده قیمت سهام را پایین کشیدند/ افت ۸۰ درصدی قیمت برخی از سهم‌ها

دست‌های پشت پرده قیمت سهام را پایین کشیدند/ افت ۸۰ درصدی قیمت برخی از سهم‌ها

وعده‌های اخیر رئیس سازمان بورس و افزایش قیمت دلار تنها سیگنال‌های مثبت برای بازار سهام هستند. این در حالی است که بورس برای رشد به اقدامات عملی جدی از سوی دولت نیاز دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وعده‌های اخیر رئیس سازمان بورس و افزایش قیمت دلار تنها سیگنال‌های مثبت برای بازار سهام هستند. این در حالی است که بورس برای رشد به اقدامات عملی جدی از سوی دولت نیاز دارد. بازار سهام بسیار ارزنده است و قیمت برخی سهم‌ها بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی است. در چنین شرایطی اما، اگرچه فروشنده‌ای نیست اما خریدار بزرگی نیز وجود ندارد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام گفت: طی چند روز گذشته رئیس سازمان بورس صحبت‌های امیدبخشی در خصوص بازار سهام داشته اما وضعیت بازار نشان می‌دهد که سهامداران به وعده‌ها بی‌اعتماد شده‌اند. رئیسی عنوان کرد: امروز اکثر نمادها به محدوده حمایتی خود رسیدند و این رشد جزئی غیرطبیعی نبود.

وی گفت: در حال حاضر به سمت قیمت‌هایی می‌رویم که فروشنده وجود ندارد اما خریدار هم جرات نمی‌کند در بازار قوی ظاهر شود. ظاهرا دست‌هایی در پشت پرده وجود دارد که قیمت سهم‌ها را پایین می‌آورد تا در قیمت دلخواه خود خرید کند. ناظر سازمان باید این کدها را بررسی کند.

رئیسی تصریح کرد: در بسیاری از سهام افت ۸۰ درصدی قیمت داریم و سهم همچنان منفی است. سفارش‌هایی وجود دارد که در دل سهامدار خرد ترس ایجاد می‌کند و سهامدار هم بالاخره خسته و از بازار با ضرر خارج می‌شود.

این کارشناس بازار سهم عنوان کرد: در گذشته زمانی که سهم بیش از ۵۰ مثبت می‌شد، سازمان بورس از شرکت مربوطه شفاف‌سازی می‌خواست و جلوی رشد سهم را می‌گرفت. الان با افت ۸۰ درصدی سهم‌ها هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    جیب مردم رو تو بورس زدند و جیب خودشون رو پر کردند، اعتماد مردم رو هم از دست دادند. فکر میکنند سود کردند، اما ضرر بزرگی کردند.

  • ناشناس

    دولت باید صادق باشد باید پول به تولید هدایت کرد بورس یکی از مکان های مناسب است.

  • اصلان

    چی بگم از بعضی از نمادها و سهامها که باید بهشون گفت سلطان سقوط و ریزش در بورس مثل خمحرکه با ۸۸ درصد ریزش و افت قیمت!!!!! مگه داریم ؟ مگه میشه؟ به معنای واقعی باید گفت نابودی مطلق و تباه شدن و از هم پاشیدن خانوادهای سهامداران این جور نمادها و سهامها/ کاری که خمحرکه با سهامدارش کرد و باید در تاریخ به عنوان یک عمل فاجعه بار و خانه خراب کن ثبت کرد!

  • ناشناس

    دست های پشت پرده حقوقی های دزد حرام خوارند دزهراوی ۲۸در صد افزایش سرمایه نزدیک ۲ساله با ۸۴در صد اصلاح هنوز نتونسته ثبت کنه هر ماه حسابرسی ها دست کاری میشه اجازه رشد به نماد نمی دهد که مردم پولشان را با ضرر کمتر خارج کنند این سازمان دزد چطور با شرکتی که نتونسته بعد از یک سال و نیم سرمایه ۲۸در صدی رو ثبت کنه موافقت کرده

  • ناشناس

    رانت و فساد سرتاپای بورس را فرا گرفته ، زمان اقای روحانی که وضع اقتصاد هم دنیا و هم ایران بدلیل شیوع کرونا بد بود شاخص بورس ایران افزایشی بود و به دومیلیون رسید و کارشناسان میگفتن حبابه دولتمردان قبول نداشتن ، حالا که وضع اقتصاد دنیا بهترشده و رئیس جمهور فعلی هم میگه تورم کشور کنترل شده و اقتصاد کشور بهتر شده اونوقت شاخص بورس یکمیلیون و سیصده ، ، من تک سهم یکی از سهام هستم دقیقا ده روزه که منفی ۵ میخوره ، اخه کجای دنیا اینجوریه ، هر سهمی تو خارج بایستی دلیل خاصی برای بالا یا پائین امدن داشته باشه ولی تو ایران بعلکس ، مثال دیگه که بورس ما دستکاری میشه خرید سهم است ، مبلغ هر سهم خریداری شده نبایستی از پانصدهزار تومان کمتر باشد ولی بارها خودم دیدم مبلغ خیلی کمتر از پانصدهزارتومان هم خرید شده است مثلا سی هزار تومان ،
    سرمایه من یک چهارم شده تا این دستکاریها وجود دارد آش همان و کاسه همان

  • هم وطن دلسوز

    باسلام خدمت هم وطنان عزیز الان خودتون مشاهده میکنید تو بانکی ها وبملت افت زیادی داشته تو قندی ها قثابت افت ۸۰درصدی داشته ولی ناظر بازار اصلا ترتیب اثر نمیده اکثر نمادها به همین شکل هستن از دولت و خصوصا شخص آقای اژه ای رئیس محترم دستگاه عدالت عاجزانه تقاضا داریم دادستان کل را مامور به رسیدگی ویژه به شرایط و تخلفات بورس کنن خداشاهده هفتادمیلیون تومن پول زحمت کشیده کارگری رو با هزار خون و دل پس انداز کردم الان بعد یک سال ۷۰درصد اصل پولم سوخت شده خواهش میکنم به یه گزارش دادن خشک و خالی بسنده نکنید ورود کنید و دست بدخواهان و دلالان رو از بورس ببرید بعد خودتون مشاهده میکنید چگونه رونق به بورس برمیگرده باتشکر

  • رضا رحمتی

    واقعا چرا وقتی سهمی ۲۰ درصد میره بالا نماد بسته میشه اما وقتی نمادی با خاک یکسان میشه هیچ کس نمیاد جلوی نماد رو بگیره.

  • Sam

    شرکت پوشالی بکاب که یک ساله سهام داراشو به گروگان گرفته

  • Sam

    سهام بکاب یک ساله سهام دارشو به گروگان گرفته

  • حسین

    از مسیولین دولت مخصوصا” رییس دستگاه قضا تقاضا داریم دستور بفرمایند این دزدان حقوقی و دیگر ایادی انان که سرمایه سهامداران را نابود کردند رسیگی نمایند خدا را شاهد می گیرم با وام و زحمت چندین ساله کارکردم که مبلغ 450 میلیون تومان بود که می خواستم برای 2 فرزند بیکارم کار درست کنم برای ازدواجشان هزینه کنم تمام سرمایه ام توسط این دزدها به غارت برده شد و دیگر پولی برایم باقی نمانده و فرزندان بنده اواره و بیکار و سرگردان .باید مشکلاتمان را به کجا ببریم ایا قانونی یا دادرسی دراین مملکت نیست ؟