کد مطلب: ۴۸۱۶۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازگشت نمادهای خودرویی / شاخص کل بازار سهام مثبت نماند

بازگشت نمادهای خودرویی / شاخص کل بازار سهام مثبت نماند

در حالی که در مرحله پیش‌گشایش بازار سرمایه تقاضا بسیار بیشتر از عرضه بود اما با شروع معاملات بازار سهام بعد از روند صعودی 10 هزار واحدی شاخص کل تحت تاثیر عرضه در نمادهای فارس، تاپیکو و فولاد بیش از یک درصد افت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در مرحله پیش‌گشایش بازار سهام امروز تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز زیاد بود و همین امر باعث مثبت شدن شاخص کل بازار سهام در دقایق ابتدایی شد، اما این روند صعودی پایدار نماند.

موج عرضه در نمادهای شاخص‌ساز دوباره این نمادها را به کانال نزولی کشاند و شاخص کل متاثر از رنج منفی این نمادها بیش از 1 درصد افت کرد و به یک میلیون و 530 هزار واحد رسید.

بازار 13

در 20 دقیقه اول شروع معاملات بازار سهام شاخص هم‌وزن مثبت بود و کلیت بازار روند صعودی داشت اما در ادامه معاملات موج عرضه بر تقاضا برتری پیدا کرد و شاخص هم‌وزن نیز روندی نزولی پیدا کرد.

به نظر می‌رسد عرضه در بازار امروز به دلیل قانون ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه باشد، زیرا کسانی که دیروز در رنج منفی سهم خریداری کردند برای فروش سهام خود باید تا امروز صبر می‌کردند و همین عامل باعث شد تا امروز موج جدیدی از عرضه شاهد باشیم.

شروع بازار 13

نمادهای فارس، تاپیکو و فولاد بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل بازار سهام داشتند و از طرفی نماد خودرو که بعد از اصلاح بازار روندی نزولی پرشیبی داشت امروز بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل داشت، همچنین نمادهای بانکی معاملات روان و در رنج مثبت دارند.

این موج عرضه به نوعی پیش‌بینی شده بود و به نظر می‌رسد تقاضا در بازار عرضه را خنثی کند و در ادامه روند معاملات بازار سرمایه شاهد مثبت شدن شاخص کل بازار سهام باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بچه ها مطمئن باشید شاخص تایک میلیون و سیصد و پنجاه میرسه مخصوصا نماد های شاخص ساز بیشتر اصلاح می خورند

    • ناشناس

      شما خوشبین هستید. حتی یک میلیون هم خوشبینانه است. به نظر من باید منتظر سقوط تا ۵۰۰ هزار واحد بود. از یک جایی به بعد همه فرار می‌کنند، حتی صبورترین‌ها!

    • ناشناس

      باسلام
      دوست عزیز
      توضررزدی سهم هاتو مفت فروختی حالا جو منفی میدی
      بمون تماشا کن…

  • ناشناس

    ما که از بورس سر درنمیاریم خدابه راه راست هدایتشون کنه ،که مارو با بورس آشنا کردن

  • حقیقی

    بازگشت خودروئی ها با خرید حقیقی ها مثل خگستر،،
    و فروش حقوقی ها که حقیقی ها را مجبور به فروش و خروج دوباره شدند،، البته با زیان حداقل ده درصدی که خودم یکی از آنها بودم…?
    پس منظور از بازار گردان را هم فهمیدیم…

  • ناشناس

    اوضاع خرابه خارج بشید
    دارن مردم رو گول میزنن

  • ناشناس

    خدایی چ خبره تو بورس

  • کاوه.ن.ص

    دوستان سهامدار تنهاکشوری هستیم که میخاهیم امروز سهام بخریم وفردا پس فردا باسودکلان بفروشیم!!من هم سهامدار بورسم.تو کشورهای خارجی سهام سهامدار به نوه هایش رسیده بودباقیمت عالی.سهام رابخریم مانندسپرده های بانکی بلندمدت که ماهیانه سوددریافت میکنیم.سهام من اندوخته من است ودر آینده سودش راچندبرابردریافت خاهم کردبیخودی هم تندتندنمیرم توصف فروش.پرسودباشید.یاس وناامیدی رواج ندیم

  • ناشناس

    سلام دوستان
    به حرف این سم پاش ها گوش نکنید بورس صعود میکنه تا نفروختی ضرر نکردی
    نفروشین پشیمان میشوید

  • رضا

    سلام
    دوستان نگران نباشید نفروشین گیرم فروختید چی میخوای بخری صبر کنید به حرف سم پاش و منفی باف گوش نکنید

  • ناشناس

    اگر میخواهید بازار به رونق قبلی برگرده باید برای مدتی دامنه نوسان برداشته شود تا قیمت‌ها به کف برسه و ملت از صف فروش بیان بیرون
    اون موقع بازار دوباره راه میفته، الان بازار مثل ماشینی میمونه که تو کمرکش کوه خاموش کرده و هی زور میزنن راش بندازن ولی نمیشه، یک قدم هل میدن جلو ، چند قدم برمیگرده
    باید بذاری کامل برگرده تو جاده هموار ، اونجا هل بدی تا راه بیفته
    لایک فراموش نشه

  • م

    امروز سهامداران #ثبهساز حماسه آفریدند و با اینکه تا ساعات آخر بازار منفی پنج درصد بود و صف فروش پنجاه میلیونی داشت ولی با تخلیه صف فروش موجب رشد قیمت شدند و در آخر هم با مثبت پنج و صف خرید پنجاه میلیونی بازار را به پایان رساندند،این است نتیجه اتحاد و صبر و آینده‌نگری سهم منفی رو به مثبت تبدیل کردند????