خبر مهم:

کد مطلب: ۵۵۲۴۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس امروز ۲۴ خرداد چگونه شروع شد؟

بورس امروز ۲۴ خرداد چگونه شروع شد؟

شاخص کل بورس با ۰٫۴۴ درصد مثبت و چهار هزار واحد رشد در محدوده یک میلیون و ۱۴۶ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم با ۰٫۱۶ درصد رشد و ۵۹۲ واحد مثبت به کانال ۳۷۷ هزار واحدی وارد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،امروز ۲۴ خرداد ۱۴۰۰، شاخص کل بورس با ۰٫۴۴ درصد مثبت و چهار هزار واحد رشد در محدوده یک میلیون و ۱۴۶ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم با ۰٫۱۶ درصد رشد و ۵۹۲ واحد مثبت به کانال ۳۷۷ هزار واحدی وارد شد.

1 16

ارزش معاملات در نیم ساعت ابتدایی بازار به ۶۱۹ میلیارد تومان رسید. برترین گروه‌های صنعتی هم خودرو، فرآورده‌های نفتی و بانکی‌ها هستند.

امروز «شپنا»، «خودرو» و «شستا» از نمادهای مثبت و موثر بر شاخص کل هستند و نمادهای «وپارس»، «دلر» و «وپاسار» از نمادهای منفی و موثر بر روند بازار هستند. تا این لحظه از بازار بیشترین تراکنش برای «خپارس»، «غکورش» و «شپنا» ثبت شده است.

در پیش‌گشایش امروز هم نماد «ولکار» با ۷۹۱ میلیون برگه سهم با تقاضا همراه شد و نماد «خزر» با ۲۰ میلیون برگه سهم در صف فروش قفل شد.

امروز گروه نمادهای خودرویی مورد توجه بازار قرار گرفتند و «خودرو»، «خساپا»، «خزامیا» و «خگستر» از نمادهای مهم و موثر این گروه هستند. فرآورده‌های نفتی هم امروز را متعادل آغاز کردند و «شپنا»، «شتران»، «شاوان» و «شسپا» با گرایش مثبت هستند اما دیگر تک سهم‌های این گروه با گرایشی منفی معامله می‌شوند.

آخرین اخبار مرتبط با بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با وجود فروش آبشاری مردم عوام ولی بازار مثبت هست. این نشانه هوشمندی بازار هست و گذر خریداران از فروش آبشاری عوام

  • حقدادی

    بیمه معلم سهامداراشو چندماهه گذاشته سرکار.
    از صبح تا ظهر ۱۰۰۰تا ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ تا همینجوری با فیلم و حقه و کلک البته با کدحقیقیاش خرید میکنه ملت بیچاره بدبختم همینجوری چشم به صفحه که کی میخاد حمایت بشه و راه بیفته?
    امیدوارم بلخره یکروزی یکساعتی یک دقیقه ای بلای خانمانسوز الهی نصیب عوامل این فریب بزرگ بشه که میشه.

    • ناشناس

      فروش آبشاری مردم باعث شده اون سهم اونجوری بشه.وقتی خود مردم ازش حمایت نمیکنن چرا باید یکی دیگه بیاد حمایت کنه؟؟؟کمی تفکر آرزوست

    • ناشناس

      اینهمه سهم بیمه ای مثل بیمه معلم قفل فروش بودن همشون باحمایت حقوقی باشرفشون راه افتادن اونوقت فقط بیمه معلمه که سهامداراش آبشاری میفروشن ؟!!!!
      کمی شرافت و انسانیت و حلال خوری آرزوست.
      به شعور مردم توهین نکنید یکروز همین مردم دست میذارن بیخ گلوی شما حقوقیای از خدا بیخبر و …..

    • ناشناس

      از ۸۷۰ تومن اوردنش روی ۴۵۰ تومن الانم چندماهه میلیارها تومن پول مردم رو نگه داشتن .
      اما درنهایت این بیمه معلمه که روز بروز داره از جایگاه خودش دربین سایر شرکتهای بیمه ای پایینتر میره و افت پرتفوی براش بوجود میاد .
      بریداز پاسارگاد بیاموزید روش مشتری مداری و جذب پرتفوی و بیمه گذار و سهامدار و رشد روز افزون رو بدبختای دزد.

    • ناشناس

      اینهمه نماد قفل فروش بودن راه افتادن فقط این بیمه معلم دزد داره عمدآ کارشکنی میکنه و صف فروش رو نمیذاره بریزه

    • ناشناس

      امیدوارم زودتر هم این نماد هم نمادهای دیگه یه حرکت مثبت درست و حسابی داشته باشند. اما دوست عزیز این نماد در مقایسه با خیلی از نمادها که ریزش زیادی نداشته، شما یه نگاه بنداز به خمحرکه از ۲۶۰۰ تومن رسیده به ۳۲۰ تازه ۳۵۰ رو رد کرده. یه نگاه بنداز به خرامیا که از ۳۷۵۰ تومن رسیده به زیر ۵۵۰ تومن. بعدش حسابی آروم میشی و خونسردیتو حفظ می کنی.

  • ناشناس

    امروز شاخص بورس از دقایق ابتدایی معاملات رشد خوبی را شروع کرده و امیدواریم تا پایان ساعت کاری به همین روال ادامه دهد.
    به نظر می رسد شاخص بورس در پایان هفته در مجموع با رشد مثبت به کار خود ادامه دهد.
    یک نکته در مورد هدایت نقدینگی و آن این که اگر هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه بر اساس نیاز شرکت ها باشد، بهتر است زیرا در صورتی که حجم نقدینگی متناسب با عملکرد شرکت ها نباشد، حباب سهام به مرور زمان افزایش می یابد و سهام قفل در صف فروش شده و بازار دچار رکود می شود.
    البته می توان با اصلاح زیر ساخت ها نقدینگی را به سمت بورس هدایت کند مثلا در بازار داخلی ابتدا با کاهش تورم و تثبیت نرخ دلار و جلوگیری از افزایش بیش از اندازه قیمت آن، قدرت خرید مردم را افزایش دهیم، افزایش قدرت خرید مردم مساوی است با افزایش فروش شرکت ها و تولیدات آنها که نتیجه آن سوددهی بیشتر شرکت های داخلی و افزایش رشد سهام آنها است،در مورد نمادهای صادرات محور هم باید بازاریابی جهانی را گسترش دهیم،در این صورت است که با هدایت نقدینگی به سمت بورس، نه تنها حبابی در سهام ایجاد نمی شود بلکه رشد اقتصادی کشور هم بیشتر شده و سهام دار هم به سود خوبی دست می یابد.

  • محمد

    دوستان اگر کسی اطلاعی داره ، مالیات خرید وفروش سهام زیاد شده…ما چندتا سهام خریدیم و فروختیم نقره داغمون کردن..کلی کارمزد و ایضا مالیات نجومی بستن بهش… مثل اینکه دیگه خرید وفروش سهام هم توی بورس ایران به صرفه نیست..اقامتِ افغانستان برای سرمایه گذاری تو بورسش نمیدن

  • ناشناس

    اینایی که روی این قیمت سهم خودرو میفروشن چقدر زود نقره داغ خواهند شد

  • ناشناس

    کارمزد فرقی نکرده?دوست عزیز آقا محمد اگر خریدو فروش رو بلد نباشی خیلی زود سرمایه ات نابود میشه ? ضرر یک طرف کارمزد یک طرف? نوسان گیری بسیار تجربه و مهارت میخواهد ?اگر میخواهی نوسان گیری یاد بگیری ? باید تکنیکال بلد باشی?و زیاد خریدو فروش کنی ?تا تجربه داشته باشی ?وقت بزاری?دو سال بایدخریدوفروش کنی تا نوسان گیرمعمولی باشی?

  • ناشناس

    ?هفته بعد تقریبا منفی خواهد بود ?آقا محمد نوسان گیری کار بسیار سختی است ?تجربه و مهارت بسیار بالای میخواهد?نه که شدنی نیست ولی سالها باید تجربه داشته باشی?