کد مطلب: ۳۴۹۷۱۷

کارنامه بازار سرمایه در روز ۱۴ بهمن ماه سال ۱۳۹۷

ریزش هیجانی شاخص بورس در روز افزایش سرمایه بانک صادرات

ریزش هیجانی شاخص بورس در روز افزایش سرمایه بانک صادرات

شاخص بازار سهام امروز افت شدیدی را به ثبت رساند. رشد قیمت نفت و فلزات و راه‌اندازی کانال پرداخت مالی اروپایی‌ها هیچ‌کدام نتوانست بورس را نجات دهد. افزایش سرمایه 223 درصدی بانک صادرات از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها روی کدال قرار گرفت که موجب تشکیل صف خرید 60 میلیونی برای این نماد در پایان معاملات امروز شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس در جریان معاملات امروز با ریزش شدیدی همراه شد و با افت 2500 واحدی از کانال 159 هزار واحدی به کانال 157 هزار واحدی سقوط کرد. همچنین شاخص هم‌وزن نیز با افت 485 واحدی همراه شد.

در طول جریان معاملات امروز، 14 بهمن ماه سال 1397، حدود 167 هزار معامله به ارزش 600 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام در به زیر 600 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

برترین گروه‌های صنعتی امروز گروه‌های بانکی و خودرو بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند.

گروه بانکی با معاملاتی به ارزش 74 میلیارد تومان در صدر قرار گرفت.

شاخص کل بورس در 14 بهمن 1397

زیان‌ده‌ترین گروه‌های‌ صنعتی در بازار امروز بورس وسایل ارتباطی، زغال‌سنگ و حمل‌ونقل بودند.

شاخص کل بورس در 14 بهمن 1397

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای فایرا، شفن، وامید و رانفور و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای فولاد، پارسان و وبملت بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل 5.7 میلیارد تومان متعلق به نماد ستران و بیشترین عرضه نیز با بیش از 9 میلیارد تومان مربوط به نماد لوتوس بود.

شاخص کل بورس در 14 بهمن 1397

همچنین شاخص کل بازار فرابورس با افت 31 واحدی در سطح 1909 واحد قرار گرفت که نماد دماوند بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای ذوب و زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

چه اتفاقاتی در بورس امروز افتاد؟

بازار سهام امروز با فشار فروش سرتاسری در همه گروه‌ها مواجه شد.

در گروه سیمانی که طی روزهای گذشته با خبر افزایش قیمت محصولات در محدوده مثبت معامله می‌شد، امروز شاهد کاهش شدید نمادهای آن بود.

گروه بانکی معاملات جالبی نداشت و با نزدیک شدن به پایان بازار، فشار عرضه سنگین‌تر شد، به طوری که نماد وتجارت با اینکه از سوی حقوقی‌ها حمایت شد اما باز هم قدرت فروشنده بیشتر بود و نتوانست از محدوده منفی خارج شود.

افزایش سرمایه 223 درصدی بانک صادرات از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها روی کدال قرار گرفت که موجب تشکیل صف خرید برای این نماد در پایان معاملات امروز شد.

همچنین جلسه معارفه شرکت تامین سرمایه نوین با نماد تنوین، فردا برگزار می‌شود تا این نماد آماده عرضه اولیه سهام شرکت خود باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.