کد مطلب: ۳۶۳۹۹۸

حواشی و شایعات بورسی امروز:

از رکوردزنی فملی تا تسعیر ارز وبملت

از رکوردزنی فملی تا تسعیر ارز وبملت

قوت گرفتن خبر تسعیر ارز «وبملت»، شایعه افزایش سرمایه ایران خودرو، ادعای جدید همتی، رکورد زنی فروش فملی و احتمال اعمال تعرفه‌های وارداتی ضددامپینگ پاکستان بر واردات سیمان از ایران از حواشی مهم بورس امروز بود.

توقف نمادهای بورسی و فرابورسی در بازار امروز

توقف نماد «وامید» به علت افشای اطلاعات با اهميت گروه ب

وقفه معاملاتی نمادهای «غمهرا» و «فنوال» به علت تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت

توقف نماد «فرآور» به علت تغييرات بيش از 50 درصدی قيمت

با توجه به نوسان ۵۰ درصدی قیمت سهام سیمان نی‌ریز، نماد معاملاتی این شرکت بورسی متوقف شد و باید در مورد دلایل این افزایش قیمت سهم، «سنیر» کنفرانس اطلاع‌رسانی برگزار کند.

دو سهم «زماهان» و «بزاگرس» به دلیل نوسان بیش از 50 درصدی ممکن است فردا برای برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی در دقایق اولیه متوقف شوند.

قوت گرفتن خبر تسعیر ارز «وبملت»

یک مقام مسئول بانک ملت عنوان کرده: در دیدار نوروزی مدیران بانک‌ها با رییس کل بانک مرکزی یه صورت شفاهی اعلام شده که متوسط نرخ نیمیایی نیمه دوم سال گذشته، مبنای تسعیر ارز بانک‌ها است که این رقم حدود 8700 تومان است. این مقام مسئول تاکید کرد که سود تسعیر به زودی در گزارش 12 ماهه منتهی به اسفند ماه سال 1397 اعمال خواهد شد. (منبع: همفکران )

رکورد فروش «فملی»

بر اساس تازه‌ترین گزارش عملکرد منتشره، « فملی » در اسفند ماه به فروش مطلوب هزار و 826 میلیارد تومانی رسید که رکورد فروش شرکت محسوب می‌شود. فملی در مجموع در سال 1397 بیش از 10 هزار میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد رشد داشته است.

شایعه افزایش سرمایه ایران خودرو

ایران خودرو شفاف سازی کرد که هیچ تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکردش ایجاد نشده است. تمهیدات هیات مدیره برای خروج از ماده 141 باعث افزایش تقاضا برای این سهم شده است. بازار ما به سمت سهام شرکت‌هایی می‌رود که برای فرار از ورشکستگی دست و پا می‌زنند مثل ایران خودرو و این روند تازگی ندارد. (کانال تلگرامی کارگزاری مفید)

درآمد ایران‌خودرو در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده که حدود ۱۰ برابر سرمایه این شرکت (۱٫۵ هزار میلیارد تومان) است. این در حالی است که زمزمه‌های افزایش سرمایه این شرکت خودروساز به گوش می‌رسد و همین شایعه موجب شده آن در بورس امروز (۱۸ فروردین ماه سال ۱۳۹۷) در سقف قیمت روزانه قرار بگیرد و با صف خرید ۸۵ میلیونی مواجه شود.

ادعای جدید همتی

در دیگر حواشی مهم امروز که مورد توجه فعالان بازار قرار گرفت، سخنان تازه رییس کل بانک مرکزی بود. رییس کل بانک مرکزی ضمن اعلام مشخص‌ شدن اعضای هیات مدیره بازار متشکل ارزی و عملیاتی شدن آن تا پایان ماه جاری در مورد قیمت دلار و حواشی ایجاد شده گفت: هیچ‌گاه نگفته‌ام که دلار ۱۱ هزار تومان می‌شود، من فقط به کاهش قیمت اشاره کردم، اما برخی از رسانه‌ها تیتر زده‌اند که قیمت دلار ۱۱ هزار تومان می‌شود. ( باشگاه خبرنگاران جوان )

حواشی متفرقه

موجودی سنگ آهن بنادر چین علی رغم کاهش عرضه در استرالیا و برزیل بالا رفته که ممکن است یک عامل منفی در رشد قیمت سنگ آهن باشد. (کانال تلگرامی کارگزاری مفید)

شرکت‌های تولیدکننده سیمان در پاکستان از دولت اسلام آباد خواستار اعمال تعرفه‌های وارداتی ضددامپینگ بر واردات سیمان از ایران به پاکستان شدند. (کانال تلگرامی بولتن اقتصادی)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.