کد مطلب: ۳۲۰۵۹۰

شایعه‌ای که شاخص بورس را صعودی کرد

شایعه‌ای که شاخص بورس را صعودی کرد

امروز شاخص کل بورس با افزایش 940 واحدی در رقم 185 هزار واحد جای گرفت، از نگاه یک کارشناس بازار سرمایه حمایت حقوقی‌ها و شایعه افزایش سرمایه بانک‌ها بیشترین نقش را در مثبت ماندن شاخص بورس امروز داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از احیای شاخص کل بورس در روز گذشته، امروز سه‌شنبه (15 آبان‌ماه ۹۷) ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران به 8791 میلیارد ریال رسید و شاخص با افزایش 940 واحد در رقم 185100 جای گرفت. همچنین ارزش معاملات فرابورس به 4300 میلیارد ریال رسید و شاخص با افزایش 14 واحد در رقم 2025 جای گرفت.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه برای نمادهای زپارس، وتجارت، وسپه، قشرین، وبملت، دزهراوی، پترول، ثنوسا، وبصادر، سپ، نمرینو، دفرا، ونفت، وساخت، خساپا، کاذر، خزامیا، فاراک، فلوله، وپارس صفوف خرید تشکیل شد.

بررسی بازار سرمایه حاکی از آن است که نماد‎های «رمپنا، وبملت، شتران، وامید، وبصادر» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای «پارس، فارس، پارسان، تاپیکو، دعبید» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز داشتند.

همچنین بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای «خساپا، ومعادن، فولاد، حکشتی، ونفت» بود و نمادهای «پترول، وبصادر، رمپنا، وتجارت، های‌وب» بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص دادند.

به گفته فعالان بازار سرمایه، مطابق انتظار بازار بدون توجه به تحریم‌ها رشد کرد و بانکی‌ها ناجی خوب بازار شدند.

محمد خبری زاد، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درخصوص دلایل رشد امروز شاخص کل بورس، گفت: دلیل رشد امروز بازار حمایت مناسب حقوقی‌ها از نمادهای تاثیرگذار بر بازار بود و اینکه قبلا اثرات اجرایی شدن تحریم‌ها در قیمت اکثریت سهم‌ها دیده شده بود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: همچنین جدای از بحث تحریم‌ها، باز هم شایعه افزایش سرمایه بانک‌ها در بازار داغ شده بود؛ به طوری که بورس با آغاز معاملات شاهد صف‌های محکم و پرتقاضا در نمادهای بانکی شد. تشکیل صف‌های خرید برای نمادهای بانکی و همچنین عدم عرضه این صف‌ها در ساعات اولیه بازار توسط حقوقی‌ها، باعث شد تا خیال سرمایه‌گذاران از طرف عرضه راحت شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.