کد مطلب: ۶۰۱۴۰۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کدام بانک‌ها غیرحضوری افتتاح حساب می‌کنند؟

کدام بانک‌ها غیرحضوری افتتاح حساب می‌کنند؟

برخی از بانک‌های فعال در شبکه بانکی کشور به صورت غیرحضوری خدماتی را به مشتریان خود می‌دهند، این در حالی است که همچنان برخی از بانک‌ها به دلیل آنکه شرایط احراز هویت به صورت آنلاین را ندارند این خدمت را به مشتریان خود ارائه نمی‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برای افتتاح حساب در بانک‌ها در حال حاضر شرایط سختی وجود دارد. در اکثر بانک‌ها مشتریان باید علاوه بر آنکه اصل و کپی کارت ملی خود را به بانک دهند، کپی و اصل صفحات شناسنامه، خود اظهاری شغلی و تاییدیه پستی محل سکونت خود را هم به بانک ارائه دهند.

اما تعدادی از بانک‌ها به صورت غیرحضوری برخی از خدمات آنلاین و اینترنتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. به عنوان مثال یکی از مهم‌ترین خدمات بانکی افتتاح حساب است که برخی از بانک‌ها این کار را به صورت غیرحضوری انجام می‌دهند.

از میان بانک‌های فعال در شبکه بانکی کشور، سال گذشته تنها سه بانک آینده، پارسیان و رسالت تمامی خدمات بانکی را از جمله افتتاح حساب اول، دوم و درخواست تسهیلات را انجام می‌دادند.

افتتاح حساب اول به صورت آنلاین به دلیل آنکه نیازمند احراز هویت است، تنها در سه بانک به متقاضیان ارائه می‌شد و بیشتر بانک‌ها از این خدمت برخوردار نبودند. اما در سال جاری تعداد بانک‌هایی که به صورت آنلاین برای مشتریان افتتاح حساب می‌کنند بیشتر شده است.

شرایط افتتاح حساب در بانک‌ها به صورت آنلاین چیست؟

بانک پارسیان: شرایط افتتاح حساب در بانک پارسیان به این صورت است که مشتری با مراجعه به سامانه اینترنتی این بانک، ابتدا مراحل احراز هویت خود را انجام می‌دهد و سپس کارت بانکی متقاضی درب منزل به او تحویل داده می‌شود.

بانک رسالت: در بانک رسالت هم مراحل به همین صورت است و مشتریان می‌توانند به سایت بانک رسالت مراجعه کرده و بعد از وارد کردن شماره تلفن، کدملی، تاریخ تولد، رمزورود، کدپستی و کدامنیتی خود در پلتفرم عضویت غیرحضوری این بانک ثبت‌نام کنند و بعد از دریافت کد اعتبار سنجی که به صورت پیامک ارسال می‌شود، حساب خود را افتتاح کنند.

بانک آینده: شرایط افتتاح حساب در بانک آینده به این صورت است که متقاضی باید برای احراز هویت از دوربین گوشی همراه خود استفاده کرده و سپس، مدارک مورد نیاز برای بارگذاری در سایت از جمله کارت ملی، شناسنامه، ثبت امضا به صورت آنلاین و کد پستی منزل مسکونی خود را به بانک ارائه دهد.

بانک مهر ایران: در بانک مهر ایران ابتدا مشتری به صورت بیومتریک احراز هویت می‌شود. بعد از آن با نصب اپلیکیشن همراه بانک مهر ایران مراحل بعدی افتتاح حساب را انجام داده و بعد از آن در کمتر از ۴۸ ساعت کارت بانکی به منزل متقاضی فرستاده می‌شود.

بانک تجارت‌: بانک تجارت هم به متقاضیان خود خدمات غیرحضوری را ارائه می‌کند، بر همین اساس مشتری برای افتتاح حساب آنلاین در بانک تجارت ابتدا باید به اپلیکیشن زمرد مراجعه کرده، فرم قرارداد افتتاح حساب را تکمیل نموده و بعد از انتخاب نوع حساب حداقل مبلغ ۵۰ هزار تومان را به حساب واریز کرده و در نهایت اطلاعات تکملی حساب به شماره مشتری پیامک می‌شود.

بانک ملی: متقاضیان با نصب اپلیکیشن نشان بانک ملی است. مراحل انجام افتتاح حساب آنلاین در بانک ملی پنج مرحله دارد که نخستین گام، احراز هویت برای مشتری و دریافت گواهی امضای الکترونیکی است. همچنین بعد از بارگزاری کامل مدارک پیام اطلاعات حساب به شماره مشتری پیامک می‌شود.

بانک پاسارگاد: در این بانک هم پس از مراجعه به سایت بانک پاسارگاد و انجام مراحل احراز هویت و بارگزاری مدارک حساب مشتری به صورت انلاین افتتاح می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بله تاحدودی خوانده شد

  • ناشناس

    بلو بانک از همه بهتره

    • علیرضا

      از چه لحاظ؟

    • ناشناس

      بلو بانک بهترین بانک ایران است ، از هر لحاظ کاملا،

  • من

    برای بانک ملی باید حساب بانک ملی (مشتری بانک ملی بود) داشت. نمیشه به صورت غیرحضوری حساب جدید باز کرد.
    بانک آینده غیرحضوری حساب باز کردم

  • پرويز

    بعد از پرکردن مشخصات این پیام رو به من داده:
    “از اینکه بانک پاسارگاد را جهت افتتاح حساب برگزیده اید سپاس گزاریم. عملیات ثبت مشخصات شما با موفقیت انجام شد. لطفا جهت تایید نهایی و تکمیل عملیات افتتاح حساب، با در دست داشتن اصل و کپی کارت ملی و اصل و کپی شناسنامه به نزدیکترین شعبه بانک پاسارگاد مراجعه فرمایید و با ارائه شماره پیگیری به باجه ی بانکداری مجازی، حساب خود را افتتاح و فعال نموده و از خدمات بانکداری مجازی پاسارگاد بهره مند شوید”
    خب اگه قرار بود بیام دیگه این برای چی بود؟ نزدیک ترین شعبش به شهر ما 2 ساعت و نیم دوره !

  • ناشناس

    بانکینو
    توبانک
    فردا بانک
    بانک پارسیان
    بانک صادرات
    و مهم تر از همه بلوبانک
    چرا این بانک هارو ننوشتید؟

  • Ali

    الان فقط بانک های اقتصاد نوین، ملی، سینا، سپه، کشاورزی و دی امکان افتتاح حساب اینترنتی ندارن. البته بانک صادرات افتتاح حساب داره از سامانه شمس، ولی باید کارتتون رو برید و از شعبه انتخابیتون بگیرید. بقیه بانک ها این امکان رو دارن. البته بانک ایران زمین یه نئوبانک داره به اسم فردا که جدا هستش و اگه کارت ایران زمین میخواید باید به شعبه برید. بانک سرمایه و کارآفرین هم به تازگی این خدمت رو ارائه دادن ولی اپلیکیشن هاشون باگ داره و من فعلا نتوستم افتتاح حساب رو انجام بدم.