کد مطلب: ۴۶۵۳۹۳

شرایط دریافت وام مشاغل خانگی

شرایط دریافت وام مشاغل خانگی

ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور در روزهای گذشته اعلام کرد که میزان وام برای متقاضیان مشاغل خانگی تا سقف ۵٠ میلیون تومان افزایش یافته اما در این میان این پرسش مطرح است که مشاغل خانگی چیست و دریافت وام آن چه شرایطی دارد؟ 

به گزارش تجارت‌نیوز ، ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور در روزهای گذشته اعلام کرد که میزان وام برای متقاضیان مشاغل خانگی تا سقف ۵٠ میلیون تومان افزایش یافته است.

این خبر را مهناز امامدادی، دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور داده و در این باره گفته، با شیوع کرونا مشکلات بسیاری برای مشاغل خرد و کوچک ایجاد شد و ما به این نتیجه رسیدیم که برای مشاغل و کسب‌وکارهای متضرر از کرونا تسهیلاتی در نظر بگیریم. بر این اساس با توجه به فهرستی که از این مشاغل در اختیار داریم و به تناسب اولویت و میزان استحقاق برای دریافت وام، آنها را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

او با اشاره به افزایش سقف تسهیلات مشاغل بیان کرده،‬ میزان وام مشاغل خانگی برای اشخاص حقیقی قبلا ٢٠ میلیون تومان بود که تا سقف ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و برای فعالیت‌های گروهی و شبکه‌ای و پشتیبانی نیز تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است.

اما در این میان این پرسش مطرح است که مشاغل خانگی چیست و دریافت وام آن چه شرایطی دارد؟

مشاغل خانگی آن دسته از فعالیت‌هایی است که توسط عضو یا اعضا خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می‌گیرد و منجر به تولید خدمت یا و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می‌شود.

شاغلین کسب و کار مذکور برای کسب منافع به صورت‌های ذیل فعالیت می نمایند:

۱- انجام فعالیت به صورت کارمزدی برای کارفرمای خارج از محیط مسکونی

۲- انجام فعالیت مستقل اعم از تامین مواد اولیه تا عرضه و محصول به خارج از محیط مسکونی

۳- انجام فعالیت به صورت تعاونی ،اتحادیه ویا مشارکت با بنگاه های بالا دستی تامین کننده مواد اولیه و عرضه محصول آنان در بازار ، ترجیحا به صورت کسب و کار خوشه ای

متقاضیان وام مشاغل خانگی برای دریافت تسهیلات ابتدا باید در طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی که در حال اجرا است، مشاغل خود را به ثبت برسانند. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی به آدرس اینترنتی mashaghelkhanegi.ir نسبت به تکمیل فرم‌ها و کسب اطلاعات موردنیاز اقدام کنند.

متقاضیان مشاغل خانگی لازم است متناسب با نوع فعالیت موردنظر خود یکی از فرم‌های ثبت‌نام (مستقل - تحت پوشش - پشتیبان) را تکمیل کنند. فرم‌های تکمیلی توسط دستگاه اجرائی ذی‌ربط بررسی‌شده و در صورت تائید طرح در دستگاه اجرائی، مجوز مربوطه صادر خواهد شد.

مراحل دریافت وام مشاغل خانگی

متقاضیان مشاغل خانگی باید از مهارت و تخصص کافی جهت انجام شغل خانگی موردنظر برخوردار باشند.

درصورتی‌که شغل موردنظر متقاضی در فهرست مشاغل خانگی موجود نباشد، متقاضی می‌تواند شغل مدنظر خود را پیشنهاد نماید. مشاغل پیشنهادی متعاقباً بررسی و در صورت تصویب، به فهرست مشاغل خانگی اضافه خواهند شد.

اشخاصی که در قالب فرم افراد تحت پوشش ثبت‌نام می‌کنند، در صورت داشتن شرایط لازم و وجود پشتیبان متناسب با شرایط آنان، به شخص پشتیبان معرفی خواهند شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام والله من کل مداک گلیم بافی رادادم به اداره این سه سال هر روز امروزو فردا می کنند هیچ خبری نیست وام همش دروغ فقط برو پول این واین بده اصلن صنایع دستی فقط پول حروم میکنیم وام نیست ازمن پرسید

  • ناشناس

    عزیران شما میتونید ب اداره صنایع دستی شهرستانون مراجع کنید تا اول شمارو جزء لیست مشاغل خانگی ثبت کنن وبراتون کارت صادر کنند وبعد میتونید اقدام ب گرفتن وام کنید.

  • ناشناس

    چراچندسال.دراستان.خورستان.وام.مشاغل.خانگی.داده.نشده.وسال.۱۴۰۰هم.خبری.نیست

  • ناشناس

    هرجا زنگ میزنی همه میگن اطلاعی ندارم آخه این چه جوابیه دیپلم فنی گرفتیم که به امید وام کار وکاسبی راه بندازیم

  • حق

    همش دروغه مردم،تاکی می‌خواهید گول حرف ایناروبخورید،تورو به حضرت عباس ول کنید این گدا بازی هارو

    • ناشناس

      واقعا راس میگن چرا اینقدر مردمو اذیت میکنین???

  • حق

    غلط کردن

  • ناشناس

    سلام.کارها که انجام شد.برای برداشتن وام ضامن هم نیازه؟

    • سمیرا

      بله

    • مونا

      سلام بله دوتا ضامن میخوان

    • مونا

      سلام بله

    • ناشناس

      سلام وام چند درصد هستش؟

  • ناشناس

    سلام من قبلا بصورت شخص حقیقی از سامانه مشاغل خانگی وام گرفتم والان میخام وام روبرای شرکتم بگیرم بعد از پر کردن فرم سامانه خطا میده ومیگه کد ملی قبلا ثبت شده میشه راهنمایی بفرمایید چکار کنم.

    • ناشناس

      سلام اگه اقساط اون وام تمام شده باشه میتونی بری پیش مسول اون رشته ای که مربوط به کار شما میشه تا کد ملی شما رو پاک کنه تو سیستم تا بتونی ثبت نام کنی

  • اسمان

    بنده وام خیاطی ثبت نتم کردم اتحادیه گفتن باید پروانه کسب داشته باشه،و محل مجزا برا کار،خوب من اگه با مدرک خیاطی جایی برا کتر داشتم بغیر از خانه که اقدام به وام نمیکردم

  • ناشناس

    وام بیشتر نشده ؟؟به مدد جوهای هم همینقدر میدن؟