کد مطلب: ۴۶۴۷۷۱

بورس شنبه چگونه بازگشایی شد؟ / رشد ۴٫۳ درصدی شاخص کل هم‌وزن در کمتر از یک ساعت

بورس شنبه چگونه بازگشایی شد؟ / رشد ۴٫۳ درصدی شاخص کل هم‌وزن در کمتر از یک ساعت

در آغاز معاملات بورس روز شنبه ۴ مرداد، شاخص کل با رشدی ۴۳ هزار واحدی وارد کانال یک میلیون و ۹۴۰ هزارتایی شد تا رکورد تازه‌ای را به ثبت برساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آغاز معاملات امروز بازار سهام در روز شنبه، شاخص کل در کمتر از یک ساعت رشدی ۴۳ هزار واحدی را به ثبت رساند تا ضمن ورود به کانال یک میلیون و ۹۴۳ هزار واحدی رکورد تاریخی جدیدی را به ثبت برساند. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن در این مدت ۲ برابر شاخص کل رشد داشته است که نشان از یکدستی سبزپوشی بازار است.

1 1 28
در یک ساعت نخست معاملات امروز بیش از ۵۰۰ هزار معامله صورت گرفت که طی آن ۲ میلیارد و ۲۳۷ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد ریال داد و ستد شد. سه نماد فولاد، فارس و شتران به ترتیب با ۵۵۸۷، ۵۱۰۲ و ۲۵۸۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

1 2 25
از سوی دیگر در معاملات فرابورس نیز کگهر، ذوب و شگویا بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند و ارزش معاملات این بازار بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال بود.

در جریان معاملات امروز، اکثر گروه‌ها با افزایش شدید تقاضا مواجه شده‌اند و بسیاری از نمادها نیز با صف خرید شدید همراه هستند.

اختلال و تاخیر شدید در ثبت سفارش موضوعی است که در هفته‌های اخیر دردسر زیادی را به معامله‌گران تحمیل کرده و عملا معاملات لحظه‌ای را مختل کرده است. مشکلی که حتی توقف برخی نمادهای پرتقاضا از سوی مدیریت عملیات بازار نیز کمک چندانی به حل آن نکرده است. در جریان معاملات امروز نیز معاملات نمادهای پترول، وبانک، فولاد و وبصادر به یکباره متوقف و ادامه معاملات آن به زمان دیگری موکول شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.