کد مطلب: ۴۴۳۰۴۶

بورس دوشنبه را چگونه آغاز کرد؟ / حرکت آرام بازار به سمت تعادل عرضه و تقاضا

بورس دوشنبه را چگونه آغاز کرد؟ / حرکت آرام بازار به سمت تعادل عرضه و تقاضا

در آغاز معاملات امروز بورس تهران، اگر چه شاخص رشدی مثبت را به ثبت رسانده است اما به نظر می‌رسد از تقاضا برای خرید کمی کاسته شده و بازار رنگ و بوی تعادل به خود می‌گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آغاز معاملات بازار سهام روز دوشنبه، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با ثبت رشد ۵ هزار واحدی و قرار گرفتن در پله ۶۲۸ هزارتایی رکوردی تازه را به ثبت رساند تا رشد شاخص از ابتدای هفته تاکنون به بیش از ۳۰ هزار واحد برسد.

9 7

در ۴۰ دقیقه ابتدایی بازار، بیش از ۳۰۰ هزار معامله انجام شد که طی آن یک میلیارد و ۱۷۹ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۱۳هزار میلیارد ریال دادوستد شدند. این در حالی است که سه نماد فملی، تاپیکو و کگل به ترتیب با ۷۹۴، ۵۷۸ و ۵۴۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. ارزش معاملات فرابورس نیز بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال بوده است که سه نماد شگویا، ذوب و ومهان تاثیرگذارترین نمادهای این بازار هستند.

7 12

معاملات بازار سهام در حالی انجام می‌شود که با وجود رشد ۵ هزار واحدی شاخص در ۳۰ دقیقه ابتدایی، به نظر می‌رسد کمی از عطش خریداران کاسته شده و فشار عرضه در بسیاری از گروه‌های صنعت در حال تشدید است و بسیاری از نمادها که ابتدای بازار را با صف های خرید یا محدوده مثبت آغاز کرده بودند، هم‌اکنون در محدوده منفی معامله می‌شوند.

در ۴۰ دقیقه ابتدایی بازار، فاراک، تملت و وتجارت بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده و شگویا و زبینا نیز بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کرده‌‍اند. گروه محصولات شیمیایی نیز در حالی پیشتاز بازار از نظر ارزش معاملات است که برخی نمادهای این گروه در محدوده منفی معامله می‌شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احمد

    سلام و خسته نباشیدبه دوستان زحمتکش در تجارت نیوز
    لطفا یک مبحثی را هم درخصوص اختلال و کندی هسته معاملات باز کنید تا شاید اعتراض سهامداران به گوش مسئولین برسد . با تشکر

  • ک.ا

    سلام و خسته نباشید عرض می کنم بنده هم با فرمایش دوستمون احمد موافقم و بر اون تاکید می کنم ضمنا پیشنهاد می کنم به اطلاع بزرگواران سازمان بورس و اقتصادیون دس اندرکار و سکاندار بورس و وزیر محترم اقتصاد کشور برسونید چه اشکالی داره که پنج شنبه هم به تعداد ایام معاملات اضافه بشود یا حد اقل به عرضه های اولیه مهم اختصاص یابد با این کار می شود چند عرضه رو با هم در یک روز داشت و اختلال هم پیش نمیاد یا کمتر پیش میاد چون تمرکز روی عرضه هست و بقیه نمادها تعطیل هستند.
    تشکر مجدد دارم از سایت عالی و بسیار به روزتون و از خداوند رب العالمین برای شما و همه مردم عزیز کشورم و همه مردم جهان طلب سلامتی و کامیابی دوجهان دارم.

  • حسین

    برای عرضه های اولیه سنگین باید حداقل یک هفته قبل اطلاع رسانی شود چون خیلی از سهامداران مردم خرده پا و متوسط هستند و قراهم کردن چند میلیون در یک روز برایشان ممکن نیست و مجبورند تا سهام خود را بفروشند که هم به شاخص بورس لطمه می زند حتما خود این مردم صدمه می بینند البته همه چیز به نفع پولداران است