کد مطلب: ۴۶۲۷۰۸

بورس چهارشنبه را چگونه آغاز کرد؟ / سرخ‌پوشی شاخص کل در غیاب نمادهای بزرگ بورسی

بورس چهارشنبه را چگونه آغاز کرد؟ / سرخ‌پوشی شاخص کل در غیاب نمادهای بزرگ بورسی

در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل در غیاب نمادهای شاخص‌ساز، افتی ۶۳۰۰ واحدی را تجربه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آغاز معاملات بورس چهارشنبه ۲۵ تیرماه شاخص کل در غیاب بسیاری از نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز با افتی ۶۳۰۰ هزار واحدی مواجه شد. شاخص کل هم‌وزن نیز تاکنون بیش از ۲۸۰۰ واحد ریزش داشته است.

1 1 15

در یک ساعت ابتدایی معاملات بورس سه نماد فارس، فملی و شتران به ترتیب با ۳۹۸۱، ۲۵۶۷ و ۲۲۶۳ واحد تاثیر مثبت نتوانستند از منفی شدن شاخص کل جلوگیری کنند و نمادهایی چون پارسان، کگل و کچاد شاخص را ۶۲۶۹ واحد کاهش دادند. در این مدت بیش از ۶۰۰ هزار معامله در بورس انجام شد که طی آن ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد ریال دادوستد شد. در معاملات فرابورس نیز بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال معامله صورت گرفت که صبا، ذوب و زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر افت شاخص فرابورس داشتند.

در میان گروه‌های مختلف صنعتی گروه بانکی یکدست سبزپوش بوده ولی در گروه فلزات اساسی به جز فملی و فزرین، اکثر نمادها در محدوده منفی معامله می‌شوند. در گروه خودرویی نیز تعداد نمادهای منفی و مثبت تقریبا متعادل است. شرکت‌های حاضر در گروه چندرشته‌ای صنعتی، عرضه برق و گاز و محصولات غذایی اکثرا با صف فروش همراه هستند. با این خال به نظر می‌رسد معاملات در نمادهای کوچک نسبت به روز گذشته وضعیت بهتری دارد و اختلال در روند معاملات نیز نسبت به دیروز کمتر است.

1 2 12

بازار سهام در حالی معاملات خود را پیگیری می‌کند که امروز قرار است عرضه اولیه غزر نیز انجام شود. روز گذشته نیز عرضه اولیه رافزا انجام شد ولی قرار است امروز تقسیم سهام این نماد به متقاضیان انجام شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • پ.آ

    واقعا خیلی تاسف انگیزه چندتا سهم دولت اصلا اصلاح نمیکنن وفقط سهمای دیگه چند وقته که همش تو اصلاحن. این باعث میشه مردم از بازار بورس بترسن.

    • لیلا

      خب ترسم داره دیگه

  • ناشناس

    بانکی ها لیدر هستند سال 99
    لیدر بانکی ها وتجارت
    برید ترازشو ببینید امسال چه عملکردی داره
    واسه همینه هر روز مثبت 5

  • ناشناس

    وقتی سهم خودرویی ها در سه 60ماه برابر میشود و کسی پاسخگو نیست چه انتظاری از بورس است ایا این پاس گل به حباب گویان نیست ؟

    • ناشناس

      دلار ۲۴ میشه کسی جوابگو هست؟

  • محمد

    سلام لطفابفرماییدبه گوش مسئولان بورس برسانیدکارگزاری مفیدرابه علت کوتاهی وعدم خدمت رسانی محاکمه بفرمایند چراهیچ کاری برای این ضرروزیانی که مفید به ما رساند انجام نمیشه ؟

    • ناشناس

      بخاطر چی؟کندی؟یاچیز دیگه

  • ناشناس

    دیگر نوبت سهام کوچک متعلق به مردم رسیده که افزایش یابد، بورس تعدیل میشود و به قاعده همیشگی بر میگردد.

  • ناشناس

    اینقدر از کارگزاری می نالید برو یک کارگزاری خوب ثبت نام کن