خبر مهم:

کد مطلب: ۴۶۵۸۰۲

شروع قرمز بورس در روز چهارشنبه / افت ۳۶ هزار واحدی شاخص با عرضه نمادهای شاخص‌ساز

شروع قرمز بورس در روز چهارشنبه / افت 36 هزار واحدی شاخص با عرضه نمادهای شاخص‌ساز

در یک ساعت نخست معاملات بازار سهام در روز چهارشنبه 8 مرداد، شاخص کل با افتی 36 هزار واحدی به محدوده یک میلیون 904 هزار واحدی رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آغاز معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با افتی 36هزار واحدی به کانال یک میلیون و 904 هزار واحدی عقب‌نشینی کرد. افت 1.8 درصدی شاخص در حالی رخ داده که شاخص کل هم‌وزن تنها 0.2 درصد افت داشته است.

1 1 38
در جریان یک ساعت نخست معاملات امروز بیش از 663 هزار معامله صورت گرفته که طی آن 2 میلیارد و 533 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 54 هزار میلیارد ریال داد و ستد شده‌اند. فشار عرضه در نمادهای بزرگی نظیر فولاد، فارس و فملی و همچنین نمادهای پالایشی شپنا، شتران و شپندر موجب شده تا شاخص کل بیش از 35 هزار واحد افت را تجربه کند. باید دید آیا شاخص کل به سطح حمایتی یک میلیون و 900 هزار واحدی واکنش نشان می‌دهد یا خیر. در ابتدای هفته نیز شاخص به مرز یک میلیون و 900 هزار واحدی رسید اما بلافاصله روند صعودی به خود گرفت. در جریان معاملات امروز فرابورس نیز منفی بودن معاملات کگهر، صبا و شاوان موجب افت 100 واحدی شاخص این بازار شده است.

1 2 33

اگر چه معاملات امروز در گروه فراورده‌های نفتی، خودرویی و سیمانی با فشار عرضه مواجه شده است، اما اکثر نمادهای گروه مواد غذایی و انبوه‌سازی در محدوده مثبت و نزدیک صف خرید معامله می‌شوند.

معاملات امروز بازار سهام در حالی پیگیری می‌شود که از صبح امروز عرضه اولیه نماد «غزر» آغاز شده و ثبت سفارش تا ساعت 11 و 30 دقیقه ادامه خواهد داشت. همچنین امروز نیز نمادهای پرتقاضای شستا، خساپا و خودرو بعد از ساعت 12 و 30 دقیقه معامله خواهند شد.

روز گذشته شاخص کل بورس در حالی رشدی 8 هزار واحدی را به ثبت رساند که در نیمه دوم بازار فشار عرضه در نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز بسیار شدید بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دوستان عزیر این یک اصلاح موقتی ست روی عدد ۲ میلیون، لطفا جو منفی ندید و صبور باشین، اگه عجول هستین توی بورس نمیتونین کار کنین

  • ناشناس

    دارا یکم این هفته 30%میره بالا گول پاین امدنو نخورید تا میتونید بخرید

  • توحید

    سلام رفقا:توبازاری که برای خرید ۱۲درصد ازسهام ماکارونی بیش از ۵ میلیون خریدار به قیمت هرسهم حدود ۴ هزار تومن صف کشیده بیشتر از این انتظار نداشته باشید.اصلا چه جوری حساب کردن؟

  • بیتا

    سلام من توبورس تازه وارد هستم با این اوضاع سهم هارو نگه دارم یا بفروشم

  • ارمین

    دوستانی که کد بورسی ندارن و تا حالا تو بورس نبودن اظهار نظر نکنند لطفا.
    بورس یکی از شفاف ترین و بهترین ابزار برای کنترل نقدینگی و در راستای اون ایجاد یک مسیر برای هدایت این پولهای سر گردان که همیشه مایه دردسر و باعث بالارفتن تورم بود ، میباشد.
    دلار بخرید و طلا بخرید که چی بشه
    چرخ تولید میچرخه
    همه ملت باید تو بورس باشن
    بورس ما تازه داره حرفه ای میشه و با دید چند ساله.
    مگه بورس های نزدک و هنک گنگ و … یه شبه یا یکی و ساله درست شدن
    نه برادر . اونها هم زحمت کشیدن، ضرر دادن و سود کردن و الان جزء بهترینها و در جهت رشد بازار تولید و بازارهای مالی خودشون هستن.
    ولی ما اندر خم کوچه دلار و طلا هستیم
    واقعا تا کی
    دلار میخریم که بالا بره و میدانیم دلار بره بالا، خورد و خوراک و پوشاک و اجاره و همه چی میره بالا، ولی باز این دور باطل ادامه داره، صد افسوس
    دوستان بورس ضرر هم داشته باشه باید همه ملت عضو بشن.
    فعلا که کلی سود داشته از دلار هم بیشتر
    دولت که داره حمایت میکنه
    چرخ تولید هم هر چند کند داره میچرخه
    نقدینگی باید به هر روش درستی کنترل و از بازار خارج بشه.
    این نقدینگی های بی هدف پدر مملکت رو در آورده.

  • ناشناس

    اصلاح شاخص ساز ها لازم بود به خصوص پالایشی ها که3ماهه بکوب رشد کردن که تازه اول اصلاح شون شروع شده با توجه به اینکه سهام شناور پالایشی ها به ترتیب شپنا 22درصد و شبندر11درصد و شتران 9درصد و شبریز 8درصد میباشد و دوستان توجه کنند که همیشه وارد سهم های شوند که سهام شناور آن سهام از 35درصد بالاتر نباشه و از 25درصد پایین تر؛ اگر از 35درصد بالاتر باشه یعنی رشد آن سهم خیلی ضعیف و کنده و اگر از 25 درصد پایین تر باشه احتمال سفته بازی و نوسان گیری در آن سهم بالاست به خصوص سهام های پالایشی که به صورت دستوری رشد کردن. در مورد فولاد سهام شناور 26درصد و فملی 33درصد که شرایط بهتری دارند با توجه به اصلاح بالاتر از 15درصد امکان برگشت سهم به روند صعودی در هفته پیش رو وجود دارد.

  • ناشناس

    بورس هم سود داره هم ضرر ،فلسفه بورس همینه وتنها ابزاری که میشه کشور را به تولید انبوه برسانه بورسه،کشورهای بزرگ صنعتی توسط بورس ثروتمند شدن ،البته مدیران نا کارامد ودزد ندارن، انشالله که ما هم از این به بعد از این مدیران نداشته باشیم

  • سهامدار متضرر

    هی مسئولین و نمایندگان توصیه میکنند سهام شرکتهای مادر و بنیادین رو خریداری کنید تا ضرر نکنید درحالیکه عمداً جلوی روند صعودی سهم رو به انحا مختلف با دستکاری هسته و ایجاد صفهای صوری فروش توسط حقوقی ها می گیرند و به نوعی بازار را مهندسی و دستوری مدیریت می کنند بنظرم بازار ارز و طلا بهتر از بورسه اینجوری محل سرمایه ما در بورس امن نیست .

  • سهامدار بازنشسته

    من سهامدار تازه وارد بورس بوده و تمام سرمایه ام و اندوخته سی سال و پاداش بازنشستگی را که یک فرد بازنشسته هستم بنا به توصیه بزرگان ومسئولین محترم به بورس آورده ام وایضاً به سفارش همین آقایان برای اینکه ضرر نکنم سهام شرکتهای بزرگ و ریشه دار رو مثلاً سهام صنایع فلزات اساسی،پتروشیمی،خودرو روخریده ام حال شایسته نیست تحت تاثیر افراد سمپاش ویه عده اجیر شده قیمت اینگونه سهمها رو عمداً منفی کنند تا شاخص رشد نکند اگر امنیت سرمایه نباشد بگند تا به فکری به سرمایه خودمان بکنیم

  • ناشناس

    قرمز تر هم میشه جگری میشه شک نکنید آخه کسی پول بی زبونو …….‌‌‌