کد مطلب: ۲۷۰۱۲۱

شرکت‌ها چگونه می‌توانند وارد بورس شوند؟

شرکت‌ها چگونه می‌توانند وارد بورس شوند؟

بورس اوراق بهادار كه به عنوان نبض اقتصاد كشور مورد توجه تحليل‌گران اقتصادی است، از سويی مركز جمع‌آوری پس‌اندازها و از سوی ديگر، مرجع رسمی و مطمئنی، است كه دارندگان پس‌اندازهای راكد، می‌توانند محل نسبتاً مناسب و ايمن سرمايه‌گذاری را جستجو كرده و وجوه مازاد خود را براي سرمايه‌گذاری در شركت‌ها به كار گیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس اوراق بهادار كه به عنوان نبض اقتصاد كشور مورد توجه تحليل‌گران اقتصادی است، از سويی مركز جمع‌آوری پس‌اندازها و از سوی ديگر، مرجع رسمی و مطمئنی، است كه دارندگان پس‌اندازهای راكد، می‌توانند محل نسبتاً مناسب و ايمن سرمايه‌گذاری را جستجو كرده و وجوه مازاد خود را براي سرمايه‌گذاری در شركت‌ها به كار گیرند.

بازار معاملات نقدی بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران دارای دو بازار اول و دوم است. بازار اول از دو تابلوی اصلی و فرعی تشکیل شده‌ است. پذیرش سهام عادی در بورس، صرفاً در یکی از تابلوهای بازار اول یا در بازار دوم صورت می‌پذیرد. متقاضی در صورت دارا بودن شرایط عمومی پذیرش سهام عادی، با توجه به شرایط خاص پذیرش سهام در هر یک از این بازارها، باید تقاضای پذیرش خود در تابلو اصلی یا فرعی بازار اول یا در بازار دوم را به بورس ارائه کند.

به عبارتی دیگر تشکیل این دو بازار به نحوی عملکرد فعالین را مشخص خواهد کرد؛ به این طریق که اگر شرکتی در بازار اول عملکرد خوبی نداشته باشد به بازار دوم منتقل خواهد شد و در مقابل اگر شرکتی در بازار دوم عملکرد خوبی از خود ارائه دهد به بازار اول منتقل خواهد شد. ضمن اینکه اگر شرکتی در بازار دوم چندان رضایت بخش عمل نکند از بازار اخراج خواهد شد. شرایط خاص پذیرش سهام در بازار اول (تابلوی اصلی و فرعی) و بازا دوم در جدول‌های زیر آورده شده است.

نحوه معامله و در کل قوانین داد و ستد در هیچ یک از این تالارها عملا تفاوتی با هم ندارد

شرایط عمومی پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران

boors1

شرایط خاص پذیرش سهام عادی در تابلوها

boors2

boors3

جدول ها برگرفته از شركت مديريت فناوري بورس تهران است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام چرا شرکت های پوشاک مانند شال و روسری کت و شلوار و …. در بورس نمی آیند آیا دولت نمی گذارد