کد مطلب: ۶۲۹۰۹۱

اطلاعیه‌های جدید بورسی / سهامداران «برکت» بخوانند

اطلاعیه‌های جدید بورسی / سهامداران «برکت» بخوانند

طی چند روز پایانی آخر هفته، اطلاعیه‌های متعددی درخصوص افشای اطلاعات با‌اهمیت شرکت‌ها در سامانه کدال منتشر شد و شرکت‌های بورسی و فرابورسی متعددی به‌منظور رعایت اصل شفافیت در بازار سهام، سهامداران را از رویدادهای با اهمیت، جزئیات مالی و عملکردی خود مطلع کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این اطلاعیه‌ها که در دو گروه الف و ب دسته‌بندی می‌شوند، از این‌رو برای سهامداران اهمیت دارد که به بهای سهام شرکت‌ها سمت و سو می‌دهد. به همین منظور در ادامه به تشریح چندی از آنها پرداخته‌ایم.

«زپارس»: شرکت ملی کشت وصنعت و دامپروری پارس از عدم‌حصول نتیجه از بر‌گزاری مناقصه تکمیل سیستم آبیاری بارانی (کلاسیک ثابت) اراضی مابین پارس یک و ۲ (پادار) متعلق به خود خبر داد.

شرکت اعلام کرد که با توجه به حدنصاب نرسیدن تعداد شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌کنندگان در مناقصه، نسبت به تجدید بر‌گزاری مناقصه تصمیم‌گیری شد.

«وبرق»: شرکت سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری کارکنان صنعت برق در منطقه زنجان و قزوین از برگزاری مزایده فروش یک باب ساختمان تجاری واقع در زنجان با پایه ساختمان ۹/ ۱۷میلیارد‌تومان خبر داد. شرکت آخرین مهلت ارائه پیشنهاد قیمت را تا پایان وقت اداری ۰۷/ ۱۲/ ۱۴۰۰ تعیین کرده است.

«باران»: بیمه زندگی باران از فسخ قرارداد مهم «پیش‌خرید واحدهای اداری در پروژه بلوار آفریقا» که با شرکت مدیریت سرمایه و ساخت نیک‌رای به مبلغ ۴۰ میلیارد‌تومان منعقد شده بود، خبر داد.

به نقل از دنیای اقتصاد ، این شرکت در اطلاعیه دیگر توضیحاتی نسبت به‌صورت‌های مالی خود ارائه کرد. در اطلاعیه شرکت آمده که کاهش ۱۰۹‌درصدی سود عملیاتی در ۹‌ماهه ۱۴۰۰ نسبت به دوره مالی مشابه، ناشی از بازدهی منفی بازار اوراق‌بهادار و کاهش ارزش سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری‌‌‌‌‌‌‌‌ها است.

شرکت عمده دلیل کاهش سود شرکت مربوط به دوره مالی ۹‌ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۰ نسبت به دوره مالی ۶‌ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ را ایفای تعهدات شرکت در مقابل بیمه‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران (حداقل به میزان سود تضمین بیمه‌‌‌‌‌‌‌‌های زندگی) دانسته است. همچنین وجوه دریافتی ناشی از تادیه سهام در فرم‌‌‌‌‌‌‌‌های سامانه کدال از سر فصل سرمایه به سرفصل افزایش سرمایه در جریان منتقل شد.

«خدیزل»: شرکت بهمن دیزل طی اطلاعیه‌‌‌‌‌‌‌‌ای در کدال اعلام کرد که براساس نیاز شرکت به خرید ملک صنعتی جهت احداث تعمیرگاه مرکزی کامیونت‌‌‌‌‌‌‌‌های ایسوزو، یک قطعه ملک واقع در کیلومتر ۱۷ جاده مخصوص کرج بعد از داروپخش به مبلغ ۳۶۰ میلیارد‌تومان معامله و مقرر شد ۸۰‌درصد به‌صورت نقد و مابقی هنگام تنظیم سند مالکیت پرداخت و تسویه شود.

«وبانک»: شرکت سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری گروه توسعه ملی در اطلاعیه‌‌‌‌‌‌‌‌ای اعلام کرد که با توجه به اقدام بانک ملی ایران و طرح شکایت در کمیته سازش کانون نهادهای سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری ایران مبنی‌بر مطالبه مطالبات سود سهام آن بانک از شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، بر اساس رای صادره کمیته سازش توافق شد که ۱۰۰‌درصد سهام تحت مالکیت شرکت سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری گروه توسعه ملی در شرکت سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری مدیریت سرمایه‌مدار از بابت تتمه بدهی سود سهام سال‌۱۳۹۸ و بخشی از سود سهام سال‌۱۳۹۹ به بانک ملی ایران منتقل شود.

فعالیت شرکت سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری مدیریت سرمایه‌مدار در زمینه سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری در سهام، سهم‌الشرکه، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها و غیره است. پذیرش و درج نماد شرکت یاد‌شده دربورس اوراق‌بهادار تهران صورت پذیرفته ولیکن عرضه عمومی انجام نشده است. در اطلاعیه مذکور قیمت هر سهم واگذار شده ۳۱۴۳ ریال و جمع مبلغ معامله ۴/ ۱‌هزار میلیارد‌تومان اعلام شده است.

«خزامیا»: شرکت زامیاد درخصوص کاهش سود ناخالص خود در صورت‌های ۹‌ماهه سال‌جاری نسبت به‌صورت‌های ۶‌ماهه خود گفت: به‌رغم افزایش نرخ فروش وانت NI و NIB به دلیل افزایش قیمت مواداولیه و قطعات که بیشتر از افزایش نرخ فروش محصولات مزبور بوده، سود ناخالص شرکت کاهش یافته است.

«برکت»: شرکت گروه دارویی برکت در اطلاعیه‌‌‌‌‌‌ای از آغاز ساخت و تولید انبوه واکسن برکت‌پلاس با قابلیت شکست سویه اُمیکرون خبر داد و عنوان کرد گروه صنایع شفافارمد به‌عنوان یکی از شرکت‌های گروه دارویی برکت موفق به ساخت و تولید انبوه واکسن برکت‌پلاس با قابلیت شکست سویه اُمیکرون شده و نتایج اولیه مطالعات این واکسن حاکی از خنثی‌سازی ۱۰۰‌درصدی سویه اُمیکرون در مطالعات حیوانی است که گزارش مطالعات آن در مقاله ارائه‌شده در سایت بیواریکایو منتشرشده است.

همچنین مستندات مربوطه جهت تصمیم‌گیری درخصوص تولید انبوه این واکسن به سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و کمیته اخلاق این وزارتخانه ارائه‌شده و مراتب به محض اخذ مجوزهای مروبطه افشا می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کیسون

    بیشترین افشا در نماد کیسون اتفاق افتاده که البته چیزی در این مورد ننوشتی !! چرا؟؟

  • یا الله

    خدا برکت رو از مسؤولین مملکت بگیره

  • ناشناس

    و تجارت چی شد فرا بورس برای دوسال پول مردم چه افزایشی دارید بعد از دوسال فکری برای پول زیرصدملیون بکنید ولله اگر بانک بود الان صدوسی چهل پول می دادند بدبخت کردین آقای رئیسی ضرب العجل برای پول ما دستور داده شود تحمل تمام دوسال گذشت مثل ویلا های ساحلی تصمیم کبری

    • ناشناس

      من که خونه مو برج ۲ سال قبل فروختم،یه میلیارد که در۲،۳ پله آوردم توی این دزدخونه..الان شده دویست تومن..خونهه شده دو میلیارد

  • ناشناس

    خدای!!!!! چقد از برکتیها خوشم میاد !!! مخییی جون آااااااخرشی…خوشم میاد از رو نمیری…
    آخه چه جور میتونین باز دم از تولید …..وساخت واکسن بزنید .
    ما هنوز گیر قبلی هستیم ……با اینکه با دبه از چین وارد کردین &&&&…
    حتی اونم نتونستین تو شیشه بریزین بدین دست مردم …
    محالا بازم همون داستان …شما مردم و چی میبینین….حدقل در مورد قبلی آخر سر بعده سوء استفدهای کلان راست میگفتین گه شانس نداشتین ودبه ها سوراخ بود ..
    و اما اگه راست مگین وچیزی تو چنته دارین چرا دیروز حقوقی ها نخریدن ؟؟؟
    چرا آخرش منفی شد؟؟؟

  • ناشناس

    آقای مسول نظر من مشکلش چی بود ….
    پس بنویسید که اگه خیلی راست باشه هم نمیشه پخش کرد

  • ناشناس

    وعضیت بورس هروز بد تراز دیروز برکت تقسیم سود کرد بعدازیمدت ازپتفیل سهام دارابرداشت اگه سود تعلق گرفته برای سهام داربوده چرا برداشتید اگه نبوده چرا دادید کلااین بورس سودش کوجیه بگیدماهم بدونیم

  • ناشناس

    این همه مسخره بازی از شما ها را تا بحال هزاران بار دیدیه و شنیده ایم با این سهام تان که یک روز منفی روز دیگر ۲ صدم درصد مثبت و یعد ۵ درصد منفی مردم را سر کار گذاشتید که خدا عوض آن را از فرزندانتان که با پول مردم جولان میدهند بگیرد ، به امید حق تعالی .

  • ناشناس

    خخخ،نظر،چه جک جالبی

  • مهدی

    ما سهامدار برکت از افت ۷۰درصدی سهام ناراضی هستیم. افشا بخوره تو سر شون

  • ناشناس

    توی روز روشن سرمایه مردم رابالا میکشن ریدن توی بورس و بازار سرمایه هرروز منفی