کد مطلب: ۱۳۳۱۵۱

شناسایی ۶ بندر کشور برای پهلوگیری کشتی‌های کروز

شناسایی ۶ بندر کشور برای پهلوگیری کشتی‌های کروز

مدیر کل برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از شناسایی شش بندر کشور برای پهلوگیری کشتی‌های کروز خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، عبدالرضا مهاجری‌نژاد با اشاره به این‌که تردد کشتی‌های کروز در خلیج فارس و دریای عمان در راستای اجرایی شدن طرح توسعه گردشگری دریایی در کشور به زودی تحقق خواهد یافت، اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه قرار است تا پایان هفته جاری، کشتی کروز «سانی» علاوه بر مسیر کیش - قشم به سایر نقاط در نوار ساحلی جنوبی کشور و جزایر خلیج فارس تردد کند، لذا فراهم کردن زیرساخت‌ها در بنادر کشور از جمله مهم‌ترین موارد برای اجرایی شدن این امر تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا با همکاری مشترک میراث فرهنگی و سازمان بنادر 6 بندر واقع در نوار ساحلی جنوبی کشور و جزایر خلیج فارس برای پهلوگیری این کشتی کروز در نظر گرفته شده است.

وی به مانا گفت: بر این اساس بنادر چابهار، قشم، کیش، دیلم، شهید باهنر و بندر امام خمینی (ره) به عنوان بنادری که قابلیت پهلوگیری کشتی کروز سانی در آنها وجود دارند، مشخص شدند. این بنادر از قابلیت‌های لازم جهت پهلوگیری کشتی‌های بزرگ برخوردارند و می‌توان امکانات گردشگری را در کنار آنها توسعه داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.