کد مطلب: ۴۴۹۱۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین اخبار از حادثه برای شناور نیروی دریایی ارتش / شناور کنارک چه مشخصاتی داشت؟

آخرین اخبار از حادثه برای شناور نیروی دریایی ارتش / شناور کنارک چه مشخصاتی داشت؟

روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس، از بروز حادثه برای یکی از شناورهای سبک این منطقه در محدوده آب‌های بندر جاسک خبر داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس، از بروز حادثه برای یکی از شناورهای سبک این منطقه در محدوده آب‌های بندر جاسک خبر داده است.

بامداد امروز خبر حادثه برای ناوچه کنارک تایید شد و اولین جزییات از آن در رسانه‌ها منتشر شده است.

روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس از بروز حادثه برای یکی از شناور‌های سبک این منطقه در محدوده آب‌های بندر جاسک خبر داده است.

بر اساس این خبر، بعد از ظهر روز گذشته در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناور‌های نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد که تاکنون شهادت یک نفر محرز و تعدادی نیز مجروح شده اند. ابعاد حادثه در دست بررسی دقیق کارشناسان فنی است.

به گزارش میزان ، ناو موشک‌انداز جمهوری اسلامی ایران «کنارک»، روز دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ در مراسمی با حضور امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین امام جمعه و فرماندار شهرستان کنارک، در راستای تقویت توان رزم منطقه سوم نبوت نداجا، به ناوگان دریایی این منطقه الحاق شد.

وظیفه اصلی ناو کنارک لجستیک و پشتیبانی است.

تسنیم نیز درباره شناور کنارک نوشته است: شناور «کُنارک» با شماره بدنه ۱۴۰۳، یکی از چند شناور کلاس «هندیجان» در نیروی دریایی است که وظیفه اصلی لجستیک و پشتیبانی را برعهده دارند.

شناورهای این کلاس، ساخت کارخانه کشتی سازی damen هلند هستند که با شناسه MIG-S-4700-SC شناخته می‌شوند.

شناورهای کلاس هندیجان، (ازجمله شناور سانحه دیده کنارک) دارای ۴۷ متر طول و ۸٫۵ متر عرض بوده و آبخور آنها نیز ۲٫۹ متر است.

این شناورها با قابلیت حمل و جابه‌جایی ۴۶۰ تن بار، می‌توانند نقش یک شناور تدارکاتی سبک و یا نیروبر به تعداد بیشتر از ۱۰۰ نفر و در عین حال با سرعت بالا را ایفا کنند.

مین ریزی و حمل آب با ظرفیت ۴۰ تن و پذیرش بار تا سقف ۴۰ تن فقط بر روی عرشه نیز از دیگر توانایی های این ناو است.

اگرچه این شناورها همانطور که گفته شد، وظیفه اصلی پشتیبانی را برعهده دارند ولی برخی از آنها (ازجمله کنارک) در سال های اخیر به تسلیحات مختلف نظیر موشک های کروز نور نیز مجهز شدند و درکنار وظیفه اصلی خود، می توانند در نقش یک شناور گشتی نیز ظاهر شوند.

از دیگر تسلیحات نصب شده بر روی این شناورها می‌توان به یک قبضه توپ ۲۰ میلیمتری اورلیکن نیز اشاره کرد.

البته بر روی برخی از این شناورهای کلاس هندیجان، بجای موشک کروز، لانچرهای پهپاد نصب شده که به آنها در ماموریت های شناسایی کمک شایانی‌ می‌کنند.

ناو کنارک از جمله ناو‌هایی بود در کنار ناوشکن البرز، ناوشکن سهند، ناو تنب و ناو نیزه در رزمایش کمربند امنیت دریایی به ایفای نقش پرداخت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.