کد مطلب: ۵۲۶۹۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش ۲۳ برابری شهرهای قرمز / چند شهر قرمز نیست؟

افزایش ۲۳ برابری شهرهای قرمز / چند شهر قرمز نیست؟

طی کمتر از ۲۰ روز تعداد شهرهای قرمز در ایران ۲۳ برابر شده است. در ۲۵ اسفند ۹۹ تعداد شهرهای قرمز ایران تنها ۱۱ شهر بود و اکنون به ۲۵۷ شهر رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس آخرین اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا ، تعداد شهرهای قرمز ایران به ۲۵۷ شهر رسیده است. تمامی مراکز استان‌ها از امروز، ۱۸ فروردین در وضعیت قرمز دارند. وضعیت ۱۲۹ شهر نارنجی است، ۵۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و تنها ۱۱ شهر آبی هستند.

مسئولان می‌گویند موج چهارم کرونا در ایران آغاز شده و نکته نگران‌کننده این است که سرعت افرایش بستری در خیز سراسری چهارم به مراتب شدیدتر از خیزهای قبلی است.

نکته دیگر این است که گفته می‌شود موج جدید کرونا در ایران از نوع کرونای جهش‌یافته انگلیسی است.

به گفته وزیر بهداشت کرونا تا قبل از آغاز تعطیلات نوروز مهار شده بود و تعداد فوتی‌ها به زیر ۱۰۰ نفر در روز رسیده بود و در اکثر شهرها تعداد فوتی‌ها یک رقمی بود.
اما حالا سعید نمکی می‌گوید مهار کرونا از دست دولت در رفته و مشخص نیست چه زمان دیگری دولت بتواند کرونا را مهار کند و تعداد فوتی‌ها را به زیر ۱۰۰ برساند.

از نگاه مردم و کارشناسان، عامل اصلی شیوع کرونا و جهش آن، سیاست‌های اشتباهی است که در روزهای اخیر اتخاذ شده است. اینکه علی‌رغم همه هشدارها، محدودیت‌های تردد به شهرهای مختلف را برداشت و حتی در آخرین روزهای اسفندماه، شهرهای شمالی و برخی دیگر از شهرها را از لیست شهرهای قرمز و نارنجی خارج کرد.

اقدامی که سبب شد سفر به این شهرها افزایش پیدا کند و نتیجه آن، ابتلای روزانه ۱۷ هزار مبتلای جدید و رسیدن تعداد فوتی‌ها به ۱۷۰ نفر در روز است.

در تصویر زیر، تعداد شهرهای قرمز و نارنجی در ۲۵ اسفند ماه و امروز ۱۸ فروردین را می‌توانید ببینید.

آخرین اخبار و گزارش‌های مرتبط با کرونا را در صفحه اختصاصی ویروس کرونا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    علی برکت الله..