کد مطلب: ۵۰۷۰۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شیوه جدید کلاهبرداری تلفنی / تعویض فیلتر یخچال و قطعه ضدسرطان ماکروفر!

شیوه جدید کلاهبرداری تلفنی / تعویض فیلتر یخچال و قطعه ضدسرطان ماکروفر!

برخی از مردم اخیرا با تماس‌هایی مواجه شده‌اند که در آنها افرادی خود را نمایندگی شرکت‌های بزرگ لوازم خانگی معرفی می‌کنند و به مردم پیشنهاد تعویض قطعات لوازم برقی را می‌دهند. پیشنهادی که نوعی کلاهبرداری و درآمدزایی برای این شرکت‌های تقلبی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چندی پیش یکی از مخاطبان در تماسی اعلام کرد چندین بار از شرکتی که خود را نماینده گلدیران معرفی می‌کند برای تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید با او تماس گرفته‌اند. اما زمانی که این شخص با دفتر اصلی گلدیران تماس گرفته آنها چنین مساله‌ای را تکذیب کرده‌اند.

این مشکل را افراد دیگری هم داشته‌اند. یکی دیگر از افرادی که با او تماس گرفته‌اند نوشته: «به من هم زنگ زدند و گفتند گلدیران پیمان‌کاری تعویض فیلتر را به ما داده است. من از آنها خواستم ۱۰ دقیقه دیگر زنگ بزنند و وقتی استعلام گرفتم شرکت اعلام کرد چنین چیزی وجود ندارد و این نوعی کلاهبرداری است.»

«با ما تماس گرفتند گفتیم نمی‌خوایم قبلش درباره این شیوه کلاهبرداری شنیده بودم.»

«به ما هم زنگ زدند. من اول قرار گذاشتم برای تعویض فیلتر اما دوباره کنسل کردم. اما تعمیرکار تا در منزل هم آمد.»

موارد تماس برای تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید زیاد است. گاهی تیر تماس‌گیرندگان به هدف می‌خورد و فرد با تعویض فیلتر موافقت می‌کند و گاهی نه.

اما دلیل این تماس‌ها چیست؟ یکی از این افراد نوشته «تعویض فیلتر ۲۰ هزار تومانی ۲۰۰ هزار تومان آب میخورد. معامله خوبی است. از هر ۱۰ تماس یکی هم که موفقت‌آمیز باشد درآمد خوبی است.»

فرد دیگری می‌گوید: «بله فیلتر ساید تا جاییکه میدونم ۲۰۰ تومان است. از هر نفر ۲۰۰ تومان بگیرند کلاهبرداری خوبی است.»

تعویض قطعات سرطان‌زا

اگرچه بیشتر تماس‌های گزارش شده مربوط به یخچال سایدبای‌ساید است اما لوازم برقی دیگری هم در لیست این شرکت‌های صوری هست. یکی از مخاطبان می‌گوید «اخیرا با من تماس گرفتند و خود را یکی از نمایندگی‌های شرکت ال‌جی معرفی کردند و گفتند باید یکی از قطعات ماکرویو را عوض کنند. چون چند سال از عمر ماکرو گذشته و اشعه آن الان سرطان‌زاست.»

این مساله را یکی از تعمیرکاران لوازم خانگی هم تایید می‌کند و می‌گوید «اخیرا مشتریانی به ما مراجعه می‌کنند که قطعه ضدسرطان ماکرویو را برای آنها تعویض کنیم. آنها هم تماس‌هایی داشته‌اند درباره اینکه قطعه‌ای در ماکرویو وجود دارد که مانع پراکندگی اشعه سرطان‌زا می‌شود و باید هر سال این قطعه را عوض کرد. قیمت آن هم حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است.

برخی دیگر می‌گویند احتمالا در این فرایند فقط یک قطعه تعویض نمی‌شود. بلکه ممکن است یک قطعه اصلی با قطعه تقلبی جایگزین شود.

تعویض فیلتر اصلی با تقلبی

چندی پیش هم تسنیم در گزارشی از شگرد جدید کلاهبرداری خبر داده و گفته بود: «عده‌ای در تماس با مشتریان لوازم خانگی اعلام می‌کنند که دوره فیلتر یخچال شما به اتمام رسیده و باید تعویض شود. اما این افراد با دریافت مبالغی زیاد فیلتر سالم را از یخچال برداشته و فیلتری فاقد کیفیت را نصب می‌کنند. در این شرایط هم هزینه‌ای برای نصب فلیتر جدید از مشتری گرفته‌اند و هم توانسته‌اند فلیترهای بی‌کیفیت خود را بفروشند.»

برخی از تماس‌ها هم اشتباه است. به گفته یکی از این افراد «عوض کردن فیلتر یخچال ساید کلاهبرداری جدید است؟ تا حالا چند بار برای تعویض فیلتر ساید زنگ زده‌اند اما ما اصلا ساید نداریم.»

«به من هم برای تعویض فیلتر ساید زنگ زدند. جالب اینکه نام خانوادگی را میدانستند اما وقتی گفتم چه برندی چه مدلی و شماره را از کجا آورده‌اید فورا قطع کردند.»

«لیست شماره‌های مشتریانبه دست این شرکت‌ها می‌رسد و تماس میگیرند برای تعویض سالانه فیلتر.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چندین بار با ما تماس گرفتن برای تعویض قطعه ای در سولاردم ال جی و طوری صحبت کردن که اگر این قطعه عوض نشه دستگاهتون بزودی خراب میشه، همسرم راضی شد ولی من کنسلش کردم و گفتم دستگاهی که داره عالی کار میکنه چرا باز شه و احتمالا قطعاتی اصلی آن برداشته بشه و قطعات غیر اصلی جایگزین بشه!من نمیدونم اینها تلفن و اطلاعات ما رو از کجا میارن؟آیا غیر از اینه که افراد ناسالم هم درون این شرکتها نفوذ کردن؟!

  • مالباخته

    کلاه منم از این طریق برداشتن ولی من زود متوجه شدم و با یه ترفندی یارو رو کشوندم خونه و زنگ زدم ۱۱۰ بردیمش کلانتری ولی در نهایت کاری نتونستم بکنم ….فک کن دزد و کلاهبردار رو کت بسته ببری کلانتری ولی کاری نکنن برات دیگه تو این مملکت میشه زندگی کرد؟

    • ناشناس

      چرا؟؟
      میشه کاملا توضیح بدی

    • ناشناس

      هیچی دیگه از طریق همین شرکت تعویض فیلتر با من تماس گرفتن و از ناشی گری ما سو استفاده کردن و دو میلیون و صد بابت تعویض فیلتری که اصلا معلوم نیست حتی سالم باشه از من کلاهبرداری کردن و من حدودا یک هفته س پیگیری میکنم از وزارت صنعت و بازرسی اصناف و..‌متاسفانه هیچ کس پاسخگو نیس.من حتی طرف رو گرفتم بردم کلانتری گفتن به ما مربوط نیس

  • ناشناس

    چطور شماره تلفن در اختیار این افراد قرار گرفته فیلتر یخچال رو عوض کردن از اون موقع تا حالا آب از کنار فیلتر نشت می‌کنه به هر جا هم گفتیم قبول نکردن به 110هم گفتیم هیچ پیگیر نشدن و گفتن برید دادگاه از او کسی که زنگ زده شکایت کنید زنگ زدیم به همو شماره تلفن شماره مدرسه بود الان هم آب فیلتر رو قطع کردم تا نشت نکنه

  • علیرضا

    سلام.قانون خیلی راحت میتواند از طریق شماره تلفن آنها را دستگیر کنند

    • مهدی

      نخیر. اصلا امکانش نیست با این شرایط کشور ما…
      در مورد مشابه با همراه اول تماس گرفتم، گفتند این شرکت که به شما برای فلان بسته و … تماس گرفته از طرف ما نیست و کلاهبرداری است و با پلیس فتا تماس بگیرید و اعلام کنید. پلیس فتا هم که شماره نداره و توی سایت هم باید اطلاعات جد در جد خودت رو وارد کنی تا بتونی درخواستتو ثبت کنی..که اونم بیشتر میترسی خودت گیر بیفتی تا این کلاهبردارها!!!

  • ناشناس

    بله درسته. با من هم تماس گرفتند و من پس از پیگیری زیاد فهمیدم که یک واحد ساختمان رو در طبقه سوم اجاره کرده است به نام شرکت نمایندگی تعویض فیلتر. ساید و دستگاههای تصفیه. در نازی اباد کوچه … پلاک …. طبقه سوم قرار دارد و چند تا خانم رو استخدام کرده و با حقوق ناچیزی به انها شماره رندوم را میدهد و انها هم تماس می گیرن با موبایل هایی که پیش شماره 0912 دارند و جنسهای تقلبی با قیمت بالا می فروشند. انجا اصلا شرکت نیست. یک واحد از ساختمان است. به همین راحتی هم دارند کارشان را می کنند و

  • ناشناس

    بله خدا نگذره ازشون اومدن خونه ما گفت پنج ساله بزارم گفتم باشه 890 هزار تومان از ما گرفت و بعد دیدم 6 ماهه گذاشته فقط واگذار خداشون کردم

    • سیف اله

      سلام . اون فیلتر اسمش پست کربن هست هیچ خاصیتی نداره فقط ذغال است اصلا فیلتر نمیخواد مستقم رابط بزنید بره

  • مهدی

    به من هم برای یخچال ساید دوو تماس گرفتند. با شماره 02177864335 و وقتی گفتم قیمت 150 و 200 خیلی بالاست، گفتند اینا اصل هست و بعد از اینکه فرداش گفتم تماس بگیرند، بعد اینکه گفتم نمیخوام، گفتند: به درک! خودشون رو شرکت پارسیان ویا یه چیزی توی همین مایه ها معرفی کردند.

  • مهدی

    اینم در ادامه پیام قبلیم بگم که از تاریخ خرید ما هم اطلاع داشتند که دقیقا سر 6 ماه تماس گرفتند و همزمان با روشن شدن آلارم فیلتر یخچال، تماس گرفتند که فیلتر باید تعویض شود!

  • سیف اله

    امروز یکی از این خانم ها با من تماس گرفت من اون باز یاب خواندم بسیار عصابی و انچه لایق پدرش و خانوادهاش بود بار ما کرد چرا جلو همچون افراد گرفته نمیشود علاوه بر مزاحمت فحاشی هم میکنند بی پروا از پلیس سایبری پیگیر هستم

  • ناشناس

    فیلتر یخچال فقط ذغال است به هیچ دردی نمیخورد پول الکی ندید پولس ۳۰ تومان است ولی کاری انجام نمیده شلنگش را یک سره کنید هیچط نمیخواد