کد مطلب: ۵۱۳۵۵۲

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

صادرات لوازم خانگی ایرانی واقعیت دارد؟ / مشتریان خارجی برای لوازم خانگی ایرانی!

صادرات لوازم خانگی ایرانی واقعیت دارد؟ / مشتریان خارجی برای لوازم خانگی ایرانی!

تقاضا در بازار برای لوازم خانگی آنقدر کم شده است که ایران تولید مازاد را به کشورهای همسایه و اروپا صادر می‌کند. نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی این ادعا را رد می‌کند و می‌گوید: لوازم خانگی ایرانی قابل رقابت با کالاهای خارجی نیست. بنابراین زمانی می‌توانیم لوازم خانگی صادر کنیم که قابل رقابت باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در دو روز گذشته علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صمت در یکی از برنامه‌های تلویزیونی گفته بود « در شرایط سخت تحریم لوازم خانگی به اروپا و کشورهای همسایه صادر می‌شود.» این گفته در شرایطی مطرح شده است که فروشندگان لوازم خانگی این ادعا را رد می‌کنند.

به گفته نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، تولید لباس‌شویی و یخچال زیاد است و در داخل کشور با مازاد تولید رو به رو هستیم. صادرات لوازم خانگی مستلزم کیفیت بالا و کاهش قیمت تمام شده است. این در حالی است که قیمت تمام شده لوازم خانگی ایرانی از برندهای مطرح خارجی بالاتر است.

آیا لوازم خانگی صادر می‌شود؟

محمد حسین اسلامیان در واکنش به صادرات لوازم خانگی به تجارت‌نیوز گفت: در شرایطی می‌توان لوازم خانگی صادر کرد که این کالاها دو مولفه داشته باشند. اول کیفیت و دوم کاهش قیمت تمام شده.

او توضیح داد: چنانچه قرار باشد قیمت تمام شده لوازم خانگی ما به ازای کاهش کیفیت، برای مشتریان خارجی ارزان تمام شود، این صادرات فایده‌ای ندارد. باید برای کاهش هزینه تمام شده لوازم خانگی برنامه دیگری داشت. به عنوان مثال مواد اولیه ارزان در اختیار تولید کننده قرار بگیرد تا کالای با کیفیت و قابل رقابت تولید شود.

بازار لوازم خانگی شب عید رونق ندارد

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در ادامه گفت: هزینه تمام شده یک ماشین لباس‌شویی ایرانی ۱۱ میلیون تومان آب می‌خورد این در حالی است که در کشورهای همسایه قیمت ماشین لباس‌شویی خارجی حدود شش میلیون تومان است.

آیا با این هزینه تمام شده لباس‌شویی ایرانی با برندهای خارجی توان رقابت دارد؟ وقتی برای تولیدکننده هزینه انرژی و فولاد بالا باشد، دیگر صادرات لوازم خانگی معنا ندارد.

اسلامیان همچنین درباره وضعیت بازار لوازم خانگی در شب عید گفت: لوازم خانگی ایرانی در کارخانه و فروشگاه‌ها زیاد است اما به دلیل گرانی لوازم خانگی تقاضا در بازار کم است و با مازاد تولید مواجه هستیم.

پیش از این وزارت صنعت اعلام کرده بود که در شش ماه نخست امسال تولید لوازم خانگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۲ درصدی داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دروغ ۱۳ …..

  • فامیل دور

    تو این خراب شده قیمت تمام شده همه چیز بالاست الا جون انسان..والسلام

  • ناشناس

    با توجه به پایین بودن دستمزد ها در ایران و گرانی لوازم خانگی به زودی تمام کارخانه های تولید لوازم خانگی برشکست می شوند.

  • ناشناس

    خدالعننتون کند این قدر صادرات صادرات راه نیندازید به فکر ارزون کرردن کالا ها باشیدکه از گرانی مردم به ستوه امدند