کد مطلب: ۳۶۷۵۲۷

صادرات نفت آمریکا در ۲۰۱۸ دو برابر شد

صادرات نفت آمریکا در 2018 دو برابر شد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد آمریکا صادرات نفت خود را در ۲۰۱۸ نسبت به ۱.۲ میلیون بشکه در روز ۲۰۱۷ دو برابر کرده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد آمریکا صادرات نفت خود را در ۲۰۱۸ نسبت به ۱.۲ میلیون بشکه در روز ۲۰۱۷ دو برابر کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل ازاویل پرایس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد آمریکا صادرات نفت خود را در 2018 نسبت به 1.2 میلیون بشکه در روز 2017 دو برابر کرده است.

2 میلیون بشکه در روز صادرات نفت آمریکا در 2018 همزمان بود با افزایش تولید نفت با میانگین 10.9 میلیون بشکه در روز در این کشور. در سال گذشته تغییرات در بندر نفتی دریایی لوئیزیانا هم در این افزایش موثر بوده است.

تغییرات این بندر و مقدار صرف صادرات تنها تغییرات صنعت نفت خام آمریکا نبودند. مقصد این نفت هم به‌خاطر ادامه جنگ تجاری بین چین و آمریکا در 2018 تغییر کرد.

درکل، کانادا همچنان بزرگترین خریدار نفت آمریکا در 2018 بود که 19درصد کل صادرات نفت این کشور را تشکیل می‌داد. طی نیمه اول 2018 بزرگترین خریدار نفت آمریکا با 376000 بشکه در روز، چین بود؛ ولی به خاطر درگیری تجاری، صادرات نفت آمریکا به چین تا میانگین 83 هزار بشکه در روز در نیمه دوم کاهش یافت. حتی در ماه‌های اوت، سپتامبر و اکتبر صادرات نفت به چین صفر شد.

در کل سال 2018، پس از کانادا، دومین خریدار بزرگ نفت آمریکا کره جنوبی بود و پس از آن چین قرار داشت.

در ماه مارس، آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد صادرات خالص نفت آمریکا تا 2024 به 4 میلیون بشکه در روز می رسد. امنیتی که این افزایش تولید در بازار عرضه نفت وجود آورده می‌تواند جلوی بالا رفتن قیمت نفت را به‌خاطر کاهش تولید اوپک و متحدانش به رهبری روسیه بگیرد. این گروه در ژوئن دور هم جمع می‌شوند تا در مورد تمدید این قرارداد تصمیم‌گیری کنند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • من

    میخواد مطمعن بشه تحریما اثرشو میکنه?