کد مطلب: ۲۳۸۹۱۰

ایران چقدر پنیر به آمریکا صادر می‌کند؟

ایران چقدر پنیر به آمریکا صادر می‌کند؟

حسن روحانی در سفر به تبریز به شوخی نقل قولی را از داماد ترامپ گفت که وی به ترامپ می‌گوید: «این پنیری که داری میخوری ایرانیه.» با این حال، آمار گمرک در سال 96 حاکی از آن است که این سخن روحانی ریشه در واقعیت داشته و ایران در سال 96 حدود 29 تن پنیر به آمریکا صادر کرده است.

میلاد مرادی: سفر رئیس‌جمهور به تبریز در هفته گذشته با حاشیه‌ای خوشمزه همراه بود که دست‌مایه طنز در رسانه‌های اجتماعی قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن روحانی به شوخی نقل قولی را از داماد ترامپ تعریف می‌کند که وی بر سر میز صبحانه به ترامپ می‌گوید:«میگن یک روز همین آقای جدید همراه با خانم بچه‌ها یک روز صبح در خانه مشغول خوردن صبحانه بوده و علیه ایران حرف میزده است. دامادش به او می‌گوید حواست باشه این پنیری که داری میخوری ایرانیه»

ویدئو کلیپ شوخی روحانی دست‌مایه طنز کاربران شد. با این حال جالب است که این سخنان روحانی ریشه در واقعیت داشت. اواخر اسفند ماه 95 غلامعلی سلیمانی رییس هیات‌مدیره گروه صنعتی کاله (سولیکو) خبر از صادرات اولین محموله پنیر این شرکت به آمریکا داده بود.

وی صادرات به این کشور را نشانه موفقیت بزرگی دانسته و گفته بود: مهر تایید سازمان‌های FDA ،USDA و گمرک آمریکا بر پنیرهای صادراتی کاله نشانه تکنولوژی تولید مناسب و کیفیت بالای این محصولات است.

آمار صادرات گمرک در سال 96 حاکی از صادرات حدود 29 تن پنیر به ارزش حدود 90 هزار دلار به آمریکا دارد. براساس این آمار، سال گذشته ایران با شماره تعرفه 04069000 بیش از 18 تن پنیر از گمرکات فرودگاه امام خمینی(ره)، منطقه ویژه پیام و منطقه ویژه نوشهر به آمریکا صادر کرده است.

همچنین آمار صادرات گمرک در سال 96 حاکی از آن است که ایران با شماره تعرفه 04061000 بیش از 10 تن پنیر از گمرکات غرب تهران، منطقه ویژه نوشهر و فرودگاه امام خمینی به آمریکا صادر کرده است. به طور کل، مجموع صادرات پنیر ایران به آمریکا در سال چیزی در حدود 29 تن بوده است.

محصولات پنیری که به آمریکا صادر شده بیشتر شامل پنیر تازه، پنیر حاصل از آب پنیر و کشک بوده است.

پنیر 3 پنیر 1 پنیر 2 1

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.