کد مطلب: ۱۲۷۴۶۰

صادرات ۲۵۰ هزارتن گندم و آرد

صادرات ۲۵۰ هزارتن گندم و آرد

معاون وزیر جهادکشاورزی از صادرات حدود ۲۵۰ هزارتن آرد و گندم خبر داد و گفت: در سال جاری خودکفایی در تولید و نیز صادرات گندم استمرار می‌یابد. معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما مجوز صادرات ۳ میلیون تن گندم و فرآورده‌های آن مانند آرد را از ستاد تنظیم بازار دریافت کرده‌ایم، اظهارداشت: در

معاون وزیر جهادکشاورزی از صادرات حدود ۲۵۰ هزارتن آرد و گندم خبر داد و گفت: در سال جاری خودکفایی در تولید و نیز صادرات گندم استمرار می‌یابد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما مجوز صادرات ۳ میلیون تن گندم و فرآورده‌های آن مانند آرد را از ستاد تنظیم بازار دریافت کرده‌ایم، اظهارداشت: در حال رایزنی با کشورهای منطقه و همسایه در این زمینه هستیم ضمن اینکه متقاضیان زیادی برای خرید آرد و گندم ایرانی وجود دارند.

علی قنبری با اشاره به اینکه فعلا برای صادرات حدود ۲۵۰ هزارتن آرد و گندم از طریق بورس، قرارداد بسته شده است، گفت: توافقات در این زمینه انجام شده و معامله صورت گرفته است.

وی مقاصد صادراتی این میزان آرد و گندم را کشورهای عراق، هندوستان و عمان اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین از مذاکره با عراق برای صادرات حدود ۶۰۰ هزارتن گندم به این کشور خبر داد و افزود: عراق از ما درخواست کرده ۶۰۰ هزارتن گندم به این کشور صادر کنیم که در صورت نهایی شدن مذاکرات این کار انجام خواهد شد.

قنبری تصریح کرد: تقاضا در این زمینه زیاد است، محدودیتی هم وجود ندارد و ما تا اواسط سال ۹۶ می‌توانیم این صادرات را انجام دهیم؛ بنده فکر می‌کنم فرصت و موقعیت مناسبی برای کشورمان در زمینه صادرات گندم فراهم شده است.

وی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه قیمت جهانی گندم از قیمت داخلی این محصول بسیار ارزان‌تر است، افزود: همه کشورهای دنیا از کشاورزی خود حمایت می‌کنند؛ گندم در کشور محصولی استراتژیک است بنابراین ما در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حمایت‌های لازم را از کشاورزان انجام می‌دهیم.

قنبری اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود بنده فکر می‌کنم در سال زراعی جاری نیز، ما شاهد استمرار خودکفایی در تولید و صادرات گندم از کشور خواهیم بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره اینکه برخی اعلام کرده بودند با توجه به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری ۱۳۰۰ تومان تعیین شد، احتمال کاهش تولید این محصول وجود دارد؛ گفت: شاید کشاورزان چندان از این نرخ راضی نباشند اما هنوز این قیمت با نرخ‌های جهانی تفاوت زیادی دارد و به نفع تولیدکنندگان است که اقدام به تولید نمایند.

قنبری ادامه داد: ضمن اینکه کشاورزان درحال حاضر تولید را انجام داده‌اند و ما امیدواریم با مدیریت وزارت جهاد کشاورزی و شرایط مناسب خرید تضمینی خودکفایی تولید گندم در سال جاری استمرار یابد.

وی پیش بینی کرد: در سال زراعی جاری حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیون تن گندم در کشور تولید شود که نزدیک به ۱۱ میلیون تن آن توسط شرکت بازرگانی دولتی خریداری خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.