کد مطلب: ۳۷۵۱۳۱

روحانی:

۲ تعهد را کنار گذاشتیم و ۲ تعهد دیگر را بعد از ۶۰ روز کنار خواهیم گذاشت

۲ تعهد را کنار گذاشتیم و ۲ تعهد دیگر را بعد از ۶۰ روز کنار خواهیم گذاشت

رئیس جمهور گفت: برخی به اشتباه می‌گویند که ۶۰ روز مهلت دادیم تا ۶۰ روز دیگر عمل کنند در حالی که ما از روز ۱۸ اردیبهشت عمل کردیم و ۲ تعهد را کنار گذاشتیم و ۲ تعهد دیگر را نیز بعد از ۶۰ روز کنار خواهیم گذاشت.

به گزارش تجارت‌نیو ز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی عصر سه شنبه در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب اسلامی سخنرانی کردکه صحبت‌های وی را در ادامه می‌خوانید.

سال ۹۷ سال سختی برای مردم کشورمان بویژه از لحاظ فشار بر معیشت و زندگی مردم و کاهش درآمدهای دولت بود.

*در این مدت بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی که در خاورمیانه بی‌نظیر است، افتتاح شد که موجب تولید دو برابری و خودکفایی در تولید بنزین شد.

*بزرگترین طرح‌های مربوط به ارتباطات، راه و راه آهن و همچنین اتصال چهار استان به راه آهن سراسری افتتاح شد و تراز تجاری محصولات کشاورزی نیز بهبود یافت، علاوه بر افزایش خرید تضمینی گندم، افزایش تولید دانه های روغنی و خودکفایی در تولید گندم، در زمینه کشت گلخانه ای از ۸ هزار و ۸۰۰ هکتار به ۱۵ هزار هکتار رسیده ایم و در آینده به ۲۰ هزار هکتار خواهیم رسید.

*پرداختی مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی افزایش سه تا پنج برابری داشته، در زلزله کرمانشاه در مدت ۱۴ ماه، سه و نیم میلیون متر مربع ساختمان سازی شده که این کاری بسیار بزرگ است.

*به وحدت و اتحاد در کشور نیاز است، کاری که ملت و مسئولان در ماجرای سیل انجام دادند بی نظیر بود و به وحدتی شبیه آنچه که در ماجرای سیل شاهد بودیم نیاز داریم چرا که آن اتحاد توانست یک تهدید را به یک فرصت بزرگ تبدیل کند.

*مردم در فشار هستند و باید به معیشت آنان توجه ویژه کرد، اگر بتوانیم در کالاهای وارداتی نظارت بیشتری کنیم می‌توانیم مشکلات مردم را در زمینه معیشت کمتر و بر تحریم غلبه کنیم.

*با متحد بودن می‌توانیم از معضلات عبور کنیم و معیار دوستی در درون نظام اعتقاد و التزام به قانون اساسی است، اگر هر کسی به قانون اساسی پایبند باشد و همه ظرفیت‌های قانون اساسی بکار گرفته شود می توانیم از مشکلات عبور کنیم.

*اداره کشور بدون تغییر در ساختار بودجه و اقتصاد امکانپذیر نیست، این کار تنها در اختیار دولت نیست، باید اختیارات متمرکز و درک مجلس و دولت از شرایط کشور و منطقه و جهان یکسان شود.

*می‌توانیم به جای درآمد نفتی درآمد غیرنفتی را جایگزین کنیم، آمریکایی‌ها با محاسبات اشتباه و غلط فکر می‌کردند ظرف چند ماه می‌توانند ملت بزرگ ایران را به زانو در آورند و تاریخ‌هایی را برای این موضوع تعیین کردند اما ملت ایران با استقامت، ایستادگی و مقاومت روزها و ساعات زرینی را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران خلق کرد.

*ملت، رهبری، دولت و مجلس موجب ناکامی دشمن شدند، امروز هم دشمن در پی زور و تزویر است، صبح ناوگانش را می فرستد و شب شماره تلفن می‌دهد. البته ما شماره تلفن‌های زیادی از آنها داریم و هر تاریخی که آنها در آن روز جنایتی علیه ملت ایران انجام داده اند شماره تلفن واقعی آنهاست.

*اختلاف ما و شما در ظلم و تجاوز نسبت به ملتها و ملت ایران است، توبه کنید و برگردید، راه باز است شاید مردم ایران از ظلم و جنایت تاریخی شما بگذرند.

*دنیا به بردباری ملت ایران پی برده است، بعد از تخلف امریکا از توافق هسته ای به دوستانمان و اتحادیه اروپا که هر دو از ما مهلت خواسته بودند تا به وظایفشان عمل کنند به اندازه کافی فرصت دادیم.

*امروز باید از مسیر حقوقی استفاده کنیم و این را دولت و شورای عالی امنیت ملی و نظام با رهنمود رهبری آغاز کرده، این مسیری است که اقدام و اعلام کردیم.

*برخی به اشتباه می‌گویند که ۶۰ روز مهلت دادیم تا ۶۰ روز دیگر عمل کنند در حالی که ما از روز ۱۸ اردیبهشت عمل کردیم و ۲ تعهد را کنار گذاشتیم و ۲ تعهد دیگر را نیز بعد از ۶۰ روز کنار خواهیم گذاشت.

*با مشارکت مردم، مدارا با یکدیگر و مقاومت می توانیم به پیروزی برسیم، امروز در یک آزمایش بزرگ الهی قرار گرفته ایم و بی تردید با ایستادگی و مقاومت از این مرحله عبور خواهیم کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.