کد مطلب: ۷۱۰۳۹۷

پشت پرده افزایش صدور کار‌ت‌ بازرگانی

پشت پرده افزایش صدور کار‌ت‌ بازرگانی

صدور کارت بازرگانی در آستانه انتخابات اتاق بازرگانی افزایش یافت. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نظر می‌‌آید صدور کارت‌ بازرگانی به‌دلیل نزدیک شدن به انتخابات اتاق بازرگانی افزایش داشته است.

به نقل از اکوایران، براساس داده‌های اعلام شده از سوی وزارت صمت، در سال جاری صدور کارت بازرگانی افزایش بسیاری پیدا کرده که این امر معنادار است. همواره در سال انتخابات اتاق بازرگانی این ظن از سوی برخی به وجود می‌آید که اتاق‌ها برای تاثیرگذاری بر روند انتخابات، به سمت صدور کارت‌های عضویت بی‌رویه می‌روند. به تعبیری می‌توان گفت با نزدیک شدن به انتخابات اتاق زمینه برای یارکشی در طیف‌های مختلف فراهم می‌شود.

داده‌های منتشر شده از روند صدور مجوز در ثلث اول سال جاری نشان می‌دهد که از ۷ بخش و ۱۳ گروه مختلف روند صدور جواز در ۹ گروه منفی بوده و ۴ گروه رشد درخواست مجوز داشته‌اند. در این بین روند صدور جواز برای یک گروه هم منفی بوده است.

بازرگانی

مقایسه صدور کارت‌های بازرگانی در خرداد و تیر ۱۴۰۱

ارزیابی‌های صورت گرفته نشان‌دهنده آن است که صدور کارت بازرگانی در این مدت رشدی ۲۱٫۶درصدی را نسبت به‌مدت مشابه سال قبل ثبت کرده است؛ رشدی که در مدت مشابه سال‌ گذشته شاهد آن نبودیم، از سوی دیگر در تیرماه هم نسبت به خرداد ماه صدور کارت بازرگانی رشدی ۵٫۳درصدی داشته است. با توجه به رشد ثبت شده، این سوال مطرح می‌شود که چه عاملی موجب شده تا تقاضا برای دریافت کارت بازرگانی افزایش یابد؟‌ در این خصوص ابوالفضل روغنی گلپایگانی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و مشاور رییس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید: با توجه به اینکه در سال جاری انتخابات اتاق بازرگانی را داریم؛ رشد درخواست برای دریافت کارت بازرگانی می‌تواند به این دلیل باشد.

1 4

به گفته رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، با توجه به انتخابات پیش‌رو بسیاری از طیف‌ها و گروه‌ها، افراد مختلف را برای انتخابات آماده می‌کنند که گام اول برای شرکت در انتخابات گرفتن کارت بازرگانی است که این امر رشد صدور کارت بازرگانی را به همراه داشته است.

استان‌های پیشتاز دریافت کارت بازرگانی

براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صمت در مدت زمان مورد بررسی پنج شهر «اردبیل»، «آذربایجان غربی»، «ایلام»، «سمنان» و «زنجان» بیشترین سهم از دریافت کارت بازرگانی را به خود اختصاص داده‌اند.

با توجه به داده‌های اعلام شده در مدت زمان مورد بررسی نسبت به‌مدت مشابه سال قبل صدور کارت بازرگانی برای استان اردبیل رشدی ۳۳۸٫۹‌درصدی داشته و این رشد برای استان «آذربایجان غربی» همراه با رشد ۲۴۲٫۵درصدی بوده است.

اما ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که در مدت زمان مورد بررسی جواز صادره برای استان «ایلام» هم رشدی ۱۷۲٫۷ درصدی داشته و رشد کارت‌های صادره برای استان «سمنان» هم برابر با ۱۴۶٫۲ درصد بوده است؛ اما پنجمین استانی که بیشترین کارت بازرگانی صادره را داشته استان «زنجان» بوده که روند صدور کارت برای این استان با رشد ۱۱۸٫۲ درصد همراه بوده است.

بازرگانی ۲

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.