کد مطلب: ۷۳۳۴۶۸

صدور کارت‌ سوخت نهایی شد؟

صدور کارت‌ سوخت نهایی شد؟

مدیر بازرگانی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت: از امروز تا سه ماه دیگر 350 هزار کارت سوخت به دست متقاضایان این کارت خواهد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر بازرگانی پخش فرآورده‌های نفتی در ارتباط با آخرین وضعیت کارت‌های سوخت گفت: در شهریور ماه امسال قراردادهای جدیدی با شرکت‌های واردکننده قطعات کارت سوخت منعقد شد. کارت‌های سوخت از این هفته طبق روال کاری ارسال می‌شود، این ممکن است 3 ماه به طول بیانجامد.

عرب عامری افزود: ماه گذشته مذاکراتی با برخی از شرکت‌های داخلی برای تامین کارت سوخت انجام شدکه ماه گذشته حدود ۵۰ هزار کارت تحویل داده شده است.

مدیر بازرگانی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: تا چهارشنبه هفته گذشته ۳۵۰ هزار کارت تامین و جهت بارگزاری اطلاعات تحویل پیمانکار مربوطه شده است و همواره بعد از بارگزاری تحویل اداره پست برای ارسال به آدرس متقاضیان خواهد شد.

عرب عامری گفت: روزانه ۳۰ هزار کارت سوخت تولید و به دست متقاضیان می رسد.

صدور کارت‌های سوخت به کجا رسید؟

صدور کارت‌های سوخت موضوعی است که از سال 1399 پیگیری می‌شده است و همچنان در آمارهایی که ارائه می‌شود چند و چون وجود دارد. سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در سال مذکور خبر از 700 هزار درخواست برای کارت سوخت داد. طبق ادعای این مقام مسئول از آن سال 200 هزار کارت پرداخت شد.

کاهی با بیان اینکه آمار دقیقی از خودروهایی که کارت سوخت ندارند نداریم، اشاره کرد که به همه درخواست‌های مربوط به کارت سوخت پاسخ داده خواهد شد. اما تا امروز خبری از اجرایی شدن این ادعا وجود ندارد. وی شیوع ویروس کرونا را عامل اصلی به تاخیر افتادن کارت سوخت دانست.

مدیر بازرگانی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی نیز در آبان ماه سال 1401 علت به نتیجه نرسیدن صدور کارت‌های سوخت را ویروس کرونا دانست. این به دلیل کاهش تولید آی سی در سطح جهان بود. در واقع دو شرکت در دنیا این قطعات را می‌ساختند که به دلیل کرونا و قرنطینه مربوط خطوط تولید خود را خواباندند. عرب عاملی اظهار کرد که کاهش تولید آن‌ها باعث شد که قراردادشان با ایران فسق شود.

پس از دوسال و با فروکش کردن کرونا، شرایط برای تولید کارت سوخت بهتر شد. ایران توانست قرارداد جدیدی با سازندگان شرکت‌های واردکننده قطعات سوخت در شهریور سال 1401 عقد کند. این شرکت تا پایان آبان 1401، 10 هزار تراشه تحویل ایران داده است. طبق وعده شرکت سازنده به دولت و دولت به متقاضیان کارت سوخت شرایط کارت سوخت از آذر ماه سال جاری به حالت نرمال بازمی‌گردد.

قرار بر این است که از اول آذر یک میلیون و 200 و از ماه‌های دیگر حدود 400 هزار کارت تحویل پخش و پالایش فراورده‌های نفتی شود.

کارت سوخت را از کجا پیگیری کنیم؟

متقاضیان کارت‌های هوشمند سوخت ابتدا باید وارد سایت www.epolice.ir شده و سپس بر روی گزینه کارت سوخت کلیک کنند. بعد در قسمت پیگیری صدور کارت سوخت نسبت به وارد کردن نوع و شماره پلاک خودرو اقدام و روی گزینه پیگیری کارت سوخت کلیک کنند.

در این قسمـت، شماره مرسوله پستی نمایان می‌شود که با کلیک روی گزینه شرکت پست که به رنگ آبی نوشته شده، وارد سامانه رهگیری مرسولات می‌شوید و با فعال کردن گزینه جست‌وجو، وضعیت کارت سوخت مشخص می‌شود.

متقاضیان به منظور اطلاع دقیق از وضعیت کارت سوخت هم با کلیک روی گزینه مشاهده جزئیات کامل مرسوله می‌توانند از آخرین وضعیت کارت خود باخبر شوند.

هم‌چنین افرادی که کارت سوخت آن‌ها از سال ۱۳۹۴ صادر و در باجه‌های معطله پست مانده، می‌توانند در قسمت رهگیری مرسوله پستی آن را پیگیری کنند و با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر و کارت و سند خودرو به اداره پست مورد نظر خود مراجعه و کارت سوخت خود را دریافت کنند.

اگر کارت سوخت مربوط به خودروهای نوشماره و یا ثبت‌نامی در سایت دولت همراه (GSB) باشد، مالکان باید مبلغ مصوب شده را بابت هزینه صدور کارت سوخت به متصدی تحویل دهنده کارت سوخت بپردازند.

شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده که متقاضیان در صورتی که در این باره سوال داشته باشند، می‌توانند به پورتال این شرکت با آدرس WWW.NIOPDC.IR مراجعه یا با شماره پاسخگویی ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند.

منبع : شرق

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.