کد مطلب: ۵۵۶۵۴۰

صفر تا صد اجاره خودرو

صفر تا صد اجاره خودرو

عوامل بسیار زیادی بر قیمت اجاره خودرو مؤثر است و از این‌رو حتی اجاره دو ماشین با یک مدل در یک مؤسسه نیز همچون هم نبوده و دارای تفاوت‌های جزیی یا فاحش است.

در دنیای مدرن امروزی، مجموعه‌های خدماتی مختلفی در راستای برطرف کردن نیاز شهروندان کشور در همه‌ی زمینه‌های ممکن فعالیت می‌کنند. پیش از این اغلب افراد برای سفر به شهرهای مختلف جهت دیدن اماکن زیارتی و سیاحتی، انجام وظایف شغلی، سرمایه‌گذاری و … در دو راهی رفتن با ماشین شخصی خودشان و پذیرفتن مشکلات راه یا سفر با حمل و نقل عمومی و پذیرفتن نداشتن وسیله‌ی عبور و مرور در شهر مقصد قرار می‌گرفتند. رفته رفته با شدت گرفتن روند کیفی خدمات حمل و نقل کشوری این مسئله به میزان بیشتری در هنگام سفر افراد مختلف نمایان شد. پس از مدتی برخی افراد با هوشمندی و زکاوت کامل اقدام به تأسیس مؤسسات اجاره خودرو در شهرهای مختلف نمودند.

تأسیس مؤسسه اجاره ماشین

روند کار و تأسیس مؤسسه‌های اجاره خودرو به این صورت است که یک فرد به عنوان مؤسس مجموعه با فراهم کردن یک مکان با دو بخش اداری و پارکینگ خودرو به اضافه‌ی تعدادی ماشین روز دنیا اقدام به تأسیس یک مؤسسه به نام مؤسسه یا رنت اجاره خودرو می‌کند. بدیهی است این شخص به تنهایی قادر به اداره این مجموعه نبوده و برای این که روند کاری‌اش به صورت هر چه بهتر پیش برود شروع به همکاری با افراد مختلف با تحصیلات یا مهارت‌های مختلف می‌کند. افرادی که در مؤسسات این چنینی فعالیت می‌کنند در دو بخش فنی و اداری قابل بررسی هستند. بخش فنی شامل یک تعمیرکار زبده است که سلامت خودرو را از نظر ظاهری و داخلی، پیش و پس از هر اجاره بررسی می‌کند.

بخش اداری اما افراد بیشتری را شامل می‌شود که عبارتند از مدیر مؤسس، مدیر داخلی، کارشناس بیمه، مدیر مالی، پشتیبانی، اپراتور تلفن، بخش رایانه و ….. وجود هر یک از این افراد در پیش برد اهداف مؤسسه، کاملاً ضروری و مشهود است.

اگر چه تأسیس مؤسسه‌های اجاره خودرو ابتدا از تهران شروع شد اما مزیت‌های اجاره خودرو در تهران کم کم برای اغلب شهروندان کشور مشخص شد و از طرف دیگر میزان سوددهی این شغل برای مؤسس و مشارکت کنندگان در روند تأسیس برای افراد سرمایه‌گذار و … نیز پدیدار گشت؛ از این رو مردم شاهد تأسیس بنگاه‌های اجاره خودرو در اصفهان، اهواز، مشهد، کیش و دیگر شهرهای کشور هستند.

روند اجاره ماشین در شهرها و حتی مؤسسات مختلف به صورت محسوسی شخصی‌سازی شده و بر طبق سلیقه و میل مدیران مجموعه تعیین می‌شود. به طور مثال بنا بر گفته‌ی بسیاری از افرادی که درباره نحوه همه‌گیری و نوع استفاده از این خدمات تحقیقات میدانی انجام می‌دهند گفته شده است حتی قیمت کرایه اتومبیل در بسیاری از این مؤسسات به صورت اختصاصی یا متفاوت بوده و بر طبق تعرفه خاص یا ابلاغیه‌ای از ارگانی خاص در نظر گرفته نمی‌شود.

البته ناگفته نماند عوامل بسیار زیادی بر قیمت اجاره ماشین مؤثر خواهند بود و از این‌رو حتی اجاره دو ماشین با یک مدل در یک مؤسسه نیز همچون هم نبوده و دارای تفاوت‌های جزیی یا فاحش است.

سال ساخت خودرو، سلامت ظاهری و فنی ماشین، مدت زمان اجاره، ایام تعطیل بودن یا خیر، مدل ماشین و حتی رنگ آن از جمله مواردی هستند که به طرز چشم گیری بر بالا و پایین رفتن قیمت اجاره خودرو مؤثر واقع می‌شوند. اما با همه‌ی این اوصاف مواردی از قوانین و مقررات وجود دارد که همه‌ی مؤسسات فعال در این زمینه ملزم به رعایت کامل آن هستند. به طور مثال هیچ تفاوتی بین قوانین رسمی و صنفی اجاره خودرو در تهران بزرگ و شلوغ با قوانین رسمی و صنفی اجاره خودرو در کرج که شهری کوچک‌تر و کم تراکم‌تر از تهران است وجود نخواهد داشت.

از جمله‌ی این قوانین می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

2wedfg

  • دارا بودن حداقل ۲۰ سال سن برای اجاره کننده خودرو الزامی است.
  • فرد می‌بایست ضمن داشتن گواهی‌نامه، بیش از ۶ ماه فرصت تا پایان اعتبار گواهی رانندگی‌اش داشته باشد.
  • ارائه برگه یا سندی تحت عنوان احراز شغلی به همراه تعیین محل کار فرد از جمله قوانین لازم جهت اجاره خودرو است.
  • محل سکونت فرد اجاره کننده لازم است با ارائه‌ی گواهی معتبری به اطلاع مؤسسه کرایه اتومبیل برسد.
  • یک فقره چک یا سفته به میزان قیمت خودروی اجاره‌ای تحت عنوان تضمین مالی با امضا و نام اجاره کننده تا پایان مهلت اجاره و تحویل سالم ماشین می‌بایست در اختیار مؤسسه اجاره ماشین باقی بماند.
  • میزانی ودیعه نقدی یا به عبارت دیگر دیپوزیت مالی نیز ممکن است به درخواست مؤسسه از فرد دریافت شده و در زمان تحویل ماشین عودت داده خواهد شد.

این تفاوت در سلیقه تنها مربوط به قوانین اجاره خودرو نبوده و می‌تواند مربوط به شرایط شهری که به آن سفر می‌کنند نیز باشد. برای مثال به گفته محققینی که در حوزه همه‌گیری و آمار استفاده از خدمات اجاره خودرو به صورت میدانی فعالیت می‌کنند، اجاره خودرو در شیراز معمولاً برای گردش درون شهر و بدون در نظر گرفتن تشریفات است، حال آنکه ممکن است همین مسئله در شهر مجاور شیراز متفاوت باشد. اجاره خودرو علل و مزایایی مختلفی دارد که موجب می‌شود افراد مختلف در شرایط گوناگون اقدام به اجاره کردن یک خودرو برای رفتن به مقاصد مختلف انتخاب کنند.

علت‌های موجود جهت اجاره خودرو

برای آن‌ که بتوان دلایل مبرهن و واضحی جهت انجام این عمل از طرف افرادی با دایره گسترده‌ای از تعداد و علایق به دست آورد نیازمند تحقیقات گسترده‌ای است؛ اما یکسری از علل تقریباً مشترک بوده و بیشترین میزان توجه‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. البته این دلایل نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی تغییر کرده و دلایل عمده اجاره خودرو در اصفهان با دلایل عمده دیگر شهرها متفاوت خواهد بود.

از علل اجاره خودرو در تهران و به طور کلی ایران می‌توان به مواردی از جمله موارد زیر اشاره نمود:

  • نداشتن خودروی شخصی
  • خدمات ماشین سفید یا رنگ‌های خاص برای جشن‌هایی چون جشن عروسی
  • خرابی یا عدم دسترسی به ماشین شخصی
  • اجاره خودرو همراه با راننده به دلیل نداشتن مهارت رانندگی
  • علاقمندی به تنوع در استفاده از ماشین‌های مختلف
  • نداشتن بودجه‌ی کافی جهت خرید ماشین مورد علاقه
  • بررسی روند کاری ماشین مدنظر پیش از خرید
  • همراهی با همسفران و لذت برد از مسیر‌های زیبا علی الخصوص در مسافرت و … اشاره نمود.

مزایای اجاره خودرو

طبیعی است که اجاره خودرو مزایای متعددی را در روند ارائه خدمات خود به همراه داشته است که امروزه توسط افراد مختلفی به عنوان راه حل برگزیده می‌شود. این مزایا را از زمانی به صورت مشهودتر می‌توان مشاهده نمود که تأسیس مؤسسه‌های اجاره ماشین، تبدیل به یکی از پر درآمدترین کسب و کارهای نوپا شده است‌. حتی به علت وجود مزایا و استقبال مردم هر شهر از دریافت خدمات اجاره خودرو، بسیاری از این مؤسسات علاوه بر ماشین‌هایی که خود شخص مدیر مؤسسه خریداری می‌کند، به صورت پورسانتی و مشارکتی پذیرای خودروهای افراد خارج از بنگاه اجاره اتومبیل نیز خواهند بود. از جمله مزایای دیگر می‌توان به:

  • صرفه جویی در هزینه‌های سفر با کاهش اصطهلاک ماشین شخصی
  • فائق آمدن بر مشکلات راهنمایی و رانندگی همچون طرح ترافیک
  • تجربه راندن با بهترین ماشین‌های جهان با کمترین قیمت
  • بهره بردن از به روزترین تکنولوژی‌های روز دنیای صنعت خودروسازی در کوتاه‌ترین زمان
  • پاسخگویی به نیاز فوری در زمان پیش آمدن سفرهای ضروری و فوری‌ای که یافتن بلیط قطار یا هواپیما برای رسیدن به آن کاربردی ندارند
  • ارایه این خدمات در گستره زمانی منعطف بوده و از چند روز تا چند هفته، مطابق با نیاز مراجعه کنندگان قابل تغییر است و بسیاری موارد دیگر

اگر شما هم به دنبال اجاره خودرو از یک مؤسسه معتبر و با بهترین خدمات ممکن هستید مجموعه سپریس پیشنهاد ما به شما است. مجموعه سپریس با در اختیار داشتن لوکس‌ترین و بهترین ماشین‌های روز دنیا و ارائه قیمت مقرون به صرفه، پاسخگویی در کوتاهترین زمان ممکن، امکان اجاره خودرو با راننده، اجاره ماشین بدون محدودیت زمانی و … همواره سعی بر بهبود کیفی خدمات خود دارد. همچنین سپریس تنها متعلق به افرادی نیست که قصد اجاره خودرو دارند، بلکه آماده همکاری با افرادی است که به کسب درآمد از ماشین خود نیز می‌باشد.

شما می‌توانید جهت آشنایی بیشتر با مجموعه سپریس و استفاده از خدمات موجود در وبسایت آن به نشانی الکترونیکی http://sepris.com مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.