کد مطلب: ۴۵۱۸۱۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

صف‌های اقتصاد ایران ؛ از سبد کالا تا سهام عدالت / صف‌های طویل دیگری در راه است؟

صف‌های اقتصاد ایران ؛ از سبد کالا تا سهام عدالت / صف‌های طویل دیگری در راه است؟

به نظر می‌رسد از سه‌شنبه هفته جاری با آغاز فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت، صف‌هایی برای فروش سهام عدالت در بانک‌ها تشکیل شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اظهارات مسئولان سهام عدالت، سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند از روز سه‌شنبه ششم خرداد ماه به بانک‌ها مراجعه و نسبت به فروش ۳۰ درصد از سهام خود اقدام کنند.

به گفته سخنگوی ستاد رهبری سهام عدالت مهلت مراجعه سهامداران به بانک‌ها تا شنبه ۱۰ خرداد ماه ادامه دارد.

از آنجایی که بانک‌ها در روز جمعه تعطیل هستند و در روز پنج‌شنبه نیز زمان مراجعه مشتریان بانکی محدود است، سهامداران فقط چهار روز فرصت دارند تا به بانکی که شماره شبا حساب خود در آن را در سامانه سهام عدالت وارد کرده‌اند، مراجعه کنند و فرم فروش ۳۰ درصد سهام خود را وارد کنند.

بنابراین با توجه به بازه زمان چهار روزه به نظر می‌رسد این احتمال وجود دارد که شعب بانکی شلوغ شوند یا منجر به تشکیل صف شود.

پیش از این در میانه اردیبهشت ماه صف خرید لاستیک دولتی ایجاد شد.

در این خصوص رئیس فدراسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی به تجارت‌نیوز گفت: علت افزایش تقاضا در بازار لاستیک افزایش قیمت و کاهش عرضه لاستیک است. نرخ برابری ریال و دلار دارای تغییراتی است. به هر حال این نوسان قیمت دلار تاثیر منفی بر واردات دارد. از طرفی واردات ما محدودیت‌های خاص خودش را دارد. بخشی از واردات لاستیک تحت تاثیر تحریم قرار گرفته و بخش دیگر هم مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا که در کشورهای صنعتی به عنوان مبدا اول تولید لاستیک بین‌المللی هستند وو همه این‌ها جو روانی را در بازار لاستیک ایجاد می‌کند.

پیش از آن نیز تب ورود به بورس باعث شد که صف طولانی جلوی دفتر پیشخوان تشکیل شود.

ورود مردم به بورس به نحوی در حال بالا رفتن است که با هر عرضه اولیه رکورد مشارکت قبلی شکسته می‌شود.

در پایان عرضه اولیه «غگیلا» که در روز ۱۰ اردیبهشت ماه انجام شد، بیش از دو میلیون و ۳۵۷ هزار نفر مشارکت کردند. در تازه‌ترین عرضه اولیه که چهارشنبه هفته گذشته با نماد «پیزد» انجام شد بیش از سه میلیون و ۷۲ هزار نفر مشارکت کردند که بیش از هفتصد هزار نفر از میزان مشارکت عرضه اولیه قبلی بیشتر بوده است.

همچنین قرار است در چهارشنبه هفته جاری دو نماد «آریا» و «غزر» عرضه اولیه شوند که پیش‌بینی می‌شود رکود مشارکت باز هم شکسته شود.

یکی از قدیمی‌ترین و طویل‌ترین صف‌های تشکیل شده در اقتصاد ایران به بهمن ماه سال ۹۲ برمی‌گردد که حتی رئیس جمهور بابت اتفاقات در توزیع سبد کالا در آن دوره زمانی، عذرخواهی هم کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • نیستی

    من‌‌روش مستقیم‌ انتخاب‌ کردم‌ اگر‌ به‌ بانک‌ مراجعه‌ نکنم‌ به‌ صورت‌ خودکارروش‌ غیر‌مستقیم‌ میشود