کد مطلب: ۵۰۱۳۹۲

رئیس اتحادیه مصالح فروشان در گفتگو با تجارت‌نیوز:

حذف سیمان از ویترین مصالح‌فروشان/ صف‌ دلال‌ها جلوی کارخانجات

حذف سیمان از ویترین مصالح‌فروشان/ صف‌ دلال‌ها جلوی کارخانجات

رئیس اتحادیه مصالح فروشان می‌گوید: ۱۲ روز است که سیمان از ویترین مصالح فروشان ساختمان حذف شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز فعالان بازار مصالح ساختمانی تهران خبر دادند که سیمان در پایتخت کمیاب شده است. فروشندگان مصالح ساختمانی مدعی هستند که « توزیع سیمان از محل درب کارخانه کم شده است و همین مسئله تنش جدیدی را در بازار مصالح ساختمانی ایجاد کرده است.»

این در حالی است که انجمن صنفی سیمان اعلام کرده است: سیمان در تهران کمیاب نشده است. بر اساس آمارها، علی رغم اینکه امسال ساخت و ساز افزایش نیافته است اما « عرضه سیمان به کل کشور از سوی کارخانه‌ها در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4/18 درصد بیشتر توزیع شده است و تاکنون 32 میلیون و 500 تن سیمان در داخل کشور توزیع شده است! یعنی تولیدکنندگان پنج میلیون تن سیمان نسبت به پارسال بیشتر تولید کرده‌اند.»

با این وجود باید پرسید که پس سیمان‌های تولید شده کجاست و در کدام انبارها بلوکه شده است؟

سیمان از ویترین مصالح فروشان حذف شد

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی، سیستم توزیع «عرضه مستقیم سیمان از کارخانه به سازندگان» نه تنها قیمت سیمان را ارزان نکرده است بلکه با اجرای این روش حاشیه امنی برای دلالان ایجاد شده است و یک عده دلال پروانه ساختمانی را با وکالت از سازندگان می‌گیرند و برای خرید سیمان به کارخانه سیمان تهران مراجعه می‌کنند و با این روش سیمان می‌خرند.

اسماعیل کاظمی قهی معتقد است: ویترین فروشندگان مصالح ساختمانی از سیمان خالی است. 12 روز است که مصالح فروشان سیمان ندارند و هزینه حمل و نقل سیمان از 25 هزار تومان به 70 هزار تومان رسیده است که عملا باید گفت حمل و نقل قیمت سیمان را گران کرد.

سیمان چهار دست می‌چرخد تا به مصالح‌فروشان برسد!

این فعال صنفی درباره وضعیت بازار سیمان به تجارت‌نیوز گفت: سیمان چهار دست می‌چرخد تا به مصالح‌فروشان برسد. یعنی سیمان در حلقه اول به دست کسانی که حواله برای آنها صادر شده می‌رسد و بعد به عامل فروش تعلق می‌گیرد. پس از آن به سازندگان صوری می‌رسد و آنها هم سیمان را به راننده می‌دهند و این راننده نیز با سود جزئی در اختیار مصالح‌فروشان می‌گذارد.

کاظمی اظهار کرد: چنانچه کارگروهی جهت این توزیع نابسمان سیمان تشکیل نشود، در سه ماهه آخر سال با مشکل توزیع سیمان در تهران مواجه می‌شویم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سیمان باید به نرخ واقعی عرضه شود تا این صنعت مهم شکوفاسود

  • ناشناس

    متاسفانه کارشناسان چنین سایتی اطلاع ندارند سیمان قابلیت انبارشدن طولانی ندارد !!!!! زاستی قیمت مسکن در حال ریزش شدید است

  • ناشناس

    ببخشید چه خبر چرت وپرتی

  • ناشناس

    برای این ملت متاسفم

  • ناشناس

    دیگه وقتشه سلطان سیمان رو دستگیر و اعدام کنین ..

  • ناشناس

    حمل نقل باعث گرونی برنج کره عدس نخود نان ماست دوغ شیر خامه پوشک بچه گوجه پرتقال سیب پیاز
    روغن جامد خانه ماشین پودر لباسشویی ….
    هموطن لطفا شما کامل کنید

  • ناشناس

    اینهمه در مورد تولید بیشتر و افزایش قیمت سیمان میگن چرا نمادهای سیمانی منفی هستن ،

  • هادی

    من رو باش گفتم سیمان بخرم برا کف ساختمونم،اما انگار قسمت نمیشه خونه دار بشیم بااین وضع بد کشور

  • ناشناس

    شرم آور است

  • مطلع

    خخخ، اى کاش از این اقا سوال میکردید چطور در این بى سیمانى پسر شما روزى (تاکید میکنم روزى)هزار تن سیمان فله و پاکت بصورت نسیه (با مرهون کردن یک سند )از کارخانه میگیرد و در بازار با قیمت ازاد میفروشد؟؟؟؟