خبر مهم:

کد مطلب: ۲۶۴۷۷۵

ضرورت تمهیدات ویژه برای کشاورزی با گرم شدن هوا

ضرورت تمهیدات ویژه برای کشاورزی با گرم شدن هوا

رئیس­ اداره هواشناسی کشاورزی سازمان هواشناسی کشور گفت: با رسیدن موج گرما، برای جلوگیری از خسارت در بخش کشاورزی باید کشاورزان و باغداران تمهیدات ویژه‌ای در مزارع و باغات خود اتخاذ کنند.

مسعود حقیقت با اشاره به شروع زمان سم پاشی در باغات افزود: باغداران و کشاورزان باید سم پاشی را به ساعات خنک روز از 5 عصر به بعد انجام دهند زیرا سم‌پاشی در ابتدای روز و یا ظهر سبب سوختن محصول می‌شود زیرا ذرات سم مانند ذره‌بین عمل کرده و زیر آفتاب با جذب گرما محصول دچار آسیب خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه در جنوب کشور دامداری،​گاوداری و مرغداری های متعددی وجود دارد گفت: افزایش حرارت در این مراکز سبب ایجاد استرس در حیوانات و کاهش وزن مرغ‌ها و شیر گاوها می‌شود که دامداران با استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده می‌توانند از این استرس کاسته و مانع از خسارت شوند.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی سازمان هواشناسی کشور افزود: در شمال کشور برنج کاران به ویژه در گیلان و مازندران باید از قطع شدن ورود آب به شالی‌ها جلوگیری کنند که زیرا قطع شدن آب شالی زار سبب آسیب دیدگی بوته‌های شالی خواهد شد.

حقیقت همچنین در خصوص زنبورداری در استان‌های شمال غرب کشور از جمله اردبیل گفت: گرمای هوا عملیات پرواز را در زنبورها مختل می‌کند بنابراین زنبورداران باید کندوها را به مناطق خنک‌تر منتقل کنند البته به نحوی که در سراشیبی و در مسیر باد قرار نگیرد.

وی با اشاره به اینکه گرما در شمال و شمال غرب کشور بخصوص در حاشیه دریای خزر نیز افزایش یافته است افزود: پرورش‌دهندگان ماهی‌های گرمابی و سرمابی باید حتما هوادهی شبانه را در استخر‌های پرورش ماهی انجام دهند.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.