کد مطلب: ۱۸۲

طبقات متوسط نباید واجد شرایط دریافت یارانه باشند

طبقات متوسط نباید واجد شرایط دریافت یارانه باشند

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات اقتصاددانان مجلس با معاون اول رییس جمهور درباره نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده، ابراز امیدواری کرد که دولت تدبیر خوبی اتخاذ کند تا کسانی که واجد شرایط دریافت یارانه هستند از لیست یارانه‌بگیران حذف نشوند. به گزارش ایسنا، ارسلان فتحی‌پور اظهار

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات اقتصاددانان مجلس با معاون اول رییس جمهور درباره نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده، ابراز امیدواری کرد که دولت تدبیر خوبی اتخاذ کند تا کسانی که واجد شرایط دریافت یارانه هستند از لیست یارانه‌بگیران حذف نشوند.

به گزارش ایسنا، ارسلان فتحی‌پور اظهار کرد: دولت براساس قانون برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها حرکت می‌کند. در قانون پیش‌بینی شده یارانه نقدی تنها به کسانی که متقاضی و نیازمند هستند تعلق گیرد، لذا دولت بنا دارد فرم‌های خوداظهاری را برای کسانی که تمایل دارند که خود را واجد شرایط دریافت یارانه می‌دانند، منتشر کند.

وی افزود: قرار است یارانه نقدی به کسانی تعلق گیرد که در صورت اعمال اصلاحات در قیمت حامل‌های انرژی، قدرت خرید آنها کاهش چشمگیری خواهد یافت. البته این موضوع باید به متقاضیان دریافت یارانه تفهیم شود که اگر در بررسی‌ها مشخص شود که اطلاعات ناصحیحی ارائه کرده‌اند، سه برابر یارانه دریافتی جریمه از آنها اخذ می‌شود.

نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار است دولت و بانک مرکزی یک سقف درآمدی را برای دریافت یارانه تعیین کنند که این رقم باید به نسبت تورم و سایر شاخص‌های اقتصادی تعیین شود. در واقع کسانی که از میانگین درآمد یک زندگی معمولی برخوردارند نباید واجد شرایط دریافت یارانه باشند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرداخت یارانه نقدی به همه آحاد مردم دولت را با مشکل مواجه کرده، اضافه کرد: طبق قانون هدفمندی ابتدا باید از محل اجرای این قانون درآمد ایجاد شود و بعد یارانه دریافت شود. اینکه دولت از منابع دیگری قرض بگیرد و یارانه بدهد، کار درستی نیست.

فتحی‌پور با اشاره به برگزاری جلسات برخی اقتصاددانان مجلس با اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: در این جلسات ایشان سازوکارهای اجرای فاز دوم هدفمندی در سال آینده را تشریح کرد، ما هم امیدواریم دولت تدبیر خوبی اتخاذ کند کسانی که واجد شرایط دریافت یارانه هستند از لیست یارانه‌بگیران حذف نشوند و بالعکس کسانی که شرایط دریافت یارانه را ندارند، یارانه دریافت نکنند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی تا تعیین سقف درآمدی برای واجدین شرایط دریافت یارانه در اختیار دولت است، گفت: ان‌شاءالله دولت تصمیم خوبی خواهد گرفت و طوری تدبیر می‌کند که بی‌عدالتی و نارضایتی‌ها در این زمینه از بین برود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.