کد مطلب: ۸۰۳۵۲۸

بازارهای بورسی طبقه بندی می‌شوند؟

بازارهای بورسی طبقه بندی می‌شوند؟

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار از بررسی طبقه‌بندی بازارهای بازار سرمایه با حضور مدیران عامل شرکت‌های بورس و فرابورس و مدیران ارشد سازمان بورس خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا عیوضلو درمورد موضوع طبقه‌بندی بازارهای بازار سرمایه توضیح داد: در خصوص طبقه‌بندی بازارها، اصلاحات پیشنهادی دستورالعمل پذیرش و بازنگری شرایط پذیرش در بازارهای مختلف بورس و فرابورس پس از بررسی‌های کارشناسی، در هیئت مدیره‌های شرکت‌های بورس و فرابورس مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این ارتباط جلسات مختلف در سطوح عالی و با حضور مدیران عامل شرکت‌های بورس و فرابورس و مدیران ارشد سازمان در حال برگزاری بوده و با توجه به اهمیت موضوع، پس از جمع‌بندی در این سطح، در هیئت مدیره سازمان مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، مجید عشقی - رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار - در آخرین اظهار نظرهای خود در سال گذشته اعلام کرده بود که با توجه به ساختار بازارهای بورس و فرابورس یک بحث کارشناسی در مورد طبقه‌بندی بازارها در حال انجام است. در حال حاضر بازارهای اول و دوم اختلاف معناداری با هم ندارند. به نظر می‌رسد به یک تجدید ساختاری در طبقه‌بندی بازارهای بورس و فرابورس نیاز است. پیشنهاد همکاران در بورس و فرابورس این بود که اعمال تغییرات دامنه نوسان در مرحله بعد را همزمان با تغییرات طبقه‌بندی بازارها انجام دهیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.