کد مطلب: ۲۶۸۰۴۰

طراحی تکنولوژی جدید برای کاهش آلودگی صوتی هواپیماها

طراحی تکنولوژی جدید برای کاهش آلودگی صوتی هواپیماها

ناسا به تازگی با توسعه تکنولوژی‌های جدید در صنعت هوانوردی اعلام کرده است که صدای رفت و آمد نسل آینده هواپیماها بسیار کم‌تر خواهد شد.

اداره کل ملی هوانوردی و فضا موسوم به ناسا ( NASA ) یک سازمان مستقل و علمی در ایالات متحده آمریکا است که مسئولیت برنامه‌ریزی در حوزه‌های تکنولوژیهای برتر در زمینه صنعت هوانوردی و فضایی (هوافضا) و مکانیک پرواز را برعهده دارد. این سازمان برترین نخبگان و مهندسان در عرصه هوافضای جهان را گردآوری کرده تا به توسعه فناوری‌های نوین پرداخته و به آینده بشر کمک کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،حالا به تازگی متخصصان و مهندسان ناسا اعلام کرده‌اند ابزارهای جدیدی را برای بکار رفتن در هواپیما طراحی کرده‌اند که بدین وسیله سیستم چرخ هواپیما برای فرود و همچنین بال‌های آن با بهره‌مندی از این فناوری، آلودگی صوتی کمتری را تولید کرده و در حال کلی هواپیماها را تا میزان قابل توجهی کم صداتر می‌کند.

متخصصان فعال در ناسا اعلام کرده‌اند در صورتی که ابزار و تکنولوژی مذکور در سیستم چرخ و بال هواپیما اضافه شود، قادر است آلودگی صوتی نشستن یا فرود هواپیماها را تا ۷۰ درصد کاهش دهد و به عبارتی دیگر، شهروندان ساکن در مناطق مسکونی اطراف فرودگاه‌ها را تا حد زیادی از شر سر و صدای زیاد فرود هواپیماها خلاص کند.

دانشمندان ناسا با آزمایش این ابزار و تجهیزات برروی یک جت به نام گلف استریم ۳ به این نتیجه رسیده‌اند که فناوری مذکور موفقیت آمیز بوده و قابلیت آزمایش بر روی سایر هواپیماهای مسافربری و باری را دارد.

در اصل حفره‌های در نظر گرفته شده در این تکنولوژی جدید کمک می‌کند تا صدای ایجاد شده در سیستم چرخ و بال هواپیما را کم کند.

ناسا قصد دارد با طراحی بدون درز، حفره و انعطاف‌پذیر این تکنولوژی، فضاهای خالی میان بال و چرخ هواپیما را بپوشاند و آلودگی صوتی فرود آن به میزان قابل ملاحظه‌ای بکاهد. ناسا قرار است از این تکنولوژی جدید در هواپیماهای تبلیغاتی استفاده کند.

منبع:وب سایت Manufacturing

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.