کد مطلب: ۷۱۱۳۵۶

طرح ترافیک تغییر می‌کند؟

طرح ترافیک تغییر می‌کند؟

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: باید شهرداری تهران تکمیل خطوط ۱ تا ۷ مترو را در اولویت کاری خود قرار می‌داد، به گونه‌ای که تا پایان سال ۱۴۰۲ این مهم تکمیل می‌شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جعفر تشکری هاشمی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به جلسه اخیرش در شورای ترافیک کشور، گفت: بر اساس مصوبه شورای ترافیک، شهرداری تهران تکمیل خطوط ۱ تا ۷ مترو را باید در اولویت کاری خود قرار می‌داد به گونه‌ای که تا پایان سال ۱۴۰۲ این مهم تکمیل می‌شد و ظرفیت مترو به جابجایی چهار میلیون مسافر می‌رسید.

به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه احداث و طراحی خطوط جدید مترو شامل خطوط ۸ تا ۱۱ باید مطالعاتش تا ۱۴۰۰ انجام و اجرای آن تا ۱۴۱۰ به پایان می‌رسید،‌ گفت: در این مصوبه دو شرط برای شهرداری گذاشته شده بود که قرار بود کلیات احداث چهار خط جدید تصویب شود اما شهرداری باید جزئیات مطالعات را به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور برسانند و همچنین تاکید شده بود که طرح جامع ترافیک تهران باید مورد بازنگری قرار گرفته و مطالعات ریلی منوط به تصویب طرح جامع ترافیک شده بود اما هیچکدام از این دو شرط اجرایی نشده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تا مادامی که شروط شورای ترافیک انجام نشده شهرداری مجاز به اجرای پروژه‌های جدید نیست، افزود:‌ شهرداری از احداث خطوط جدید و توسعه خطوط قبلی باید امتناع کند هر چند که شهرداری اعلام کرده برای آنکه طرح جامع ترافیک را ارائه کند به ۹ ماه زمان احتیاج دارد اما این در حالیست که شورای شهر هنوز نظراتش را در مورد این طرح ارائه نکرده است.

ساخت ایستگاه جدید مترو مشکل‌گشا نیست

تشکری هاشمی با بیان اینکه برای رسیدن به هدف جابجایی چهار میلیون مسافر باید مشکل ناوگان را حل کنیم و با ساخت ایستگاه جدید مشکلی حل نمی‌شود، گفت: وزارت کشور نیز اعلام کرده که از مدیریت شهری تهران می‌خواهد که پیگیری‌های مجدانه‌ای در این زمینه داشته باشد. چرا که پیگیری‌ها کمرنگ است و باید جدی‌تر باشد و در مورد خطوط ریلی حومه نیز طبق برنامه ششم توسعه احداث قطار حومه به شرکت راه آهن سپرده شده در حالیکه بر اساس مصوبات مترو شهرهای پرند، ورامین، پردیس و … باید به مترو تهران متصل شوند و این ابهام ایجاد می‌کند و به نظر می‌رسد که باید در برنامه توسعه هفتم احداث خطوط ریلی حومه به شهرداری تهران برگردد و البته باید تکالیف حقوقی و مالی آنها مشخص شود. چرا که در حال حاضر به ازای یک مسافر ۲۰ هزار تومان هزینه می‌شود و این در حالیست که بطور متوسط ۲۰۰۰ تومان از مردم اخذ می‌شود و ما عملا به مردم سایر شهرهای پیرامونی تهران یارانه می‌دهیم که باید این مسئله تعیین تکلیف شود.

مهدی چمران نیز در واکنش به این تذکر گفت: خطوط جدید مترو به صورت قطعی تصویب نشده و شورای قبلی هم نباید خط ۱۰ مترو را شروع می‌کرد. چرا که ایراداتی دارد که باید اصلاح شود و ما نیز نظراتی در مورد احداث خطوط جدید مترو و توسعه خطوط قبلی داریم.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های مترو نیازمند پیگیری ویژه است، گفت: قبلا یک نفر را مامور پیگیری ویژه کرده بودیم و هر روز این موضوع را پیگیری می‌کرد و حتی شب‌ها به در خانه افراد می‌رفت تا امضا بگیرد.

رییس شورای شهر تهران در مورد خطوط مترو حومه نیز گفت: عزیزان ما در شهرداری شهرهای حومه انتظار دارند که شهرداری مترو آنها را تکمیل کند اما هزینه‌ها را دولت بدهد و در یک قرارداد شفاف ما با کمال میل مترو آنها را تکمیل می‌کنیم. نه اینکه انتظار داشته باشند شهرداری تهران که برای حل مشکلات مترو خود با مشکلات شدید مالی مواجه است این کار را به اتمام برساند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.