کد مطلب: ۳۰۲۳۹۲

عضو هیات مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران:

طرح همیاران مهر، تبلور عینی گذر از تجمل‌گرایی به خیراندیشی است

طرح همیاران مهر، تبلور عینی گذر از تجمل‌گرایی به خیراندیشی است

عضو هیات مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در گفتگویی به تشریح ویژگی‌های طرح همیاران مهر پرداخت و اعلام کرد: طرح همیاران مهر، تبلور عینی گذر از تجمل‌گرایی به خیراندیشی است.

حسن تلیکانی، عضو هیات مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در گفتگویی به ماهیت طرح همیاران مهر و رابطه آن با اهداف کلان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اشاره کرد و گفت: بدون تردید اصلی‌ترین راهبرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گسترش عدالت اجتماعی و اقتصادی از طریق اشاعه فرهنگ مهربانی و نوع دوستی است و این مهم، به روشنی در طرح همیاران مهر عینیت یافته، آنگونه که با اجرای صحیح و شایسته این طرح خواهیم توانست با یاری جستن از خیراندیشان جامعه و بهره‌گیری از امکانات مادی و توان مالی ایشان، در جهت دستگیری از فرودستان و حمایت از اقشار کمتربرخوردار اما آبرومند اجتماع، گام‌های بس بلندتر و صد البته پایدارتری برداریم.

به گزارش تجارت‌نیوز، عضو هیات مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ادامه، تلفیق «عواطف انسانی» با حس «آخرت اندیشی» را به عنوان ویژگی‌های برجسته طرح همیاران مهر برشمرد و ضمن تشریح روند ارضای این دو غریزه ذاتی آدمی از طریق انس با روح حاکم بر طرح اذعان داشت: طرح همیاران مهر به معنای واقعی، تبلوری عینی از ترک تجمل‌گرایی و متقابلا گرایش به خیر اندیشی و توشه‌اندوزی برای سرای باقی است.

تلیکانی ادامه داد: در این طرح، افراد از انجام هزینه های زائد و فاقد اثر و نتیجه کاسته و ضمن تجهیز این وجوه در قالب عقد نیکوی قرض‌الحسنه، آن را در مسیری مستمر از خدمت‌رسانی به نیازمندان به کار می‌گیرند و مادامی که این چرخه مالی به حرکت خود ادامه دهد، حسنات آن، باقیات الصالحات آنان خواهد بود.

وی در ادامه به مقایسه طرح «همیاران مهر» و سنت «وقف» پرداخته و خاطرنشان کرد: در موضوع وقف، چون صرفا یک مال مورد وقف واقع می‌شود، دامنه اثرات و حسنات آن نیز تبعا محدود به تعداد استفاده‌کنندگان از آن مال و نیز میزان استفاده از آن می‌باشد و چه بسا، در گذر زمان، یا مورد وقف مستعمل و فاقد کارایی شده و یا تعداد مخاطبان و استفاده کنندگان آن کاهش یابد؛ در حالی‌که در طرح همیاران مهر، آنچه مورد صلح واقع می‌شود، وجه نقد بوده که به مراتب کارایی بیشتری از یک کالا یا مال خاص داشته، مخاطبان آن گسترده تر بوده و چون این وجوه، در قالب عقد شرعی قرض‌الحسنه نیز بکارگیری می‌شود، چرخه آن دائمی و تبعا حسناتش هم نامتناهی و زاید الوصف خواهد بود.

عضو هیات مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ادامه تاکید کرد: نباید در معرفی طرح همیاران مهر، به گونه‌ای عمل شود که خدای ناکرده ذهنیت مخاطبان به سمت شائبه معامله‌گری و انجام داد و ستد اقتصادی از سوی بانک، سوق داده شود و این موضوعی است که بسیار حائز اهمیت و نیازمند دقت و مراقبت می‌باشد.

تلیکانی همچنین با گسترده دانستن ظرفیت‌های طرح همیاران مهر، از لحاظ مالی و تبلیغاتی، خواستار اتخاذ یک برنامه‌ریزی کارا و مناسب و نیز اهتمام جمعی خانواده بزرگ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در جهت ترویج بیش از پیش طرح در سطح جامعه شد.

شایان ذکر است، بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای توسعه وگسترش فرهنگ قرض‌الحسنه، همسو با نیات خیرخواهانه و نوع دوستانه هموطنان عزیز، اقدام به تامین مالی جمعی به منظور حمایت از نیازمندان تحت عنوان طرح همیاران مهر نموده است.

در این طرح، متقاضیان مبلغ مورد نظر خود را در قالب عقد صلح و به صورت بلاعوض در حساب تعریف شده نزد این بانک واریز می‌نمایند. بانک متعهد می‌گردد در طول زمان فعالیت خود، از محل این وجوه و همچنین اقساط وصولی ماهانه تسهیلات پرداختی وجوه موصوف، به پرداخت تسهیلات به اقشار نیازمند جامعه در زمینه‌های اشتغال‌زایی، بانوان سرپرست خانوار، درمان و … اقدام نماید و چنانچه به هر دلیل (بروز حوادث غیر مترقبه و …) امکان تداوم فعالیت را نداشته باشد، بانک تمامی وجوه دریافتی در این خصوص را به نهادها و سازمان‌های عام‌المنفعه هبه خواهد نمود.

منبع: روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.