کد مطلب: ۱۱۲۷

طرح کشاورزی پایدار در حوضه دریاچه ارومیه با همکاری ژاپن اجرا می شود

معاون ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: الگوی کشاورزی پایدار امسال درقالب طرحی مشترک بین ژاپن، برنامه عمران سازمان ملل (undp) جهاد کشاورزی و محیط زیست استان اجرایی می شود. ˈامین آقاییˈ افزود: بر اساس این طرح، برنامه ریزی شده تا 35 سایت ˈروستاˈ با 200 تا 300 میلیون ریال اعتبار در این طرح مشارکت

معاون ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: الگوی کشاورزی پایدار امسال درقالب طرحی مشترک بین ژاپن، برنامه عمران سازمان ملل (undp) جهاد کشاورزی و محیط زیست استان اجرایی می شود.

ˈامین آقاییˈ افزود: بر اساس این طرح، برنامه ریزی شده تا 35 سایت ˈروستاˈ با 200 تا 300 میلیون ریال اعتبار در این طرح مشارکت داده شوند.

وی ادامه داد: کاهش 40 درصدی مواد شیمیایی صنعتی در مزارع، ارتقاء بازده آبیاری، مدیریت پسماند ضایعات و زایدات، کاهش تبخیر 30 درصدی در مزارع و توسعه تشکل ها و جوامع محلی در مدیریت مشارکتی آب از اهدافی است که در این طرح پیگیری می شود.

آقایی اظهار کرد: هفته آینده این تفاهمنامه به مدت یک سال امضا می شود که در صورت تحقق اهداف اولیه تا سه سال تمدید خواهد شد.

وی گفت: تامین اعتبار این طرح نیز به صورت مشترک بوده و اعتبارات و هزینه های اجرایی توسط (undp) و ژاپنی ها و هزینه های عملیاتی، کارشناسی، ترویج و محققان توسط جهاد کشاورزی تامین می شود.

دریاچه ارومیه، بزرگترین دریاچه داخلی ایران و دومین دریاچه آب شور دنیاست که در حال حاضر بیش از 85 درصد آن خشک شده است.

برای نجات این حوضه آبی اقداماتی چون تشکیل کارگروه ملی دریاچه ارومیه که راهکارهای متعددی را ارائه داده اند انجام شده است.

برای سرعت بخشیدن به روند نجات دریاچه ارومیه مقرر شد 19 راهکار دارای اولویت اجرایی شود.

جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به عنوان یکی از دستگاههای مهم در این زمینه نقش اساسی دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.