کد مطلب: ۳۷۹۹۵۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازدهی ۱۴ درصدی طلا در هفته اول بعد از رمضان پارسال

بازدهی 14 درصدی طلا در هفته اول بعد از رمضان پارسال

آیا طلا بعد از عید فطر گران می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال شاید بتوان به رفتار سال گذشته طلا در همین مقطع زمانی مراجعه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت هر گرم طلای 18 عیار در روز 24 خرداد ماه سال گذشته، یعنی روز آخر ماه رمضان معادل 209 هزار تومان بود.

قیمت این فلز ارزشمند در اولین روز بعد از تعطیلات عید فطر سال گذشته تا روز ششم با شیب ملایمی افزایش یافت، به نحوی که قیمت آن در روز اول تیر ماه به رقم 224 هزار تومان رسید.

شیب افزایش قیمت طلا در روز پایانی هفته اول شدید شد، یعنی قیمت آن در روز دوم تیر ماه با افزایش 15 هزار تومانی در یک روز تا نرخ 239 هزار تومان بالا آمد.

این فلز ارزشمند در طول یک هفته بعد از پایان تعطیلات سال 97 یعنی از روز 27 خرداد ماه تا روز دوم تیر ماه، بازدهی 14.3 درصدی داشته است.

طلا در ماه رمضان سال 97 بازدهی 13 درصدی داشته که بیشترین بازدهی آن طی هفت سال اخیر است، قیمت هر گرم طلای 18 عیار در روز 26 اردیبهشت ماه سال 97 یعنی روز قبل شروع ماه رمضان معادل 185 هزار تومان بوده اما قیمت آن در روز پایانی ماه مذکور معادل 209 هزار تومان بوده است.

طلای 18 عیار تا دهه دوم اردیبهشت ماه سال جاری تا حدود سطح 500 هزار تومان بالا رفت، اما دهه سوم ماه گذشته را کاهشی به پایان رساند.

روند کاهشی قیمت طلا در دو هفته ابتدایی خرداد ماه نیز ادامه یافت و این فلز ارزشمند را تا حدود کف کانال 400 هزار تومان نیز پایین آمد.

18 عیار

طلا در طول یک هفته بعد از ماه رمضان سال گذشته بازدهی بیش از 14 درصدی داشته است.

با توجه به بازدهی بیش از 14 درصدی طلا در طول یک هفته بعد از ماه رمضان سال گذشته، آیا پس از پایان ماه رمضان در سال جاری نیز طلا با افزایش قیمت مواجه خواهد شد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.