کد مطلب: ۳۸۰۳۰۸

قیمت طلا در نزدیکی بالاترین سطح ۳ ماه گذشته

قیمت طلا در نزدیکی بالاترین سطح 3 ماه گذشته

به دنبال افزایش نگرانی‌ها در مورد تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و دو کشور چین و مکزیک از یک‌سو و گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش نرخ بهره از سوی دیگر، قیمت طلا به روند صعودی خود ادامه داد و در معاملات امروز به هزار و 322 دلار و 90 سنت به ازای اونس رسید.

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز به نزدیکی بالاترین میزان از ماه فوریه (بهمن-اسفند) رسید. هر اونس طلا امروز با قیمت هزار و 322 دلار و 90 سنت معامله شد.

همچنین در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا به هزار و 328 دلار و 20 سنت رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، به دنبال افزایش نگرانی‌ها در مورد تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و دو کشور چین و مکزیک از یک‌سو و گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو، به نظر‌ می‌رسد، تقاضا برای دارایی‌های امن افزایش یافته است.

به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، تضعیف امیدها در مورد بهبود روابط تجاری میان آمریکا و چین، موجب افزایش جذابیت این فلز گرانبها برای سرمایه‌گذاران شده است. از سوی دیگر، افت بازارهای سرمایه و نشانه‌ها مبنی بر کاهش نرخ بهره در آمریکا سرمایه‌گذاران را به سوی بازار طلا کشانده است.

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد: آمریکا در تلاش است تا پس از چند دهه تجارت غیرمنصفانه چین با ایالات متحده، موازنه تجاری میان دو کشور برقرار کند.

با این حال، همتای هلندی او این تعرفه‌ها را آسیبی جدی برای تجارت‌ بین‌الملل دانست.

طولانی شدن جنگ تجاری میان دو اقتصاد برتر جهان، تاثیر قابل توجهی بر بازارهای مالی داشته است. ارزش بازارهای جهانی سهام در ماه می بیش از دو تریلیون دلار کاهش یافته است.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه‌گذاری اف‌سی‌استون در یادداشتی نوشته است: انتظار می‌رود در ماه ژوئن (خرداد-تیر) قیمت طلا روند صعودی داشته باشد. ما معتقدیم آشفتگی در بازار سهام ایالات متحده و کاهش سود سهام شرکت‌ها ادامه خواهد داشت.

بدبینی‌ها در مورد اقتصاد جهان موجب شده این احتمال در ذهن معامله‌گران تقویت شود که فدرال‌رزرو نرخ بهره را زودتر از زمان مورد انتظار کاهش دهد.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در 31 ماه می منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت در مورد روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند، تهدیدهای مربوط به افزایش تعرفه‌ها موجب کاهش ریسک‌پذیری و حمایت از قیمت فلز زرد شده و به این ترتیب صعود بازار طلا ادامه دارد .

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.