کد مطلب: ۳۹۵۱۸۸

قیمت طلا و دلار در اولین روز معاملات هفته جدید میلادی

افت ۰.۳ درصدی قیمت طلا / شاخص دلار در بالاترین سطح ۲ هفته گذشته

افت 0.3 درصدی قیمت طلا / شاخص دلار در بالاترین سطح 2 هفته گذشته

با افزایش نگرانی‌ها از وقوع رکود اقتصادی، در اولین روز معاملات هفته جدید میلادی، قیمت طلا 0.3 درصد کاهش یافت و شاخص دلار در بالاترین سطح دو هفته گذشته قرار گرفت.

با تقویت دلار و بهبود بازار سهام، قیمت جهانی طلا در معاملات روز دوشنبه اندکی کاهش یافت. این در حالی است که با افزایش نگرانی‌ها از وقوع رکود اقتصادی، بانک‌های مرکزی در بیشتر کشورهای جهان به سیاست‌های انبساطی روی آورده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در ساعات ابتدایی معاملات روز دوشنبه، اولین روز هفته جدید میلادی، هر اونس طلا با 0.3 درصد کاهش به هزار و 509 دلار رسید.

در ادامه روز اما قیمت طلا باز هم کاهش یافت و به کمتر از هزار و 500 دلار رسید.

قیمت طلا طی هفته‌های گذشته روند روبه‌رشدی داشته است. در ماه می (اردیبهشت-خرداد) ارزش فلز زرد به هزار و 265 دلار، یعنی پایین‌ترین سطح یک سال 2019 رسید. با این حال، گزارش‌ها نشان می‌دهد از ابتدای سال میلادی طلا رشدی 19 درصدی را تجربه کرده است.

از مهم‌ترین دلایل رشد بازار این فلز گرانبها می‌توان به تشدید تنش‌های تجاری میان واشینگتن و پکن از یک‌سو و کاهش نرخ بهره در بیشتر کشورهای جهان از سوی دیگر اشاره کرد.

علی‌رغم افت اندک قیمت طلا در روزهای گذشته، بسیاری از تحلیلگران به آینده بلندمدت بازار طلا خوش‌بین هستند.

با افزایش احتمالات از وقوع رکود اقتصادی، بانک‌های مرکزی در جهان به دنبال کاهش ارزش پول هستند و اقدامات آنها در این زمینه به نفع طلاست.

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در انتظار نشست مهم سالانه فدرال‌رزرو آمریکا در جکسون هول و تصمیم‌گیری‌ها در مورد نرخ بهره هستند.

در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو، اکثریت تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت، روند صعودی قیمت جهانی طلا را پیش‌بینی کرده‌اند؛ با این حال آرا آنها نشان می‌دهد که خوش‌بینی‌ تحلیلگران نسبت به بازار طلا اندکی کاهش یافته است.

در عین حال، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه 0.10 درصد کاهش یافت و به 843.41 تن رسیده است.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌شود، روز جمعه به 98.192 واحد -بالاترین سطح دو هفته گذشته- رسید.

در حال حاضر، هشدارها در مورد وقوع رکود افزایش یافته و این مساله موجب شده سیاستگذاران به دنبال اقداماتی برای تحریک اقتصاد باشند.

این اخبار کاهش ارزش ین ژاپن و فرانک سوئیس را به دنبال داشت که عمدتا از آنها تحت عنوان دارایی امن یاد می‌شود.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.