کد مطلب: ۳۵۲۵۹۲

طلا ۳.۵ دلار گران شد

طلا ۳.۵ دلار گران شد

قیمت طلا در بازارهای جهانی به دنبال نشانه‌هایی از پیشرفت در مذاکرات آمریکا و چین و نگرانی‌هایی در مورد رکود جهانی به 1316.15 دلار در هر اونس افزایش یافت.

قیمت طلا در بازارهای جهانی به دنبال نشانه‌هایی از پیشرفت در مذاکرات آمریکا و چین و نگرانی‌هایی در مورد رکود جهانی به 1316.15 دلار در هر اونس افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از رویترز؛ از آنجایی که سرمایه‌گذاران به دنبال نشانه‌هایی از پیشرفت در مذاکرات آمریکا و چین هستند، قیمت طلا در محدود 4 دلاری در نوسان است؛ در عین حال نگرانی‌هایی در مورد رکود جهانی در سایه آمار اقتصادی خارج آمریکا و چین سبب تقویت قیمت‌ها شده است.

هر اونس طلا با 3.58 دلار افزایش 1316.15 دلار فروخته شد.

وندانا بهارتی ، تحلیلگر بازار طلا گفت: «بازار تنها منتظر یک دستیابی به موفقیت است. تازمانی که نگرانی‌های تجاری آمریکا و چین در بازار وجود دارد، سرمایه‌گذاران در مورد اینکه (برای سرمایه‌گذاری) به کجا بروند، در ابهام به سر می‌برند».

لری کودلو ، مشاور اقتصادی دونالد ترامپ دیروز گفت دو مذاکره کننده کاخ سفید اواخر امروز با رئیس‌جمهور چین دیدار می‌کنند، اما هنوز هیچ تصمیمی برای تمدید مهلت آمریکا تا ابتدای مارس وجود ندارد.

در صورتی که دو طرف به توافق نرسند، آمریکا تعرفه 200 میلیارد از کالاهای وارداتی از چین را از 10 درصد به 25 درصد افزایش خواهد داد.

سرمایه‌گذاران از پارسال به علت اختلافات تجاری آمریکا و چین به دلار به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری روی آورده‌اند. ارزش دلار امروز به طور نامحسوسی بالاتر بود و مانع از افزایش بیشتر قیمت طلا شد.

وانگ تو، تحلیلگر فنی رویترز گفت: انتظار می‌رود که قیمت طلا به 1326.30 دلار، بالاترین رقم 31 ژانویه رسیده باشد.

با انتشار آمار ناامیدکننده از اقتصاد آمریکا که احتمال حفظ لحن ملایم فدرال رزرو در مورد سیاست پولیش را تقویت کرد، ارزش طلا روز گذشته 0.5 درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش در یک روز از 30 ژانویه به شمار می‌رود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.