کد مطلب: ۲۳۸۴۸۲

ظریف عازم مسکو شد

ظریف عازم مسکو شد

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه دقایقی پیش برای شرکت در نشست سه جانبه وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه عازم مسکو شد.

ظریف در این سفر یک روزه با حضور در نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه آخرین تحولات سوریه را با همتایان روس و ترک خود بررسی خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس این گزارش، دور قبلی گفت وگوهای وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح سوریه روز 16 ماه مارس (25 اسفند 96) در آستانه برگزار شد.

وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه در آن دیدار در بیانیه‌ای بر ادامه تعامل موثر بین همه طرف‌های درگیر در سوریه و پرهیز از فرقه گرایی تاکید کردند.

تجلیل از تلاش‌های جمعی در مبارزه با تروریسم بویژه داعش، تاکید بر ایجاد شرایط مطلوب برای آغاز فرآیند سیاسی حل بحران سوریه، تاکید برتعهد محکم نسبت به استقلال، حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی سوریه و تاکید برعدم راه‌حل نظامی برای بحران سوریه و استقبال از راه حل سیاسی این بحران از دیگر مفاد این بیانیه بود.

وزیران خارجه سه کشور از نمایندگان دولت سوریه و مخالفانی که به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی و ماهیت غیرفرقه‌ایِ سوریه پایبندند و نیز از جامعه بین‌المللی خواستند که از کار کمیته قانون اساسی پشتیبانی کنند.

آن‌ها همچنین بر ضرورت اطمینان یافتن از دسترسی بشردوستانه سریع، ایمن و بدون مانع به نواحی آسیب‌دیده از منازعه جاری تاکید کردند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.