کد مطلب: ۲۹۸۸۷۲

ولید هلالات، کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

شایعه فولادی عامل اصلی رشد شاخص بورس

شایعه فولادی عامل اصلی رشد شاخص بورس

امروز بورس تهران شاهد افزایش 4764 واحدی شاخص کل شد. دلیل این رشد چیست و چرا نمادهای فولاد و کگل بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز 19 شهریور ماه 1397، ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران به 10253 میلیارد ریال رسید و شاخص با رشد 4764 واحد در رقم 146998جای گرفت. همچنین ارزش معاملات فرابورس به 6031 میلیارد ریال رسید و شاخص با افزایش 43 واحد در رقم 1686جای گرفت.

در معاملات امروز بازار سرمایه نماد‎های «شبندر، فولاد، فملی، کگل، شبنا» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای «حکشتی، حفارس، شاملا، پکرمان، رانفور» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند. اما عامل اصلی رشد شاخص بورس چه بوده است؟

ولید هلالات، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درباره دلایل رشد 4764 واحدی شاخص کل بورس در سومین روز معاملات هفته جاری، گفت: امروز در بازار سرمایه شایعه شد که از روز چهارشنبه همین هفته یا شنبه هفته آینده محصولات فولادی با نرخ ارز بازار ثانویه در بورس کالا عرضه خواهند شد که این موضوع باعث اقبال بازار به نمادهای فولادی‌ و سنگ آهنی شد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد:با توجه به اینکه تعداد شرکت‌های فولادی در بورس زیاد است سنگ آهنی‌ها هم از خبر تاثیر گرفتند و به طور کلی جو عمومی مثبتی در بازار سهام امروز ایجاد شد.

هلالات با اشاره به اینکه نمادهای پالایشی تاثیر مثبتی در شاخص کل امروز بازار سرمایه داشتند، افزود: به دنبال آزادسازی نرخ فروش محصولات ویژه پالایشگاه‌ها در بورس، امروز محصولات فرعی پالایشگاهی با قیمت بسیار خوبی در بورس انرژی معامله شدند و این موضوع باعث شد که نمادهای پالایشی پیشتاز بازار شوند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد:با توجه به افزایش قابل توجه نرخ دلار در چند روز گذشته، خرید برخی سهم‌ها از سوی سهامداران به دلیل حفظ ارزش دارایی است و خرید بخشی سهم‌ها توسط سهامداران با ذهنیت آزادسازی نرخ فروش محصولات در بورس کالا است.

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، بیانگر این بود که روند شاخص کل بورس صعودی خواهد بود و نمادهای پالایشی پیشتاز بازار سرمایه در هفته جاری هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.