کد مطلب: ۳۹۴۸۶۱

عرضه اولیه جدید بورس معرفی شد / سهم ۵۶ درصدی در تولید بدنه خودروی کشور

عرضه اولیه جدید بورس معرفی شد / سهم ۵۶ درصدی در تولید بدنه خودروی کشور

جلسه معارفه سهم عرضه‌اولیه «فسازان» با حضور مدیرعامل و دیگر مدیران این شرکت در هتل سیمرغ تهران برگزار و مسوولان این شرکت از پتانسیل‌های آن سخن گفتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعد از ظهر امروز جلسه معارفه سهم عرضه‌اولیه «فسازان» با حضور مدیرعامل و دیگر مدیران این شرکت در هتل سیمرغ تهران برگزار شد.

منصورزاده، نماینده سهامدار عمده شرکت غلتک‌سازان سپاهان در این جلسه گفت: حتما از این سهم حمایت خواهیم کرد.

در ابتدای این نشست، محمود ذاکر، مدیر عامل غلتک‌سازان با اشاره به اینکه این شرکت در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده و در سال ۱۳۸۸ به بهره‌وری رسیده و امروزه جزو برندهای شاخص صنعت فولادی کشور به ویژه فولاد مبارکه اصفهان محسوب می‌شود، گفت: تمام زیرساخت‌ها برای افزایش تولید و ظرفیت موجود است. در خصوص زیرساخت‌ها بحران آب را می‌تولن برای این شرکت متصور بود و از این جهت مهمترین پروژه این شرکت قرارداد با تصیفه آب اصفهان و راه‌اندازی تصیفه آب بوده که به مقابله با بحران آب این مجموعه کمک فراوان کرده است. پساب آب در صنعت فولاد بسیار زیاد بوده که با نصب این تصفیه خانه، حجم زیادی از این پساب به سیستم برمی‌گردد. در خصوص مصرف برق نیز تا سال 1400 مشکلی نخواهیم داشت.

8502e0cf 97c5 4cea bc0a dc073eb86994

ذاکر در خصوص وضعیت زیست محیطی شرکت به ارایه توضیحاتی پرداخت و گفت: ما موفق به دریافت ایزو ۱۴۰۰ شده‌ایم چون آب و خاک و هوا را آلوده نمی‌کنیم و این افتخار بزرگی است. در بررسی شرکت نبای معیار را فقط میزان تولید و فروش قرار داد، در حال حاضر بحث‌های زیست محیطی بسیاری از شرکت‌ها را تحت فشار قرار داده، به طوری که به علت رعایت نکردن مسائل زیست محیطی باید یک درصد از میزان فروش خود را به عنوان جریمه پرداخت کنند این مورد ضربه سهمگینی به هر شرکتی خواهد زد.

وی تاکید کرد: شرکت غلتک‌سازان در مالکیت ۱۰۰ درصد شرکت چدن‌سازان است.

ذاکر در این نشست خبری با اشاره به اینکه تامین قطعه پاتیل سرباره در انحصار این شرکت بوده و به جز تامین نیازهای صنعت فولادی کشور به بازارهای دیگر نیز ورود کرده‌اند افزود: بعد از صنعت فولاد به صنایع دیگر همچون سیمانی، شیمیایی و خودرویی نیز ورود کردیم. در بهمن ماه سال ۱۳۹۴ شروع به ساخت بدنه خودرو کردیم و طی این سه سال برند اول ایران‌خودرو و سایپا و دیگر خودروسازها شدیم. ۵۶ درصد تولید بدنه خودروی کشور در اختیار غلتک‌سازان است.

مدیرعامل شرکت غلتک سازان مهمترین تهدید برای شرکت را سیاست‌های دولت عنوان کرد و گفت: صدور هرروزه بخشنامه از سوی دولت و اتخاذ سیاست‌های متغیر در خصوص صادرات، واردات، مالیات و تعرفه‌های واردات از سوی وزارت صنعت و معدن مهم‌ترین دغدغه ما است. شرکت علتک‌سازان در تولید محصولات خود وابستگی بسیار کمی از نظر مواد اولیه به خارج دارد.

وی تصریح کرد: در سال جاری افزایش سرمایه هم در شرکت مادر یعنی شرکت چدن‌سازان و هم در غلتک‌سازان را از محل سود انباشته خواهیم داشت که حداقل آن افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه خواهد بود. همچنین اگر مسائل مالیاتی حل شود تجدید ارزیابی دارایی‌ها را نیز در دستور کار خواهیم داشت.

aed6e620 14ff 431e 89f2 6c53b36a916e

ذاکر تاکید کرد: پس از عرضه 20 درصدی سهام شرکت در روز دوشنبه دیگر هیچ عرضه‌ای نخواهیم داشت و تنها دو درصد سهام ترجیحی به کارمندان شرکت غلتک‌سازان عرضه خواد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.