کد مطلب: ۵۴۱۵۰۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه اولیه «فتوسا» بخریم یا نخریم؟

عرضه اولیه «فتوسا» بخریم یا نخریم؟

عرضه اولیه شرکت تولید و توسعه روی و سرب ایران با نماد معاملاتی «فتوسا» به عنوان دومین عرضه اولیه امسال، روز چهارشنبه در بازار فرابورس انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عرضه اولیه شرکت تولید و توسعه روی و سرب ایران با نماد معاملاتی «فتوسا» به عنوان دومین عرضه اولیه امسال، روز چهارشنبه در بازار فرابورس انجام می‌شود.

این شرکت با هدف اکتشاف، استخراج، بهره‌برداری از منابع فلزی و غیرفلزی و ایجاد و احداث کارخانه تولیدی، صنعتی و فرآوری و تلغیظ مواد معدنی و سرمایه‌گذاری در فعالیت کشاورزی، محصولات غذایی، باغداری و تهیه انواع کود شیمیایی تاسیس شده است.

آخرین افزایش سرمایه این شرکت از مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان در تاریخ ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ بوده است. در حال حاضر شرکت تولید و توسعه روی و سرب ایرانیان جز شرکت‌های فرعی شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن اعتماد ایرانیان با مالکیت ۵۰٫۲۵ درصد و دیگر سهامدار عمده این شرکت گروه صنعتی و معدنی زرین خاورمیانه با ۴۷٫۳۵ درصد مالکیت است.

1 38

دارایی این شرکت در دوره مالی منتهی ۳۰ اسفند ۱۳۹۹، ۲۲۲ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل ۱۱۷ درصد رشد داشته است . همچنین درآمد عملیاتی این شرکت ۴۱۱ میلیارد تومان در دوره مالی منتهی به اسفند ۱۳۹۹ بوده که از سال قبل ۱۹۱ درصد بیشتر شده است. و سود پایه هر سهم نیز ۱۰۱۷ ریال بوده و این رقم نسبت به سال گذشته ۸۷ درصد بیشتر شده است.

سود ناخالص این شرکت درسال ۱۳۹۹، ۶۷ میلیارد تومان و در سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان بوده است.

1 41

با توجه به نسبت P به E گروه فلزات اساسی که معادل ۲۵٫۰۴ واحد است، به نظر می‌رسد فتوسا برای رسیدن به محدوده دو هزار تومانی کار چندان دشواری نداشته باشد. با توجه به سقف قیمتی ۷۸۴ تومانی عرضه می‌توان بازدهی اولیه بالای ۱۰۰ درصدی را برای آن متصور بود.

دامنه قیمت این سهم ۷۱۲٫۹ تا ۷۸۴٫۲ تومان است همچنین سهام این شرکت توسط سهامدار عمده عرضه می‌شود. تعداد سهام قابل عرضه به عموم در روز عرضه اولیه ۶۵ میلیون سهم و حداکثر سهام قابل سفارش توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۱۳۰ سهم است. حداکثر نقدینگی لازم حدود ۱۰۲ هزار تومان برای هر فرد است. البته با توجه به مشارکت حدود ۲٫۵ میلیون نفری در عرضه اولیه قبلی به هر نفر حداکثر ۳۶ سهم می‌رسد که معادل ۲۸ هزار تومان نقدینگی نیاز خواهد داشت.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مسخره کردن مردم فلک زده

  • ناشناس

    دیگه هزارتومن هم نمیارم تو این کوره پول سوزی پولم پول باد اورده نیست یه بار یه غلطی کردیم که برا هفت پشتم بسه

  • بدونه نام

    یعنی تو این جمهوری اسلامی ایران هیچ کسی پیدا نمیشه مردمو ازاین همه ضررکه دارن میکنند نجات بده خدا باعث بانیشو لعنت کنه بورس دستوری

    • ناشناس

      چرا هستند کسانی که نجاتمون بدهند بسیار زیاد.داخل آینه

  • احمد

    چرا تو این اوضاع خراب بازار عرضه اولیه میزارن من که نفهمیدم

  • علی

    به این میگن قمار بازی که دولت با نام بورس از مردم کلاهبرداری می‌کنه قانون هم نداریم باهاش برخورد کنه حالا بیایین از عدالت حرف بزنین قانون و عدالت فقط برای شوی رسانه ای است تا ازمردم سو استفاده وسلطه گری کنند.

    • ناشناس

      جالبه که سه تا قوا هم دارن پیگیری میکنن ????

  • ناشناس

    چندتا رسید

    • ناشناس

      هنوز نرسیده دوربرگردان بود برگشت?

  • سیدحسین

    من دیگه بازم می بندم. وباسودفتوساوفگستردوهفته دیگه میرم ونکورکاندابرای اقامت ازطریق سرمایه گذاری!سلام کانادا!!سلام امیدخلیلی(بفرماییدنهارومیگم)????

  • اسحاق

    یکی از کد 27 سهم گرفتم ( 20 هزار تک تومنی), یه کد که کلا فقط پولو بلوکه کرد یه سهم هم نداد , یک کد که کلا حتی سفارش هم برام ارسال نکرده , کارگزاری ها هم نامرد شدن از این بعد سفارش رو خودت دستی ارسال نکنی چیزی بهت نمیرسه

  • یاسر

    چرا حرفهای خوب منو منتشر نمی کنی،??

  • تقی

    سرمایه رو بدیم فوتینا بخریم بهتر از خرید سهام عرضه اولیه است