کد مطلب: ۳۸۳۴۸۷

اخبار کمتر دیده شده بورسی امروز

اعلام سود ۵ نماد بورسی و عرضه بلوک ۱۷ درصدی بیمه البرز

اعلام سود 5 نماد بورسی و عرضه بلوک ۱۷ درصدی بیمه البرز

از مهمترین خبرهای امروز بازار سهام، چهارشنبه 29 خرداد ماه سال 98، اعلام سود پنج نماد بورسی، عرضه بلوک ۱۷ درصدی بیمه البرز و زمان مجمع سالانه شش شرکت بورسی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس امروز نیز با افت مواجه شد و در سطح 234 هزار و 879 واحدی قرار گرفت.

اعلام سود 5 نماد بورسی

آپ: بر اساس انتشار گزارش شفاف‌سازی، شرکت آسان پرداخت پرشین در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷، مبلغ دو هزار و ۹۷۴ میلیارد و ۳۸۱ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ هزار و ۱۲۲ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ معادل ۲۳ درصد افزایش داشته است.

ذوب: سود عملیاتی ذوب با رشد ۱۲۹ درصدی از ۶۳۰ میلیارد تومان به هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان رسیده است. هزینه‌های مالی ذوب با رشد ۲۹ درصدی معادل ۱۶۱ میلیارد تومان و همچنین تبدیل سایر درآمدهای غیرعملیاتی به هزینه‌های عملیاتی موجب شده است سود خالص ذوب از نظر مقداری نسبت به سود عملیاتی کمتر باشد اما نسبت به سال ۹۶ رشد بالاتری را رقم زده است. سود خالص ذوب‌آهن از ۱۲۰ میلیارد تومان با رشد ۵۲۳ درصدی به ۷۴۹ میلیارد تومان رسیده است. در پی افزایش سود خالص ذوب آهن اصفهان به ازای هر سهم ذوب‌آهن اصفهان سود خالص ۱۲ تومانی در نظر گرفته است. سود خالص هر سهم ذوب‌آهن در سال ۹۷ رشد ۲۳۹ درصدی را تجربه کرده است.

بانک انصار: بانک انصار در 12 ماهه منتهی به اسفند ماه سال 97 برای هر سهم 601 ریال سود محقق کرد. وانصار در مدت مشابه سال قبل 285 ریال سود برای هر سهم شناسایی کرده بود. علت اصلی افزایش 111 درصدی سود بانک در 12 ماهه سال 97 نسبت به مدت مشابه قبل را می‌توان ناشی از رشد 77 درصدی درآمدهای مشاع و 38 درصدی درآمدهای غیرمشاع دانست.

صدرا: شرکت صنعتی دریایی ایران برای سال 97 مبلغ 304 ریال سود محقق کرده است که سود هر سهم شرکت برای سال 96 مبلغ 3716 ریال بود. درآمدهای عملیاتی شرکت افزایش 77 درصدی و سایر درآمدهای عملیاتی 89 درصد کاهش یافته است. درآمدهای متفرقه نیز 99 درصد کاهش یافته و درآمدهای سرمایه‌گذاری نیز با کاهش 97 درصدی همراه بوده است.

بانک کارآفرین: بانک کارآفرین در سال 97 عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته زیان 16 ریالی سال 96 را به سود 206 ریالی در سال 97 تبدیل کند. دلیل عمده افزایش سود هر سهم این بانک ناشی از افزایش 77 درصدی سود حاصل از سرمایه‌گذاری و افزایش 74 درصدی درآمد غیر مشاع و افزایش 200 درصدی سود حاصل از مبادلات ارزی و همچنین افزایش سه درصدی درآمدهای مشاع دانست.

عرضه بلوک ۱۷ درصدی بیمه البرز در ۲۲ تیر ماه

چندی پیش سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد در راستای عرضه سهام دولت در شرکت‌های بزرگ قصد دارد بلوک ۱۷.۳۴ درصدی بیمه البرز شامل ۶۳۹ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۷۷ سهم را در بورس اوراق بهادار به‌صورت نقد عرضه کند.

بر این اساس زمان عرضه این بلوک بیمه‌ای مشخص شد و قرار است این بلوک بیمه‌ای در روز شنبه، ۲۲ تیر ماه امسال به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن تابلو در روز قبل از عرضه) به اضافه ۲۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۱۵۸۱ ریال کمتر نباشد روانه میز فروش شود.

این گزارش می‌افزاید: بلوک ۱۷.۳۴ درصدی بیمه البرز به ارزش کل پایه یک هزار و ۹۶ میلیارد و ۵۳۰ میلیون و ۶۵۵ هزارو ۴۳۷ ریال و به مبلغ سپرده ۱۰۹ میلیارد و ۶۵۳ میلیون و ۶۵ هزار و ۵۴۴ ریال برای این مزایده آگهی شده است.

همچنین در حال حاضر دولت با ۱۷.۳۴ درصد، شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان با ۱۸.۹ درصد، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین با ۱۵.۶۴ درصد، موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر با ۱۳.۰۶ درصد، شرکت تعاونی خردمندان صابر عصر با ۹.۵ درصد، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت با ۸.۷۲ درصد، شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری با ۵.۱ درصد، صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه زرین شهر با ۲ درصد سهامداران عمده شرکت بینه البرز هستند.

در خبر دیگر، درآمد سیمان تهران در سال 97 با رشد 29 درصدی به 328 میلیارد تومان رسید، اما به دلیل افزایش هزینه‌ها و کاهش سایر درآمدها، زیان خالص 14 میلیارد تومانی شناسایی کرد.

برنامه افزایش سرمایه ۶۷ و ۷۸ درصدی دو سهم مثبت بورسی

دو شرکت بیمه پارسیان و تراکتورسازی ایران از برنامه افزایش سرمایه 67 و 78 درصدی خبر دادند و با رشد 4.8 و اندک و صف خرید روبه‌رو شدند.

بر این اساس، بیمه پارسیان در نظر دارد سرمایه 300 میلیارد تومانی را به 500 میلیارد تومان برساند.

تامین مالی «پارسیان» از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سایر اندوخته‌ها اعمال خواهد شد تا قادر به ارتقای رتبه توانگری مالی و پوشش ریسک قانونی،حفظ و توسعه سرمایه مالی، افزایش سهم نگهداری بیمه‌ نامه‌های صادره، حفظ و ارتقای سهم از بازار و جایگاه رقابتی و حفظ و گسترش بازار اتکایی شود.

همچنین تراکتورسازی ایران درصدد است بنا به پیشنهاد هیات‌مدیره، سرمایه فعلی را از 180 به 320 میلیارد تومان برساند.

در صورت موافقت سازمان بورس، تامین مالی «تایرا» از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی با هدف جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده در شرکت‌های زیر مجموعه صورت می‌پذیرد.

زمان مجمع سالانه و عادی به طور فوق‌العاده «فملی» و پنج شرکت

با اتمام دوره مالی منتهی به اسفند ماه سال 97، شرکت‌های ملی مس، پتروشیمی فارابی، آما، خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر زمان برگزاری مجمع سالانه را اعلام کردند.

همچنین شرکت ایرانیت برای تصویب صورت‌های مالی منتهی به شهریور ماه سال 96 به مجمع عادی به طور فوق‌العاده می‌رود.

ملی مس: ساعت 14 روز دوشنبه 24 تیر ماه در سازمان حج و زیارت

پتروشیمی فارابی: ساعت 10 روز شنبه 15 تیر در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش

کشتیرانی خط دریا بندر: ساعت 10 روز یکشنبه 9 تیر ماه در شرکت تاید واتر

ایرانیت(مجمع عادی به طور فوق‌العاده): ساعت 10 روز شنبه 15 تیر ماه در اتاق بازرگانی ایران

آما: ساعت 9 روز دوشنبه 24 تیر ماه در کیلومتر 1.5 جاده مخصوص کرج بین بیمه دوم و سوم نبش ایستگاه مترو بیمه (کارخانه نوآوری آزادی) پلاک 31

شروط پنج گانه دریافت مجوز تامین سنگ آهن «ذوب»

شرکت ذوب‌آهن که با سرمایه 6.15 هزار میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس حضور دارد در خصوص دریافت مجوز تامین سنگ‌آهن دست به شفاف‌سازی زد و با افت سه درصدی قیمت روبه‌رو شد.

بر این اساس، منصور یزدی‌ زاده مدیر عامل «ذوب» اعلام کرد: با توجه به نشست ۱۹ خرداد ماه هیات وزیران به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، اجازه تامین یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن سنگ آهن بدون الزام به برگزاری مزایده تا پایان سال ۹۸ برای شرکت داده شده و تمدید آن برای سال‌های آتی بیشینه به مدت چهار سال در صورت تحقق شرایط پنج گانه ذیل امکان‌پذیر است:

۱. افزایش حداقل ۲۰ درصدی تولید ذوب‌آهن در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷

۲. کاهش قیمت تمام شده تولید

۳. ایجاد ارزش افزوده از طریق ایجاد تنوع در محصولات تولیدی به ویژه تولید ریل

۴. افزایش نرخ بهره‌وری نیروی انسانی

۵. تسویه حساب بدهی‌ها به معادن زغال سنگ

منبع: ایبنا ، رادیو سهام ، بورس 24 ، بورس پرس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.