کد مطلب: ۴۱۵۹۲۷

گفتگوی تجارت‌نیوز با مشاور بانکی اتاق بازرگانی تهران:

علت گرانی ارز چیست؟ / بعید است دلار ارزان شود!

علت گرانی ارز چیست؟ / بعید است دلار ارزان شود!

مشاور بانکی اتاق بازرگانی تهران می‌گوید: وقتی تقاضا برای دلار را تحریک می‌کنند و نمی‌توانند به آن پاسخ دهند وضعیت این می‌شود. اگر همین روند ادامه یابد به کاهش اساسی قیمت و دلاری که در بودجه پیش‌بینی شده نمی‌توان امیدوار بود.

همزمان با افزایش قیمت قابل توجه سکه و طلا، قیمت دلار نیز طی دو روز اخیر معادل 900 تومان گران‌تر شده و تا لحظه تنظیم گزارش به 13850 تومان رسیده است.

افزایش قیمت دلار همزمان با اتفاق‌های مهمی نظیر گرانی بنزین و ارایه لایحه بودجه به مجلس همراه شده است. آیا این اتفاق‌ها علت اصلی گرانی دلار هستند؟

مهدی رئیس‌زاده، مشاور بانکی اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید:همان‌طور که رییس کل بانک مرکزی عنوان کرد، افزایش قیمت بنزین هیجان افزایش قیمت دلار را در پی داشت اما از سوی دیگر ما پایان سال میلادی را پیش‌رو داریم که درخواست‌ها و تقاضاها را برای ارز افزایش داده است.

وی ادامه می‌دهد: با نزدیک شدن به پایان سال میلادی تقاضای ارز چه در بخش مسافران و چه در بخش‌های تولیدی در جهت تسویه تعهدات ارزی افزایش می‌یابد اما موضوع مهم‌تری که مطرح می‌شود مساله دیپلماسی است.

رییس‌زاده می‌افزاید: باید منتظر ماند و دید آیا وضعیت تحریم‌ها به همین منوال باقی می‌ماند یا خیر؟ اگر گسترشی در این بخش داشته باشیم قطعا بر روی قیمت دلار تاثیر خواهد داشت در غیر این صورت کاهش قیمتی را برای دلار متصور نیستم.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به افزایش قیمت امروز دلار عنوان می‌کند: وقتی تقاضا برای دلار را تحریک می‌کنند و نمی‌توانند به آن پاسخ دهند وضعیت این می‌شود. اگر همین روند ادامه یابد به کاهش اساسی قیمت و دلاری که در بودجه پیش‌بینی شده نمی‌توان امیدوار بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی

    صد در صد دوباره میره بالا امروز به 14250 هم دلار رسید

  • ناشناس

    در صورت مذاکره دلار تا ۷ ریزش داره شک نکنید

  • ناشناس

    به کجا چنین شتابان

  • ناشناس

    شماها هستین با این حرفاتون مردم رو تحریک به خرید دلار
    میکنین
    و باعث گرونی دلار میشین…

    • بابامحسن

      مگربه این حرفاس عزیزمن.پس بگیم ارزون دلارگران نمیشه که بیارنش پایین دست من وشمانیس اونایی که دست توکاردارن انقدسرگرم عشقوحالن که نمیان اینجاپستوپیاموو….بزارن

  • علی

    بازم هم باید دنبال سلاطین و…. بگردیم..

  • ناشناس

    سلام حتما همین جوریه خدا عاقبت ما رو بخیر کند

  • ناشناس

    من با نظر ایشون کاملا موافق دلار در روزهای آینده به طوروحشتناکی افزاسش خواهد یافت.✌قانون معرفتm?

  • ناشناس

    فعلا موقع گران شدن دلار نیست قیمت بنزین به اندازه کافی تا 6 ماه فشار وحشت ناکی به مردم میاره