کد مطلب: ۳۷۲۱۲۴

علت گرانی تن ماهی مشخص شد

علت گرانی تن ماهی مشخص شد

دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی با اشاره به گرانی تن ماهی گفت: حدود 6 ماه قبل گوشت ماهی تن از لیست کالاهایی که ارز دولتی به آنها تعلق می‌گرفت، خارج شد و اکنون واردات این باید با ارز مبادلاتی انجام شود.

به گزارش تجارت‌نیو ز، کاوه زرگران دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی در در مورد دلایل افزایش قیمت تن ماهی گفت: حدود 6 ماه قبل گوشت ماهی تن از لیست کالاهای گروه یک یعنی کالاهایی که ارز دولتی به آنها تعلق می‌گرفت، خارج شد، بنابراین اکنون واردات این باید با ارز مبادلاتی انجام شود.

دبیرکانون انجمن‌های صنایع غذایی با اشاره به اینکه واردات ماهی تن به صورت فصلی انجام می‌شود، افزود: در مقاطعی از سال ماهی تن از طریق صید داخلی و در مقاطعی هم از طریق واردات تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه از زمانی که واردات گوشت ماهی تن از لیست ارز دولتی خارج شده، تاکنون این ماهی از طریق صید داخلی تامین شده است، اما با توجه به نزدیک شدن به پایان فصل صید داخلی و نزدیک به فصل واردات، صیادان داخلی قیمت این ماهی از کیلویی 10 هزار تومان به 20 هزار تومان افزایش داده‌اند.

زرگران با بیان اینکه تهیه گوشت ماهی تن تا یک ماه آینده هم از طریق صید داخلی امکان‌پذیر است، گفت: بنابراین تا یک ماه آینده تامین گوشت ماهی تن برای تهیه کنسرو ماهی از محل صید داخلی خواهد بود.

به گفته زرگران براساس محاسبات انجام شده، قیمت هر کیلوگرم گوشت ماهی تن وارداتی 25 هزار تومان خواهد بود.

وی در مورد علت کمیاب شدن کنسرو ماهی در بازار گفت: معمولا به دنبال هر نوع افزایش قیمتی به خصوص افزایش قیمت در مواد اولیه این اتفاقات ایجاد می‌شود، ضمن اینکه در حال حاضر برای واردات قوطی و درب آسان باز شو قوطی کنسرو هم مشکلاتی وجود دارد.

زرگران همچنین با بیان اینکه تولید‌کنندگان مواد غذایی با دو مشکل اساسی مواجه هستند، گفت: اولین مساله این است که ارز مورد نیاز برای واردات اقلام غذایی به صورت قطره چکانی تخصیص می‌یابد و مساله دوم مشکل انتقال ارز است که با توجه به شرایط تحریم بسیار سخت شده است.

به گفته زرگران امکان مبادلات تجاری با تامین کننده‌های خارجی هم بسیار سخت است و به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم آمریکا برخی تامین‌کنندگان حاضر به برقراری ارتباطات تجاری با ایران نیستند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شهرگشته

    بهتر چون کنسرو تن ماهی مالامال است از جیوه که برای سلامتی بسیار مضر است

  • راحل

    بهتر چون کنسرو تن ماهی مالامال است از جیوه که برای سلامتی بسیار مضر است

    • فرهاد

      با چه مدرکی این حرف را می زنید ماهی تن دریایی است و اگر اینجور باشد همه ماهی ها این مشکل را دارند. ولی حرف زدن بدون استناد به مدرک یاوه گویی است.

    • ناشناس

      شما هم مثل بعضی سلبریتی ها ، تا چیزی گرون شد بگو بهتر چون باعث فلان بیماری می شود . اما خودتون خیلی سریع می رید می خرید .

  • ناشناس

    پس چی شد.میگفتید تحریم چیزی نیست.آمریکا غلطی نمیتواند بکند.کم کم همه چیز گرون میشه.حاکمیت باید جواب بدهد,چرا کاری کردند که تحریم شدیم.

  • ابوالفضل

    میگین غذای کنسرو شده نخرین بعد گرونم میکنند
    بهتر است عدسی ببخورین تمام