کد مطلب: ۶۱۷۷۲۱

علی باقری عازم وین شد/ سرعت مذاکرات وین تابع منافع مشارکت‌کنندگان است

علی باقری عازم وین شد/ سرعت مذاکرات وین تابع منافع مشارکت‌کنندگان است

مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در مذاکرات وین، صبح امروز دوشنبه به منظور ادامه رایزنی‌ها عازم پایتخت اتریش شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته مرحله دیگری از نشست کارگروه لغو تحریم‌ها در هتل کوبورگ وین برگزار شد. همچنین امروز مذاکره‌کننده ارشد کشورمان راهی وین شد. چه نتایجی در پیش است؟
آنطور که ایرنا گزارش داده، مذاکره‌کننده ارشد کشورمان طی دو روز اقامت در تهران یک برنامه سنگین و فشرده هماهنگی و مشورت و ملاقات و … با همه مقامات ذیربط بالادستی و فنی-تخصصی و … داشت و بامداد امروز برای ادامه مذاکرات راهی وین شد.

نشست‌ مجدد کارگروه‌های ایران با نمایندگان ۱+۴

از صبح امروز در وین مجددا نشست‌های رسمی و کارگروه‌های مختلف مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران و تیم همراه با نمایندگان ۱+۴ و هماهنگ‌کننده EU آغاز می‌شود.
بر اساس توافق انجام‌شده در هشتمین دور مذاکرات هسته ای، مذاکره‌کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی روز جمعه گذشته برای برخی مشورت‌ها به پایتخت‌های خود برگشته بودند. مذاکرات کارشناسی در این ایام هم کماکان ادامه داشت.
مذاکرات وین در حالی پیگیری می‌شود که به اذعان همگان رو به جلو و در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند. اما سرعت گفتگوها تابع اشتراک و تضاد منافع کشورهای مشارکت‌کننده است که مواضع مختلفی را در جریان مذاکرات وین دنبال می‌کنند.
آخرین‌بار، جلسه هیات‌های مذاکره‌کننده ایران و سه کشور اروپایی روز جمعه با حضور انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفتگوها در وین برگزار شد.

روی توافق احتمالی کار می‌کنیم

جلسات کارگروه رفع تحریم و ترتیبات اجرایی (کارگروه سوم) با حضور کارشناسان ایران و گروه ۱+۴ در این مدت هتل کوبورگ وین برگزار شد.

به گفته یک منبع آگاه مذاکرات وین به مرحله‌ای رسیده که « چطور می‌توانیم مسائلی که در اصول توافق شده را به کلمات تبدیل و در سند وارد کنیم.»

وی خاطر نشان کرد که در مورد رفع تحریم ها و مسائل هسته‌ای، بسیاری از پرانتزها پاک شده و اکنون «به طور فزاینده ای روی ضمیمه سوم در مورد نحوه اجرا و توالی (توافق احتمالی) کار می کنیم.»

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از دوشنبه ششم دی ۱۴۰۰ آغاز شده و گفتگوها به اذعان هیات‌های مذاکره‌کننده پیشرفت‌هایی کرده است. مذاکرات در روزهای اخیر حول دو محور راستی آزمایی و تضمین‌ها متمرکز بوده و به نظر می‌رسد که به مراحل حساس و سرنوشت‌سازی نزدیک شده است.
آخرین اخبار سیاسی و اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تاچین و روسیه کمونیست پشتیبان شماست باید کفش آهنی بپوشی .بر ی و بیای