کد مطلب: ۳۴۴۳۶۵

برای اولین بار طی پنج سال اخیر اتفاق افتاد:

رشد اقتصاد آلمان به پایین‌ترین سطح ۵ سال گذشته رسید

رشد اقتصاد آلمان به پایین‌ترین سطح 5 سال گذشته رسید

آلمان با 1.5 درصد رشد اقتصادی در سال 2018، ضعیف‌ترین عملکرد را از سال 2013 تاکنون ثبت کرده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد، اقتصاد این کشور تحت تاثیر جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین از یک‌سو و آهسته شدن رشد اقتصادی چین تضعیف شده است. 

رشد اقتصادی آلمان در سال 2018 تنها 1.5 درصد گزارش شده که این رقم ضعیف‌ترین عملکرد اقتصادی آلمان را طی پنج سال گذشته نشان می‌دهد. همچنین رشد اقتصادی این کشور در سال 2017، حدود 2.2 درصد بوده و نرخ جدید کمترین رشد اقتصادی سالانه از زمان بحران بدهی اروپا محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از سی‌ان‌ان مانی، گزارش‌ها حاکی از آن است که اقتصاد آلمان تحت تاثیر جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین از یک‌سو و آهسته شدن رشد اقتصادی چین تضعیف شده است.

به دنبال گزارش‌های منتشرشده در رابطه با رشد اقتصادی آلمان، ارزش یورو 0.4 درصد کاهش یافت و به 1.14 دلار رسید.

به عقیده تحلیل‌گران، تنش‌های تجاری، آشفتگی‌ها در بازارهای نوظهور، افزایش ناگهانی قیمت نفت، عدم اطمینان ناشی از برگزیت -خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا- و آهسته شدن رشد اقتصاد چین موجب تضعیف رشد اقتصادی در آلمان شده است.

به دلیل کاهش رشد اقتصادی چین ، فروش تولیدکنندگان خودرو آلمان از جمله فولکس‌واگن به این کشور کاهش یافته است. این کمپانی در سال 2018 حدود 10.8 میلیون خودرو به سراسر جهان صادر کرده است؛ با این حال، کاهش صادرات به چین رشد سالانه فولکس‌واگن را تحت تاثیر قرار داده است.

رشد اقتصادی آلمان در نیمه دوم سال 2018 به‌ویژه در سه‌ماهه سوم ضعیف شده که این مسئله موجب شده حجم اقتصاد این کشور 0.2 درصد کوچک شود.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که روند تضعیف رشد اقتصادی آلمان در سال 2019 نیز ادامه خواهد یافت. انتظار می‌رود، اقتصاد این کشور در سال جاری میلادی تنها 1.2 درصد رشد کند.

به این ترتیب، علاوه بر جنگ تجاری و افزایش نرخ بهره آمریکا و تاثیر آن بر بازارهای نوظهور، مشکلات در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، نگرانی‌ها در مورد آهسته‌تر شدن رشد اقتصاد جهانی را بیشتر کرده است.

چین، به عنوان موتور محرکه، تاثیر قابل توجهی بر رشد اقتصاد جهانی در سال‌های اخیر داشته است. پکن 1.3 تریلیون یوان (معادل 193 میلیارد دلار) برای انجام اقداماتی با هدف تحریک اقتصاد این کشورسرمایه‌گذاری کرده که از جمله این اقدامات می‌توان به کاهش مالیات برای کسب‌وکارهای کوچک، افزایش هزینه‌های مربوط به زیرساخت‌ها و کاهش تعرفه‌ها اشاره کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.